  • 1. Data: 2011-07-26 23:24:46
    Temat: tylna belka PSA
    Od: Hirosaki Nagashima <k...@b...pl>

    Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
    które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
    Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
    (prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
    http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
    więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
    warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?

  • 2. Data: 2011-07-26 23:39:05
    Temat: Re: tylna belka PSA
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):

> [...]
    > więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
    > warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?

    Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
    I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia. Trzeba
    zrobić tulejowanie, czyli usunąć metal zryty przez czop wahacza po
    zniszczeniu łożyska i uzupełnić brak tuleją metalową. Oczywiście trzeba
    mieć narzędzia do tego i zrobić to precyzyjnie.
    Jeżeli czopy są zniszczone, trzeba to naprawić również. Następnie zakłada
    się zestaw naprawczy i tyle.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-07-26 23:47:36
    Od: Hirosaki Nagashima <k...@b...pl>

    W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:

    > Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
    > I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia.

    hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności
    i specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją
    podejrzliwość :]

  • 4. Data: 2011-07-26 23:55:32
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    > mieć narzędzia do tego i zrobić to precyzyjnie.
    > Jeżeli czopy są zniszczone, trzeba to naprawić również. Następnie zakłada

    Tyle, że nie zawsze da się tulejować. Czasem główna rura jest za mocno
    przeżarta korozją. Jej tulejowanie pod wymiar oryginalnych czopów
    osłabiłoby jej konstrukcję.
    Tak było u mnie w 306. Dlatego poprzecznica (główna rura) została
    wymieniona na nową. Koszt był spory.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2011-07-26 23:56:30
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-07-26 23:47, Hirosaki Nagashima pisze:

    > hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności
    > i specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją
    > podejrzliwość :]

    Wbrew temu co Waldek pisze - proste to jest obecnie dla kogoś, kto 100
    belek już zrobił. Dla kowali, to dalej jest czarna magia.

  • 6. Data: 2011-07-27 00:02:58
    Od: and <a...@o...pl>

    Hirosaki Nagashima pisze:

    > hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności
    > i specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją
    > podejrzliwość :]
    Wszysko byłoby być może super ale krótkie spojrzenie na stronę
    www.peugeot-citroen.com powoduje, że mam odrzut z powodu informacji
    napisanej w języku nawet nie zbliżonym do polskiego

    pzdr

    And

  • 7. Data: 2011-07-27 00:09:37
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "and" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wszysko byłoby być może super ale krótkie spojrzenie na stronę
    > www.peugeot-citroen.com powoduje, że mam odrzut z powodu informacji
    > napisanej w języku nawet nie zbliżonym do polskiego

    Fakt, nagły atak megalomanii połączony ze słowotokiem prowadzi do m.inn.
    takich perełek:

    "Dzięki Wam zbieraliśmy ogromne doświadczenie i belki naprawiamy z pasją
    oraz z zamkniętymi oczami w czasie 90 minut, a ich usterki wyczuwamy na
    węch. Dzięki temu z naszych fachowych usług na przestrzeni 18 lat ciężkiej
    pracy korzystało już 18.500 zadowolonych Klientów.
    Nikt i nigdy nam nie dorówna."

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 8. Data: 2011-07-27 00:21:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:55:32 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

> [...]
    > osłabiłoby jej konstrukcję.
    > Tak było u mnie w 306. Dlatego poprzecznica (główna rura) została

    Czasem czołg przejedzie, czasem samolot spadnie - shit happens.

  • 9. Data: 2011-07-27 01:27:43
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > węch. Dzięki temu z naszych fachowych usług na przestrzeni 18 lat
    > ciężkiej pracy korzystało już 18.500 zadowolonych Klientów.

    Swoja droga wladanie poprawna polszyzna nie gwarantuje udanej naprawy.

    --
    Pozdr

  • 10. Data: 2011-07-27 07:23:41
    Od: Hirosaki Nagashima <k...@b...pl>

> [...]
    > osłabiłoby jej konstrukcję.
    > Tak było u mnie w 306. Dlatego poprzecznica (główna rura) została

    Ciekawe ile? A co, jeśli trzeba wymienić tylko starzejące się uszczelki,
    trzeba jechać kilkaset kilometrów? Nie zrobi tego nikt inny?