  • 1. Data: 2020-03-10 21:24:47
    Temat: Sprężyna
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Dwie sprężyny naciskowe różniące się tylko średnicą drutu o połowę.
    Jaka będzie różnica w sile nacisku ściskając do końca?

    Robert

  • 2. Data: 2020-03-10 21:36:35
    Temat: Re: Sprężyna
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Dwie sprężyny naciskowe różniące się tylko średnicą drutu o połowę.
    > Jaka będzie różnica w sile nacisku ściskając do końca?

    Wychodzi, że 10 krotnie?
    http://www.oblicz.4zet.pl/program/sprezyna_naciskowa

    Robert

  • 3. Data: 2020-03-10 22:46:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Mar 2020 21:36:35 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Wychodzi, że 10 krotnie?
    > http://www.oblicz.4zet.pl/program/sprezyna_naciskowa

    raczej 16-krotnie, drut pracuje na skrecanie, d^4 pewnie sie pojawi.

    Ale:
    - tam masz trzy srednice sprezyny - wewn, zewn i podzialowa,
    moga sie troche zmienic,

    - taka z cienszego drutu mozesz bardziej scisnac az do zetkniecia
    zwojow.

    J.

  • 4. Data: 2020-03-10 23:02:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-10 o 22:46, J.F. pisze:

    > raczej 16-krotnie, drut pracuje na skrecanie, d^4 pewnie sie pojawi.

    Patrzyłem co pokaże ten kalkulator. Dane wejściowe były identyczne,
    tylko średnicę drutu zmniejszyłem o połowę.

> [...]
    > moga sie troche zmienic,
    >
    > - taka z cienszego drutu mozesz bardziej scisnac az do zetkniecia

    Chciałem wiedzieć z grubsza, aby kupić drut, bo coś opornie idzie
    kontakt z firmą od sprężyn.

    Moja sprężyna ma 95 mm długości, 6,6 mm średnica zewnętrzna, 47 zwojów
    drutem fi 0,8 mm i potrzebuję około 5 kg, aby ją ścisnąć do końca.

    Kupiłem druty sprężynowe 0,3 0,4 i 0,5 zobaczę co wyjdzie.

    Po co rozgrzewa sprężynę?
    https://youtu.be/NlxORoXiIho?t=96
    Utrwalić kształt, aby nie pękła...?

    Robert

  • 5. Data: 2020-03-10 23:05:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > potrzebuję około 5 kg, aby ją ścisnąć do końca.
    A ta nowa ma ścisnąć się do końca przy 0,5 kg.

    Robert

  • 6. Data: 2020-03-11 00:11:47
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > A ta nowa ma ścisnąć się do końca przy 0,5 kg.

    Wzory do obliczeń są tu:
    http://www.kkiem.mech.pg.gda.pl/oacm/modelowanie/spr
    ezyna_lk.html
    Średnica drutu w 4 potędze, plus współczynnik zależny od stosunku średnic.

    Sprężyny czasem się odpuszcza do nawijania i hartuje po nawinięciu.

    WM

  • 7. Data: 2020-03-11 07:25:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Mar 2020 23:02:31 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Patrzyłem co pokaże ten kalkulator. Dane wejściowe były identyczne,
    > tylko średnicę drutu zmniejszyłem o połowę.

    Daj duza srednice podzialowa i patrz na sztywnosc.

> [...]
    > drutem fi 0,8 mm i potrzebuję około 5 kg, aby ją ścisnąć do końca.
    >
    > Kupiłem druty sprężynowe 0,3 0,4 i 0,5 zobaczę co wyjdzie.

    Przy niektorym materiale masz tak ze na surowo sie gnie, po
    zahartowaniu peka, i dopiero po odpuszczeniu wychodzi z tego sprezyna.

    Ale jemu nie pekła przy zwijaniu ... usuwanie naprezen ?

    https://www.youtube.com/watch?v=m3QyDTRD2cM

    J.