  • 1. Data: 2017-03-14 22:51:46
    Temat: Sprzęt po gwarncji
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Koniec ze sprzętem, który psuje się tuż po gwarancji. Unia zmieni przepisy

    Wadliwy i zbyt szybko psujący się sprzęt elektroniczny to nie tylko
    dodatkowe wydatki dla konsumentów, ale i rosnące góry elektrośmieci. By
    temu przeciwdziałać, UE chce zobowiązać producentów, żeby wytwarzany
    przez nich sprzęt był trwalszy i naprawialny.

    Coraz głośniej też mówi się o tym, że producenci postarzają swoje
    produkty celowo. Tzw. planowana awaryjność produktów polegać ma na tym,
    że producenci umyślnie ograniczają żywotność wytwarzanych przez siebie
    urządzeń po to, aby napędzić konsumpcję. Producenci zaprzeczają, ale UE
    i tak postanowiła podjąć odpowiednie działania i zwalczać awaryjność
    sprzętu w ramach gospodarki w obiegu zamkniętym.

    Więcej tu:
    http://tech.wp.pl/koniec-ze-sprzetem-ktory-psuje-sie
    -tuz-po-gwarancji-unia-zmieni-przepisy-6034840730530
    945a

    --
    animka

  • 2. Data: 2017-03-14 23:19:01
    Temat: Re: Sprzęt po gwarncji
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Animka" napisała:

    > Unia zmieni przepisy

    Nie zmieni, przecież facet pobierający pensję ministra spraw zagranicznych
    zapowiedział, że będzie wszystko blokował. A jak znowu odniesie moralne
    zwycięstwo w stosunku 1:27, to jego mocodawca wraz z Orbanem zaczną kraść im
    konie. Tak zapowiedział. Z drabinki.

    > UE chce zobowiązać producentów, żeby wytwarzany przez nich sprzęt był
    > trwalszy i naprawialny

    A jakie to ma znaczenie dla tej grupy? Chiny nie należą do UE. Chyba, że coś
    przeoczyłem, zarobiony ostatnio byłem, mogłem nie doczytać.

    JoteR

  • 3. Data: 2017-03-14 23:43:08
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-03-14 o 23:19, JoteR pisze:

> [...]
    >
    > A jakie to ma znaczenie dla tej grupy? Chiny nie należą do UE. Chyba,
    > że coś przeoczyłem, zarobiony ostatnio byłem, mogłem nie doczytać.

    Miałam to wrzucić na grupę windows-winnit. Pomyliłam się z wysłaniem,
    ale i tak wszyscy obie grupy czytają.
    Chodziło mi szczególnie o szybkie psucie się głowic drukarek-
    szczególnie w tych kobylach Brother.

    --
    animka

  • 4. Data: 2017-03-15 00:17:54
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Animka" napisał:

    > Chodziło mi szczególnie o szybkie psucie się głowic drukarek- szczególnie
    > w tych kobylach Brother.

    E tam, trafiłaś na paskudny egzemplarz albo zalewałaś jakimiś podejrzanymi
    atramentami (coś mi się kojarzą opowieści o zakupach tuszu w Sadyba Mall).
    Albo mnie się trafił wyjątkowy, bo od 8 lat grzecznie wszystko drukuje
    pomimo nienajlepszego traktowania z odłączaniem od prądu na kilka tygodni
    włącznie - w tym czasie nie mogła samooczyszczać głowicy. Ale za to tylko na
    tuszach ActiveJet, a nie na popłuczynach po 3 zł z (za przeproszeniem)
    Allegro.

    JoteR

  • 5. Data: 2017-03-15 09:02:28
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 14.03.2017 JoteR <u...@i...eu> napisał/a:

    > włącznie - w tym czasie nie mogła samooczyszczać głowicy. Ale za to tylko na
    > tuszach ActiveJet, a nie na popłuczynach po 3 zł z (za przeproszeniem)
    > Allegro.

    Z ciekawości: jeśli kupuję tusze ActiveJet na Allegro,
    to są jeszcze koszerne, czy powinienem kupować u tego
    samego sprzedawcy innym "kanałem sprzedaży"?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2017-03-15 09:11:29
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-03-14 o 23:43, Animka pisze:

    > Miałam to wrzucić na grupę windows-winnit. Pomyliłam się z wysłaniem,
    > ale i tak wszyscy obie grupy czytają.
    > Chodziło mi szczególnie o szybkie psucie się głowic drukarek-
    > szczególnie w tych kobylach Brother.

    Pierdolisz bzdury jak zawsze ...

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 7. Data: 2017-03-15 09:36:05
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-03-14 o 22:51, Animka pisze:

    > Koniec ze sprzętem, który psuje się tuż po gwarancji. Unia zmieni przepisy

    A chcesz się założyć że nic konkretnego z tego gadania/paplaniny nie
    będzie? Oni wolą bronić demokracji :-)

  • 8. Data: 2017-03-15 10:08:43
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-14 o 22:51, Animka pisze:

    > Koniec ze sprzętem, który psuje się tuż po gwarancji. Unia zmieni przepisy

    Wystarczy nałożyć obowiązek 5-cio letniej gwarancji/rękojmii i sprzęt
    przestanie się psuć. BTW obejrzyjcie film "Spisek żarówkowy" na YT.

  • 9. Data: 2017-03-15 10:41:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JS" napisał w wiadomości grup
    >Wystarczy nałożyć obowiązek 5-cio letniej gwarancji/rękojmii i sprzęt
    >przestanie się psuć.

    Z jednej strony tak ... z drugiej wyobrazam sobie, ze komputery i
    telefony zaczna sie nagminnie psuc po 4 latach.
    Skoro mozna dostac pieniadze z powrotem ...
    Pralki, zmywarki ... a czemu nie wymienic ?

    P.S. gdzies w USA byla "wieczysta gwarancja" na opony. Tylko ...
    robili to tak, ze mierzyli bieznik uszkodzonej, nowej, wyliczali %
    zuzycia, a pozostaly ... taki klient dostawal rabat na zakup nowych
    opon.
    Spodobalo mi sie ... ale gorzej, jak klient reklamuje zbyt szybkie
    zuzycie.

    >BTW obejrzyjcie film "Spisek żarówkowy" na YT.

    Ale akurat z zarowkami jest tak, ze im wieksze napiecie, tym wiecej
    mocy pobiera, jasniej swieci, sprawnosc ma wieksza - wiec swieci
    nieproporcjonalnie jasniej niz mocy pobiera ... i krocej zyje. Mozna
    obnizyc napiecie, wtedy bedzie odwrotnie.

    Kiedys policzylem, i mi wyszlo, ze te nasze zarowki i tak za dlugo
    zyja - jakby jasniej swiecily, to by sie wiecej zaoszczedzilo na
    pradzie niz wydalo na zarowki.

    A teraz producenci produkuja swietlowki i LED - mozna by rzec, ze
    wbrew wlasnym interesom. A jednak produkuja (no, Unia troche
    pomogla).
    Za to juz widze pewna degradacje stoisk oswietleniowych w Tesco -
    coraz mniejszy wybor,.
    Po co stoisko, jesli ludzie nie kupuja :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-03-15 12:33:21
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *JoteR* napisał(-a):

    > Nie zmieni, przecież facet pobierający pensję ministra spraw
    > zagranicznych zapowiedział, że będzie wszystko blokował.

    Zaraz przypomniał mi się jeden z kandydatów na Prezydenta RP, który
    obiecywał, że "nie będzie niczego" ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675