  • 1. Data: 2015-03-20 12:45:46
    Temat: Sprzęt do badania w domowych warunkach podatności urządzenia na zakłócenia
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Przed oddaniem urządzenia na badania EMC, chciałem u siebie w miarę
    możliwości przetestować to, co się da.
    W związku z tym, chciałem zapytać, jakiego sprzętu używacie do
    przeprowadzania testów odporności urządzeń na zakłócenia? Nie mogę sobie
    pozwolić na wydanie kilkunastu/kilkudziesięciu/kilkuset tysięcy złotych na
    sprzęt do badań. Chodzi o wykonanie testów relatywnie tanio. Oczywiście
    wiem, że to nie będzie takie badanie, jakie przeprowadzone będzie w
    profesjonalnym laboratorium. Niemniej liczę na to, że chałupniczymi metodami
    uda się wyłapać choć część problemów.
    Ja obecnie stosuję jonizator, który zbliżam albo dotykam do obudowy
    urządzenia. Mam też spory stary stycznik, który włącza się i wyłącza
    nieustannie - okręcam wokół niego kable zasilające i sygnałowe, zbliżam go
    do obudowy urządzenia.
    Jakie inne urządzenia zakłócające stosujecie?

    R.

  • 2. Data: 2015-03-20 13:46:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jakie inne urządzenia zakłócające stosujecie?

    Używam przerobionej zapalarki piezoelektrycznej do gazu.
    Przedłużyłem i zaizolowałem środkowy bolec (na równi z osłoną). Iskra ma do
    osłony jakieś 5mm. Jak zbliżę bardziej do tego co chcę to iskra skoczy do
    mojego urządzenia (potencjał osłony wyprowadziłem drutem z tyłu zapalarki i
    podłączam do GND badanego urządzenia.

    Nie mam nic innego. Kiedyś myślałem o styczniku, ale jakoś się nie zebrałem.

    Surge to dość powolne przebiegi - do sprawdzenia odporności używam SPICE :).
    P.G.