  • 1. Data: 2017-08-10 10:17:38
    Temat: Sprawność - LED zasilacz pojemnościowy 230V.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Jaka jest sprawność najprostszych zasilaczy pojemnościowych żarówek LED
    230V?
    Ich sprawność jest porównywalna z zasilaczami zbudowanymi na przetwornicach?

    Czy zasilacze pojemnościowe nadają się do współpracy ze ściemniaczami?
    Przy ściemniaczach z triakiem mamy prawie pionowe zbocze i przy
    załączeniu napięcia kondensator robi za zwarci.

    --
    AWa.

  • 2. Data: 2017-08-10 15:44:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprawdz czy sie kondensator grzeje i bedziesz wiedzial czy sa straty.

  • 3. Data: 2017-08-10 20:09:31
    Temat: Re: Sprawność - LED zasilacz pojemnościowy 230V.
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-08-10 10:17, Andrzej W. wrote:
> [...]
    > Przy ściemniaczach z triakiem mamy prawie pionowe zbocze i przy
    > załączeniu napięcia kondensator robi za zwarci.

    Co to jest zasilacz pojemnościowy?

  • 4. Data: 2017-08-10 20:50:05
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2017-08-10 o 20:09, Pcimol pisze:

    > Co to jest zasilacz pojemnościowy?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitive_power_suppl

    AWa.

  • 5. Data: 2017-08-12 01:22:24
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 10.08.2017 Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij> napisał/a:

    > Czy zasilacze pojemnościowe nadają się do współpracy ze ściemniaczami?
    > Przy ściemniaczach z triakiem mamy prawie pionowe zbocze i przy
    > załączeniu napięcia kondensator robi za zwarci.

    Średnio. W dawnych czasach, jak sie robiło podświetlenie LED zasilane
    prosto z sieci to w szereg z diodą dawało się opornik kilkaset omów,
    aby ograniczać szpile prądu od stanów nieustalonych i innych szybkich
    przebiegów przelatujących przez kondensator. Inaczej dioda żyła dość
    krótko. Przy ściemniaczu sytuacja będzie identyczna.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 6. Data: 2017-08-12 08:09:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomaszSzcześniak" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >aby ograniczać szpile prądu od stanów nieustalonych i innych szybkich
    >przebiegów przelatujących przez kondensator. Inaczej dioda żyła dość

    Zgadza sie, kiedys testowalem bez opornika - kilka wlaczen przezywala.

    Ale jest tez druga/dodatkowa wersja - kondensator filtrujacy za
    prostownikiem.
    Dioda mniej miga, a i szpilki tlumi.

    >Przy ściemniaczu sytuacja będzie identyczna.

    Ale opornik raczej jest, bo inaczej padnie szybko.

    Tylko ... dla kondensatora istotna jest zmiana napiecia.
    Wiec przez pol zakresu sciemniacz nie powinien dzialac.

    Drugie pol moze wystarczy, ale te szybkie zbocza ...

    J.

  • 7. Data: 2017-08-12 13:59:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.08.2017 o 20:50, Andrzej W. pisze:

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitive_power_suppl

    nie wiem czy Ty robiłeś taki "zasilacz". bo u nas się to nazywa
    podłączenie diody do 230v bez zasilacza. przy "bogatym" układzie działa
    to dobrze, stabilnie i jest trwałe. natomiast nie jest mocne. tzn możesz
    uzyskać tyle mocy żeby zaświecić maks 5 watową "żarówkę" diodową. To
    chcesz jeszcze ściemniać? PRzy wyzszych mocach to to się zaczyna
    naprawdę nagrzewać i gabaryty zaczynają dorównywać zwykłym zasilaczom.