  • 1. Data: 2015-03-20 04:10:21
    Temat: Rigol DS1054Z
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    ...dotarł do mnie dziś, i ku mojej radości bezproblemowo dał się
    przerobić na DS1104Z. O ile te 100Mhz mało mi potrzebne, to analiza
    protokołów już jak najbardziej.

    Na zachodnich forach panuje opinia, że RIGOL celowo nie blokuje w
    kolejnych wersjach firmware tej możliwości.
    Zapewne nie byłoby to specjalnie trudne dla nich.

    Jestem ciekaw, czy któryś z kolegów też wykonał ten zabieg, i może
    podzieli się długoterminowymi spostrzeżeniami z użytkowania ?

  • 2. Data: 2015-03-20 17:49:53
    Temat: Re: Rigol DS1054Z
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Fri, 20 Mar 2015, sundayman wrote:

> [...]
    >
    > Jestem ciekaw, czy któryś z kolegów też wykonał ten zabieg, i może
    > podzieli się długoterminowymi spostrzeżeniami z użytkowania ?

    To ja z troszkę innej beczki: oscyloskop dostajesz z odblokowanymi prawie
    wszystkimi 'ficzerami' oprócz pasma i chyba większej pamięci.
    Licencja jest na 32h (czy coś koło tego) _działania_, czyli przed
    hackowaniem czy kupnem licencji masz spokojnie czas na sprawdzenie.
    Generalnie jak nie masz warsztatu, gdzie włączasz oscyloskop po przyjściu
    do pracy, a wyłączasz dopiero przed wyjściem po 8h, to te 32h
    przekładają się na tygodnie czasu na wyrobienie sobie zdania. I w tym
    czasie jak coś padnie czy się rozmyślisz, to nadal nie masz problemów z
    gwarancją czy zwrotem.

    Sama analiza protokołów działa i przydaje się jak musisz skorelować coś co
    się dzieje na szynach z innymi przebiegami. Ale analizatora to nie
    zastąpi.

    Mi najbardziej brakuje możliwości wskazania miejsca, gdzie ma zacząć
    dekodować. Bo triggerami to się czasem można nieźle narobić, żeby coś z
    sensem otrzymać. A jak masz jednorazowy przebieg czy próbujesz dekodować
    gdzieś ze środka (bez początku), to jest słabo. Chyba, że czegoś nie
    doczytałem jak to zrobić :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 3. Data: 2015-03-21 04:13:33
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > przekładają się na tygodnie czasu na wyrobienie sobie zdania. I w tym
    > czasie jak coś padnie czy się rozmyślisz, to nadal nie masz problemów z

    no ja mam akurat warsztat :)

    > Sama analiza protokołów działa i przydaje się jak musisz skorelować coś
    > co się dzieje na szynach z innymi przebiegami. Ale analizatora to nie
    > zastąpi.

    Domyślam się. Mam osobny analizator LAP16032, czy jakoś tak.
    Ale do tego potrzebny jest PC, co jest nieco mniej wygodne.
    Ale oczywiście jest to lepsze , a i protokołów jest więcej.

    no tak, to może być kłopotliwe...

  • 4. Data: 2015-03-21 11:22:16
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 21-03-15 o 04:13, sundayman pisze:

    > no tak, to może być kłopotliwe...

    A wszak wystarczy się cafnąć (pisownia zamierzona) o te 20 lat i już
    zadowolenie wzrośnie.
    Wzrośnie jeszcze bardziej jeżeli uświadomisz sobie, że w razie powrotu
    braterskiej ,sławiańskiej przyjaźni będzie co z nostalgią wspominać (a
    pamiętasz ten oscyloskop Rigola...? i komu to przeszkadzało...?)

    Swoją drogą chciałbym zobaczyć te urządzenia dla energetyki jądrowej,
    promów kosmicznych i zrobotyzowanych linii tak masowo w Polsce
    produkowanych przez bywalców tej grupy.
    Bo tak mi się cosik wydaje, że do 99,9% zastosowań to ten oscyloskop
    będzie DUŻO za dobry.

  • 5. Data: 2015-03-21 16:49:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wzrośnie jeszcze bardziej jeżeli uświadomisz sobie, że w razie powrotu
    > braterskiej ,sławiańskiej przyjaźni będzie co z nostalgią wspominać (a
    > pamiętasz ten oscyloskop Rigola...? i komu to przeszkadzało...?)

    Nawet tak nie żartuj.

    > Swoją drogą chciałbym zobaczyć te urządzenia dla energetyki jądrowej,
    > promów kosmicznych i zrobotyzowanych linii tak masowo w Polsce
    > produkowanych przez bywalców tej grupy.

    O to jestem wbrew pozorom spokojniejszy. Rodacy są zaradni.
    Dam przykład osobisty - robię "kopię" pewnego urządzia, oryginalnie
    chyba austriackiego.

    Kopię w sensie "też telewizor" - podobna jest obudowa, cała reszta inna.
    Oryginalnie w "GUI" były dwie gałeczki i dwa wyświetlacze 7-seg.
    Ja ( na fali przerostu formy nad treścią początkowo ) zrobiłem LCD
    128x64, graficzne menu, itp itp.

    Klient (niemiecka firma) się posikał ze szczęścia. Że to panie tak
    ładnie, i wygodnie, i można se poustawiać milion parametrów...
    A - powiedzmy sobie szczerze - po prostu mnie się bardziej chciało, niż
    austriakowi, bo nie sądzę, żebym miał lepszy warsztat.

