  • 21. Data: 2017-10-18 08:39:00
    Temat: Re: Spalanie - wielkość opon
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 17 Oct 2017 09:38:27 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Mierzył GPS-em? Bo wiesz, że przy innej skrzyni prędkość na prędkościomierzu
    > prędkość nie jest prawidłowa?

    Prędkościomierz jest ok, bo on wskazuje prędkość kół, a ta mierzona jest
    już za skrzynią.
    W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za przełożeniem głównym (ale kto
    wie czy w jakimś RWD ktoś nie zamontował czujnika między skrzynią a
    przełożeniem głównym).
    A w nowych autach po prostu czujnikami ABS przy kołach.

    A w konkretnym aucie które miałem na myśli to była zmiana tylko przełożenia
    VI biegu, więc jeszcze tym bardziej nie ma problemu z prędkościomierzem.

  • 22. Data: 2017-10-18 09:24:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 Oct 2017 08:39:00 +0200, w
    <1qtm4f0b79w9y$.13zo7xr9sxy0j$.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> napisał(-a):

    > W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za przełożeniem głównym (ale kto
    > wie czy w jakimś RWD ktoś nie zamontował czujnika między skrzynią a
    > przełożeniem głównym).

    Bazowałem na Sierrze, w którejś ktoś wymienił (tak sądzę) tylny most i licznik
    ewidentnie przekłamywał.

  • 23. Data: 2017-10-18 23:44:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Oct 2017 12:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >
    > Niby tak, chociaz nie wiem czy mozna wierzyc tym etykietom tak do konca
    > biorac np. pod uwage to ze czasami chinczyk ma C C a cos w stylu pirelli
    > E D...

    Chinskim etykietom nie wierze za grosz, ale jesli Pirelli na jednych
    pisze A, a na innych E to juz o czyms ... no nie, w sumie to o niczym
    nie swiadczy :-)

    J.

  • 24. Data: 2017-10-18 23:56:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Oct 2017 09:24:42 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Bazowałem na Sierrze, w którejś ktoś wymienił (tak sądzę) tylny most i licznik
    > ewidentnie przekłamywał.

    gdyby tylko wymienil dwa kola w skrzyni to powinien impulsator dzialac
    dobrze, ale jak wiecej zmienial ... przeciez sa chocby wersje na rozne
    rozmiary opon, czy wlasnie na rozne tylne mosty.

    J.

  • 25. Data: 2017-10-19 18:44:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-18 o 08:08, J.F. pisze:

    > Ale sie nie spotkaja, bo dzieli ich barierka,

    A to jeden przeleciał przez barierkę na drugą jezdnię?
    Zapierdalając 150 pewnie przez barierkę nie przeskoczy tak skutecznie,
    jak przy 90 i nie spotka się z kolegą miłośnikiem bezpiecznego
    zapierdalania 150, który zdąży wyhamować, bo z 90 nie miał by szans.
    A to jeden spotkał się z barierką przy 150 i nie bolało, bo przy 90 by
    było bardziej niebezpiecznie? :-)

    > nie to co u nas :-)

    Jakieś kompleksy, jak to TAM jest wszystko bajkowo, a U NAS samo dno? :-)
    W Polsce na autostradach są podobne barierki jak w RFNie. Pewnie lepsze,
    bo świeższe.

  • 26. Data: 2017-10-19 18:46:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-18 o 06:39, Shrek pisze:

    > Akurat zakładając, że jadą podobnymi samochodami to akurat na czołówkę
    > jest równie "bezpieczne" jak w betonową ścianę i bezpieczniejsze niż w
    > drzewo. Prękości się nie sumują w takim przypadku, przynajmniej nie w
    > prosty sposób - trzecia zasada dynamiki.

    Czy w ten sposób chcesz dowieść, że spotkanie czołowe dwóch miłośników
    szybkiego, ale bezpiecznego zapierdalania, każdy po 150,- jest bardziej
    bezpieczne, niż spotkanie czołowe dwóch miłośników niebezpiecznej jazdy,
    każdy po 90?

  • 27. Data: 2017-10-19 19:47:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >bezpiecznego J.

    >zapierdalania 150, który zdąży wyhamować, bo z 90 nie miał by szans.

    A jakos u nich bezpieczniej :-)

    >Jakieś kompleksy, jak to TAM jest wszystko bajkowo, a U NAS samo dno?
    >:-)
    >W Polsce na autostradach są podobne barierki jak w RFNie.

    Taaa, na autostradach sa ...

    >Pewnie lepsze, bo świeższe.

    A niekoniecznie. Niby swiezsze, a jakies pogiete :-)
    Na odcinku Wroclaw-Opole to sie rzuca w oczy :-)

    J.