    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Spuchla bateria
    Date: Fri, 25 Jul 2014 19:40:34 +0000 (UTC)

    Trybun <I...@j...com> wrote:

    > Być może, ale kiedyś chciałem kupić oryginalną baterię do Nokii i o mało
    > nie upadłem z wrażenia słysząc cenę. Teraz do tych starych telefonów być
    > może sa w przystępniejszych cenach.
    > Z drugiej strony co to za bateria która kosztuje 20zł? Przecież na dobrą
    > sprawę cos koło tego wynosi koszt samej przesyłki z Chin do Polski.. Ale
    > jak piszesz - niewiele się ryzykuje.

    Niedawno pytałem o ceny baterii do starego Samsunga w budce w Galerii -
    27zl brutto.
    To jest cena detaliczna produktu nieoryginalnego (zamiennik jawny, nie
    "podróba") ktory sie oplaca robic gdzies w Chinach i wysylac do Polski -
    pewnie łańcuszek 10 pośredników sie z niego utrzymuje...
    I to sie im opłaca bo przecież nie są akcją charytatywną.
    W przypadku aukcji do ktorej podałem linka mamy sprzedaż bezpośrednią, z
    pominięciem pewnie 7 z tych 10 pośredników.
    To raz...

    A dwa - eBay wynegocjowało niedawno z pocztą chinską niesymetryczne
    (dzialające tylko w jedną stronę) upusty cen przesyłek do USA. Być może
    mają podobne umowy do Europy.

    Niedawno kupiłem chinską lampę - z wysyłką zapłaciłem $60, nie pasowała mi
    i chciałem odesłać sprzedawcy... Najtańsza opcja paczki do Chin
    kosztowałaby mnie $47 zakładając ze mam własne opakowanie.

    Kupiłem też zestaw 4 śrubek specjalnych do dysku twardego w laptopie Apple
    - w Hong Kongu kupione przez eBay - $1.99 z wliczoną wysyłką. Inny zakup:
    zestaw 65 kabelków do płytek uniwersalnych z Chin na eBay- $1.56 z wliczoną
    wysyłką.
    Dla porównania.... Zwykły list do Polski z USA kosztuje ponad dolara, chyba
    1.15 - przesyłka w drugą stronę musi kosztować dużo, dużo mniej aby miało
    sens siedzieć w Chinach, przyjmować zapłatę obcokrajowa karta kredytowa,
    placic prowizje paypalowi, ebayowi i kupowac koperty, znaczki i zarobic
    kase na drucikach za 1.56 lub śrubkach za $1.99.
    Te baterie po prostu w Chinach niewiele kosztuja a cena detaliczna w Waszym
    miescie nie ma żadnego związku z kosztem produkcji...