    Tak, że gdybyśmy tu mieli lepszych rządzących, to można by drugi Taiwan
    zrobić pewnie :

  • 6. Data: 2015-03-21 20:55:17
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 21-03-15 o 16:49, sundayman pisze:

    > Tak, że gdybyśmy tu mieli lepszych rządzących, to można by drugi Taiwan
    > zrobić pewnie :

    Ba...
    Nigdy w to nie wątpiłem, że Polacy to naród wyjątkowo zdolny,zmyślny,
    elastyczny i wbrew opinii "życzliwych" bardzo pracowity, a mam już co
    wspominać, oj mam...
    Z innowacyjnością też jest lepiej niż dobrze.
    Mam tego namacalny i bliski przykład.Mój najbliższy przyjaciel inżynier
    elektronik, zresztą rodowity Anglik, jest lepszy ode mnie w akuratności,
    obrzydliwej pedanterii, porządku i systematyczności, ja tego zupełnie
    nie mam,ale...to ciągle ja go uczę,projektowania, programowania, to ja
    mam pomysły,a On ....oczy jak spodki....:-))))).

    Gdybyśmy mieli lepszych itd.
    Cóż...oni wykonują to co im starsi i mądrzejsi nakazują.
    A że są to wyjątkowe kurwy to wykonuj skrupulatnie i z oddaniem.
    Jest to bowiem, jak mawiał radziecki prokurator Wyszyński, element
    socjalnie bliski (kurwy, bandyci, złodzieje).

    W temacie to...bardzo mnie zachęciłeś do tego Rigola.
    Chyba kupię. Mam co prawda TEKa , podstawowego TDS1002, ale minęło już
    10 lat to kupię.
    A co to...nie stać mnie...:-))))).

    pozdrawiam

    z.

  • 7. Data: 2015-03-22 02:36:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > W temacie to...bardzo mnie zachęciłeś do tego Rigola.
    > Chyba kupię. Mam co prawda TEKa , podstawowego TDS1002, ale minęło już
    > 10 lat to kupię.
    > A co to...nie stać mnie...:-))))).

    No też powinienem...
    W DND jest promocja, 4700 netto, wersja z TG.

    Z drugiej strony wrodzone kombinatorstwo kusi, żeby wziąć bez TG i
    zapodać klucz z generatora :) Ale trochę strach, jakby przez rok coś nie
    daj Bóg padło...

    Tak czy owak, to jednak parę złotych jest.
    Oglądam jakieś konstrukcje DIY analizatorów - aż strach pomyśleć, ile to
    roboty...
    Te wynalazki na USB zdecydowanie za drogie jak na takie cóś...

    Za ebayu niby można by kupić taniej jakąś używkę. Ale ściągać to z USA,
    zero gwarancji na cokolwiek, kalibracji zero (w rozsądnej cenie)...

    A ktoś coś może powie o analizatorach ATTENA ?
    np. takie coś

    http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-ATTEN-SPECTRUM-ANA
    LYZER-TRACKING-GENERATOR-1GHz-AT6011-TESTER-METER-/1
    81202289237?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a307f825
    5

  • 8. Data: 2015-03-22 02:36:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > W DND jest promocja, 4700 netto, wersja z TG.

    w NDN oczywiście

  • 9. Data: 2015-03-22 15:04:13
    Od: Paweł Sujkowski <s...@n...com>

    Ja zamówiłem sobie MSO2072A (2x analog + 16x digital 70 MHz, do 2 Gsps)
    który po kilku gusłach podobno może stać się MSO2302A (300 MHz,
    +wszystkie opcje). Zastosowanie "laboratorium" + field. Ważne dla mnie,
    żeby LA miał możliwość podłączenia bezpośrednio sygnałów z poziomami 24
    VDC, a zintegrowanie analizatora w środku daje wygodę, szczególnie w
    zastosowaniach polowych. Od listopada 2007 używam Rigola DS1062CD (2x
    analog + 16x digital 60 MHz, do 400 Msps) i poza wyjącym jak potępiony
    wentylatorem (tu podobno się nic nie zmieniło), i dość ubogimi jak na
    dzisiejsze czasy możliwościami pomiarowymi, złego słowa nie mogę
    powiedzieć. W starym możliwości LA kończyły się w zasadzie na
    wyświetlaniu, ileż się nieraz namęczyłem "dekodując" palcem po ekranie i
    kartką jakieś transmisje szeregowe:) Stary kosztował mnie 3450+VAT - 20%
    rabatu z NDN, nowy to 3948+VAT. Jakkolwiek by to nie zabrzmiało,
    nabrałem zaufania do tej chińskiej marki:) A "sekcje" przeprowadzone na
    kanale youtube EEVblog i wiadomości z tamtego forum tylko mnie w wyborze
    utwierdziły. Mam świadomość że to nie Tektronics/Keysight/LeCroy/R&S
    etc, ale stosunek możliwości do ceny jest nie do pokonania.

    Paweł

  • 10. Data: 2015-03-22 21:52:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    tak sobie czytam, i widzę, że pomyliłem wątki :)
    Ty o oscyloskopie, a ja przeszedłem do analizatora widma z drugiego wątku.

    Jeśli chodzi o DS1054Z, to powiem, że głównie mi chodziło o 4 kanały
    (będę robić coś z akceleratorami, i dobrze móc zobaczyć na jednym
    ekranie 3 osie), a możliwość odblokowania ficzerów to taki miły bonus.

    To jest mój pierwszy Rigol , do tej pory miałem oscyloskop Owona (bardzo
    fajny). I uważam, że może poza ciut za głośnym wentylatorkiem to całkiem
    porządnie toto wykonane.

    No może jeszcze jedno - wyświetlacz mógłby być jaśniejszy.
    Niby źle nie jest, ale nad stołem mam silne oświetlenie i czasem to może
    być za mało widoczny. Ale zobaczymy jeszcze.