  • 11. Data: 2017-03-19 18:00:44
    Temat: Re: Średnio-budżetowe 185/65/15 na lato.
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Również mam pozytywne opinie poza jednym - jak na mój gust są aż za
    > miękkie. nie chodzi mi o mieszankę która drze po asfalcie ale o boki
    > opony. Nie ważne jak bym kół nie pompował (>3 bar) to i tak dla przodu
    > miękko. Każdy krawężnik i dziura moja. Fiat Doblo 1.9.
    > No może trochę przesadzam, ale tych opon do tego samochodu już nie
    > założę (może skuszę się na nowszą wersję tych samych opon).

    Może Doblo jest za ciężki na te opony. Mam założone na Fokusa i
    krawężniki i dziury pokonuję bez większych problemów.

    > Natomiast mokra nawierzchnia, kałuże i normalnie lato jak najbardziej są
    > w porządku. W zimie też na nich jeździłem choć oczywiście do zimówek im
    > daleko.

    Akurat jak kiedyś mnie zaskoczyła zima, to jazda po świeżym śniegu mnie
    zupełnie nie spodobałą się. Poprzednio miałem letnie Pirelli (dokładnie
    nie pamiętam modelu) i zachowywały się na śniegu zdecydowanie lepiej.

  • 12. Data: 2017-03-19 18:57:10
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Może Doblo jest za ciężki na te opony. Mam założone na Fokusa i
    > krawężniki i dziury pokonuję bez większych problemów.

    wlasnie dlatego dopisalem co to za auto i jaki silnik - też tak myślałem
    ale z drugiej strony to na litość boską raptem 1320kg (aż sprawdziłem w
    dr). Obecnie czekają na założenie opony michelina crossclimate
    wzmacniane - zobacze a) jak sie jeździ na całorocznych b) czy to
    wzmocnienie to lipa czy faktycznie jest różnica i czy zwyczajnie nie
    używałem złych opon...

  • 13. Data: 2017-03-19 21:20:20
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Obecnie czekają na założenie opony michelina crossclimate
    > wzmacniane - zobacze a) jak sie jeździ na całorocznych

    To potem napisz sprawozdanie na grupie - też zastanawiam się, czy nie
    przejść na całoroczne, ale nie wiem, czy nie będą wyraźnie gorsze na
    śniegu od zimowych (obecnie w zimie jeżdżę na Goodyear Ultragrip 7 i
    uważam te opony za dobre, aczkolwiek bardzo miękkie).

  • 14. Data: 2017-03-19 21:55:06
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > śniegu od zimowych (obecnie w zimie jeżdżę na Goodyear Ultragrip 7 i
    > uważam te opony za dobre, aczkolwiek bardzo miękkie).

    napiszę, aczkolwiek cokolwiek sensownego to dopiero po roku używania co
    najmniej. nówki to prawie każde przez kałuże będą się przekopywać.
    a na śliskim to ciężko będzie powiedzieć bo jakoś na letnich bez
    specjalnych problemów sobie radziłem (mając gotowy komplet zimówek -
    wystarczyło tylko przeszczepić).

  • 15. Data: 2017-03-20 18:37:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >śniegu od zimowych (obecnie w zimie jeżdżę na Goodyear Ultragrip 7 i
    >uważam te opony za dobre, aczkolwiek bardzo miękkie).

    W tym rozmiarze to masz jeszcze Debice Navigator - IMO calkiem dobrze
    sie na sniegu sprawuja.
    Gorzej na lodzie ... ale na lodzie to i zimowka dupa :-)

    J,

  • 16. Data: 2017-03-22 20:22:13
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 19 Mar 2017 16:32:01 +0100, sirapacz <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    >opony. Nie ważne jak bym kół nie pompował (>3 bar) to i tak dla przodu
    >miękko. Każdy krawężnik i dziura moja. Fiat Doblo 1.9.

    Ja mam w Focusie Rainsporty 3. 205/55/r16. I jak mam napompowane
    nominalne ciśnienie, to przód wygląda tak, jakby było w nich za mało
    powietrza. Zimówki przy takim samym ciśnieniu wyglądają zdecydowanie
    lepiej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 17. Data: 2017-03-22 20:26:33
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 22 Mar 2017 20:22:13 +0100, j...@i...pl wrote:

    >Ja mam w Focusie Rainsporty 3. 205/55/r16. I jak mam napompowane
    >nominalne ciśnienie, to przód wygląda tak, jakby było w nich za mało
    >powietrza.

    Tu moze słabo to widac, ale widać że tył jest inaczej niż przód.

    http://i.imgur.com/RN0exXv.jpg

    Przód i tył 2,3 atm.

  • 18. Data: 2017-03-23 14:22:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Tu moze słabo to widac, ale widać że tył jest inaczej niż przód.
    >
    > http://i.imgur.com/RN0exXv.jpg
    >
    > Przód i tył 2,3 atm.

    Ja u siebie utrzymuję wysokie ciśnienie ale różnicy dużej nie ma. Też
    masz ciężki silnik i dużą masę na przedniej osi - masz ten sam problem
    co ja.

  • 19. Data: 2017-03-23 15:15:35
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-03-19 o 06:47, LinFanQri pisze:
    > Witam.
    >
    > Szukam czegoś w okolicach 200PLN/szt. i na razie jestem nagrzany na
    > Uniroyal RainExpert

    Miałem takie (i ten rozmiar) w V40, jak dla mnie super jeśli chodzi o
    ten budżet.

    Obecnie mam ten model tylko inny rozmiar 205/55/16
    http://allegro.pl/4x-nowe-opony-letnie-185-65r15-dun
    lop-bluresponse-i6721578433.html
    i tak samo polecam, ciche, dobrze trzymają na każdej powierzchni,
    jedynie cena troszkę większa od zaplanowanej.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl