  • 1. Data: 2014-07-21 20:21:14
    Temat: Spuchla bateria
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    W Nokii 5800. Byla tam od nowisci. Dzisiaj telefon upadl, wtedy
    zauwazlem ze bateria ledwo sie mieci. Nie nosze go kieszeni ani nie
    laduje przy lozku. Bac sie, czy jescze moge uzywac? ;-)

    --
    Pozdr

  • 2. Data: 2014-07-21 22:26:17
    Temat: Re: Spuchla bateria
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    G Nowak <g...@c...ac.uk> wrote:
    > W Nokii 5800. Byla tam od nowisci. Dzisiaj telefon upadl, wtedy zauwazlem
    > ze bateria ledwo sie mieci. Nie nosze go kieszeni ani nie laduje przy
    > lozku. Bac sie, czy jescze moge uzywac? ;-)

    A czemu nie kupisz sobie nowej?
    Na eBay znajdziesz je bardzo tanio i nie bedziesz miec takich zmartwień.
    Ja kupiłem tam baterie do swojej XpressMusic i jestem zadowolony.
    Kupiłem oryginalną, w szarym kolorze z hologramem na nalepce.

  • 3. Data: 2014-07-22 23:41:42
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 21/07/2014 21:26, Pszemol wrote:

> [...]
    > Ja kupiłem tam baterie do swojej XpressMusic i jestem zadowolony.
    > Kupiłem oryginalną, w szarym kolorze z hologramem na nalepce.

    Bo nie korzystam z tego telefnu na codzien. Zwykle raz na rok przy
    okazji wizyty za granica trzymam tam swoja karte, w normalnym telefonie
    lokalny SIM (nju mobile) z pakietem internetowym. Moze przez nastepne 2
    lata nie bede potrzebowal a to dluzej niz zywotnosc niektorych
    podrabianych baterii ;-)

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2014-07-24 17:45:07
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    G Nowak <g...@c...ac.uk> wrote:

> [...]
    > bede potrzebowal a to dluzej niz zywotnosc niektorych podrabianych baterii ;-)

    Nie osłabiaj mnie, bo cena nowej baterii do Twojego telefonu jest tak
    niska, że szkoda czasu na tą dyskusję:

    http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id
    =161331979540

    BL5J BL-5J 1320mAh Battery For Nokia N900 5800 5230 5233 5232 5235 X6 C3 X1
    5238

  • 5. Data: 2014-07-24 18:43:59
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-21 20:21, G Nowak pisze:
    > W Nokii 5800. Byla tam od nowisci. Dzisiaj telefon upadl, wtedy
    > zauwazlem ze bateria ledwo sie mieci. Nie nosze go kieszeni ani nie
    > laduje przy lozku. Bac sie, czy jescze moge uzywac? ;-)

    Bać się, ale alternatywy dla używania chyba nie ma. Nowy oryginał, o ile
    dostaniesz, pewnie przekroczy wartość sprzętu. A kupowanie jakiegoś
    taniego zamiennika zupełnie mija się z celem..

  • 6. Data: 2014-07-24 19:01:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message

    > Bać się, ale alternatywy dla używania chyba nie ma. Nowy oryginał, o ile
    > dostaniesz, pewnie przekroczy wartość sprzętu. A kupowanie jakiegoś
    > taniego zamiennika zupełnie mija się z celem..

    Robisz złe założenia - akcesoria do starego sprzętu jak jego Nokia
    są tanie, kupowane przeważnie na czystkach magazynowych na
    wagę i odsprzedawane w detalu na eBay za groszę od sztuki...
    Oryginały działające bardzo dobrze. Kupiłem taki w Chinach do
    swojej starej Nokii jakiś czas temu i byłem bardzo zadowolony.
    Podałem mu obok link do aukcji za 20zł z darmową wysłyką z Chin.
    Gdyby nawet się okazała "wtopa" to ryzyko tych 20zł jest nieduże.

  • 7. Data: 2014-07-24 19:16:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 12:01:51 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > wagę i odsprzedawane w detalu na eBay za groszę od sztuki...
    > Oryginały działające bardzo dobrze. Kupiłem taki w Chinach do

    Moze w USA, u nas obawiam sie ze Nokia "trzyma linie" i zadnych
    czystek nie robi.

    A chinskie ... cholera wie jak to sie ma do "oryginalu".

    > swojej starej Nokii jakiś czas temu i byłem bardzo zadowolony.
    > Podałem mu obok link do aukcji za 20zł z darmową wysłyką z Chin.
    > Gdyby nawet się okazała "wtopa" to ryzyko tych 20zł jest nieduże.

    Na allegro nawet taniej. Nawet jesli orginal to nie jest i dwoch lat
    nie wytrzyma, to i tak zaden pieniadz ... ale jesli nie widac roznicy,
    to po co przeplacac ? :-)

    I kolega dobrze sie pyta:
    a) czy to sie nadaje do uzytku ... ponoc jeszcze tak, ale warto
    nadzorowac,
    b) czy to nie wytrzyma dluzej niz chinska podroba :-)

    J.

  • 8. Data: 2014-07-24 19:17:42
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-24 19:01, Pszemol pisze:
> [...]
    > Podałem mu obok link do aukcji za 20zł z darmową wysłyką z Chin.
    > Gdyby nawet się okazała "wtopa" to ryzyko tych 20zł jest nieduże.

    Być może, ale kiedyś chciałem kupić oryginalną baterię do Nokii i o mało
    nie upadłem z wrażenia słysząc cenę. Teraz do tych starych telefonów być
    może sa w przystępniejszych cenach.
    Z drugiej strony co to za bateria która kosztuje 20zł? Przecież na
    dobrą sprawę cos koło tego wynosi koszt samej przesyłki z Chin do
    Polski.. Ale jak piszesz - niewiele się ryzykuje.

  • 9. Data: 2014-07-25 00:02:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > A chinskie ... cholera wie jak to sie ma do "oryginalu".

    Na chińskim odpowiedniku brak etykiety z napisem 'Made in USA'. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2014-07-25 21:40:34
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Trybun <I...@j...com> wrote:

> [...]
    > Z drugiej strony co to za bateria która kosztuje 20zł? Przecież na dobrą
    > sprawę cos koło tego wynosi koszt samej przesyłki z Chin do Polski.. Ale

    Niedawno pytałem o ceny baterii do starego Samsunga w budce w Galerii -
    27zl brutto.
    To jest cena detaliczna produktu nieoryginalnego (zamiennik jawny, nie
    "podróba") ktory sie oplaca robic gdzies w Chinach i wysylac do Polski -
    pewnie łańcuszek 10 pośredników sie z niego utrzymuje...
    I to sie im opłaca bo przecież nie są akcją charytatywną.
    W przypadku aukcji do ktorej podałem linka mamy sprzedaż bezpośrednią, z
    pominięciem pewnie 7 z tych 10 pośredników.
    To raz...

    A dwa - eBay wynegocjowało niedawno z pocztą chinską niesymetryczne
    (dzialające tylko w jedną stronę) upusty cen przesyłek do USA. Być może
    mają podobne umowy do Europy.

    Niedawno kupiłem chinską lampę - z wysyłką zapłaciłem $60, nie pasowała mi
    i chciałem odesłać sprzedawcy... Najtańsza opcja paczki do Chin
    kosztowałaby mnie $47 zakładając ze mam własne opakowanie.

    Kupiłem też zestaw 4 śrubek specjalnych do dysku twardego w laptopie Apple
    - w Hong Kongu kupione przez eBay - $1.99 z wliczoną wysyłką. Inny zakup:
    zestaw 65 kabelków do płytek uniwersalnych z Chin na eBay- $1.56 z wliczoną
    wysyłką.
    Dla porównania.... Zwykły list do Polski z USA kosztuje ponad dolara, chyba
    1.15 - przesyłka w drugą stronę musi kosztować dużo, dużo mniej aby miało
    sens siedzieć w Chinach, przyjmować zapłatę obcokrajowa karta kredytowa,
    placic prowizje paypalowi, ebayowi i kupowac koperty, znaczki i zarobic
    kase na drucikach za 1.56 lub śrubkach za $1.99.
    Te baterie po prostu w Chinach niewiele kosztuja a cena detaliczna w Waszym
    miescie nie ma żadnego związku z kosztem produkcji...