  • 1. Data: 2011-07-27 10:00:02
    Temat: Sprzedanie samochodu - ubezpieczenie
    Od: "Zwirek" <z...@o...pl>

    Witam
    Pare dni temu sprzedałem samochod, ubezpieczenie jest jeszcze do grudnia.
    Czy musze isc do ubezpieczalni ze przepisuje czy ta osoba ktora kupila moze
    sama to zalatwic ?

  • 2. Data: 2011-07-27 10:10:09
    Temat: Re: Sprzedanie samochodu - ubezpieczenie
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Zwirek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Pare dni temu sprzedałem samochod, ubezpieczenie jest jeszcze do grudnia.
    > Czy musze isc do ubezpieczalni ze przepisuje czy ta osoba ktora kupila
    > moze sama to zalatwic ?

    może ale jak nie załatwi to możesz być ciągany to tu to tam.

    zrób kopię umowy k-s, napisz wypowiedzenie umowy, idź do ubezpieczalni, złóż
    wypowiedzenie I WEŹ POTWIERDZENIE złożenia wypowiedzenia

    pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2011-07-27 10:10:10
    Od: Mario <m...@g...pl>

    musisz zgłosić sprzedaż i podarować OC nowemu wlascicielowi ALBO zgłosić
    sprzedaż przez wypowiedzenie umowy, odzyskasz wtedy prawie składkę za
    4-5 miesięcy...

    pzdr

  • 4. Data: 2011-07-27 11:18:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PH" napisał w wiadomości grup

    >może ale jak nie załatwi to możesz być ci?gany to tu to tam.
    >zrób kopię umowy k-s, napisz wypowiedzenie umowy, idĽ do
    >ubezpieczalni, złóż wypowiedzenie I WE? POTWIERDZENIE złożenia
    >wypowiedzenia

    Nie wypowiedzenie, ale powiadomienie o sprzedazy.
    Wypowiedziec to moze nowy nabywca, wtedy sie zwrot nalezy ..tylko nie
    wiem komu.

    J.

  • 5. Data: 2011-07-27 12:52:42
    Od: "PH" <P...@p...news>

    > Nie wypowiedzenie, ale powiadomienie o sprzedazy.
    > Wypowiedziec to moze nowy nabywca, wtedy sie zwrot nalezy ..tylko nie wiem
    > komu.

    racja!

  • 6. Data: 2011-07-27 13:25:21
    Temat: Re: Sprzedanie samochodu - ubezpieczenie <kawa na ławę mode on>
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2011-07-27 10:10, Mario pisze:
    > musisz zgłosić sprzedaż i podarować OC nowemu wlascicielowi ALBO zgłosić
    > sprzedaż przez wypowiedzenie umowy, odzyskasz wtedy prawie składkę za
    > 4-5 miesięcy...
    >

    > pzdr

    to jest tak:
    1. Nowy właściciel kupuje polisę wraz z autem i może z niej korzystać do
    końca jej ważności, jednak powinien ją przepisać na siebie w f-mie
    ubezp. Jeśli tego nie zrobi, może jeździć z umową kupna-sprzedaży.
    2. Sprzedawca idzie najpierw do wydz. komunikacji i zgłasza zbycie auta,
    co zostaje odnotowane na umowie k-s.
    3. Sprzedawca idzie do f-my ubezp. i zgłasza sprzedaż auta, żeby mu nie
    przysyłali kontynuacji polisy.
    4. Jeśli nabywca wypowiedział polisę, którą otrzymał przy kupnie auta, a
    polisa jest coś warta (opłacona), to sprzedawca może ubiegać się o zwrot
    nadpłaconej kwoty od momentu zbycia auta. Ale to już się trzeba dogadać
    między sobą przy sprzedaży :)
    Jak ktoś chce fachowej pomocy, to mogę wysłać na maila namiary.

  • 7. Data: 2011-07-27 14:08:20
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 27 Jul 2011 13:25:21 +0200, Diabełson <h...@s...org>
    wrote:

    >2. Sprzedawca idzie najpierw do wydz. komunikacji i zgłasza zbycie auta,
    >co zostaje odnotowane na umowie k-s.

    Nie ma potrzeby chodzenia lub odnotowywania czegokolwiek. Sprzedawca
    zgłasza w wydz. komunikacji zbycie pojazdu. Można listem.

  • 8. Data: 2011-07-27 14:36:40
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-27 11:18, J.F pisze:

    > Wypowiedziec to moze nowy nabywca, wtedy sie zwrot nalezy ..tylko nie
    > wiem komu.

    Poprzedniemu właścicielowi, temu który zawierał umowę.

    --
    MZ

  • 9. Data: 2011-07-27 17:18:45
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-07-27 14:36, MZ pisze:

    > Poprzedniemu właścicielowi, temu który zawierał umowę.

    O ile zostanie powiadomiony przez kupującego że umowa została
    wypowiedziana :P

    Pozdrawiam !

  • 10. Data: 2011-07-27 21:18:54
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    > Nie ma potrzeby chodzenia lub odnotowywania czegokolwiek. Sprzedawca
    > zgłasza w wydz. komunikacji zbycie pojazdu. Można listem.

    być może tak jest możliwe, jednak nie spotkałem się taką praktyką, nie
    słyszałem aby ktoś tak zrobił