  • 1. Data: 2017-03-16 10:45:54
    Temat: Za chwile tylko rower zostanie :)
    Od: Bolko <s...@g...com>

    80 prokuratorów i policjantów weszło nad ranem do siedzib Audi w Niemczech. Ma to
    związek z aferą spalinową, która zaczęła się od Volkswagena.

    http://www.rmf24.pl/ekonomia/news-sledczy-w-siedziba
    ch-audi-w-niemczech-w-tle-afera-spalinowa,nId,236907
    4

    a teraz renault

    Według dokumentu wyniki testów silników benzynowych oraz diesla były przez lata
    nieuczciwie dopasowywane do obowiązujących norm emisji. Pojazdy koncernu miały być
    wyposażane w specjalne programy, które podobnie jak w aferze z Volkswagenem
    inteligentnie wykrywały, że są poddawane badaniu. Wtedy też pokładowe komputery
    zmieniały poziom emisji, aby nieprawidłowości nie mogły zostać wykryte. Według
    jednego z pracowników firmy, podobne praktyki miały miejsce już w latach 90-tych. Jak
    wynika z raportu Dyrekcji Generalnej Konkurencji, Konsumentów i Walki z Oszustwami
    resortu gospodarki, o nagannym procederze wiedzieli w firmie wszyscy najwyżej
    postawieni kierownicy, w tym także prezes zarządu Carlos Ghosn. Renault nie przyznaje
    się do oszustwa.

    https://www.wprost.pl/swiat/10046802/Nie-tylko-Volks
    wagen-Renault-oskarzany-o-25-lat-falszowania-testow-
    emisji-spalin.html

    niedawno coś było o japończykach.
    jeszcze chwila to tylko rower zostanie eko

  • 2. Data: 2017-03-16 11:21:21
    Temat: Re: Za chwile tylko rower zostanie :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Mar 2017 02:45:54 -0700 (PDT), Bolko

    > niedawno coś było o japończykach.
    > jeszcze chwila to tylko rower zostanie eko

    To samo jest z wszelakimi nowymi atestowanymi kotłami na paliwo stałe (w
    tym z tzw. kominkami). Pięknie to one wyglądają tylko na papierze w labie,
    a pod strzechą trują na potęgę. A tu jest znacznie gorzej niż przy
    samochodach, bo różnej jakości paliwem można je zasilać (np. syfiastym
    węglem, albo mokrym drewnem) a i różne są ustawienia (w tym warunki pracy),
    jak i różni palacze się zdarzają...

    W samochodach mniej można manipulować, aczkolwiek co z tego że producent
    zamontuje filtr DPF, jak użytkownik go wyrżnie albo zatka EGR. Albo zwisać
    właścicielowi będzie, że wtryski leją, uszczelka puszcza, gdy z tyłu
    zadyma. Do tego jeszcze te oszustwa producentów...

    Dlatego IMHO jedynym sensownym rozwiązaniem jest prąd, zarówno do grzania
    domów jak i do napędu pojazdów. Nawet jeśli prąd jest z węgla czy innej
    biomasy, to i tak najmniej truje ludzi -- w tym łatwiej kontrolować 30
    elektrowni w kraju niż parę milionów pojazdów/domów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2017-03-16 12:02:05
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-03-16 o 11:21, Myjk pisze:
> [...]
    > biomasy, to i tak najmniej truje ludzi -- w tym łatwiej kontrolować 30
    > elektrowni w kraju niż parę milionów pojazdów/domów.

    I łatwiej kontrolować miliony ludzi :)
    Jak się coś społeczeństwu nie spodoba i się zbuntuje - odcinamy prąd,
    nic nie zrobią i daleko nie uciekną, bo zasięg elektryków jest
    ograniczony. Grzanie na prąd? Pstryk i marzną. I nie mają innej opcji,
    bo piece zlikwidowane.
    Kiedyś chociaż telefony działały jak prądu nie było, a teraz? 1-2 dni
    bez prądu w gniazdkach i zero komunikacji na odległość.

    Kto wtedy władzy podskoczy?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-03-16 12:38:54
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > biomasy, to i tak najmniej truje ludzi -- w tym łatwiej kontrolować 30
    > elektrowni w kraju niż parę milionów pojazdów/domów.

    Technologia akumulatorów jest jeszcze za cienka na takie samochody.
    Po pierwsze trwalosc akumulatorow.
    Po drugie czas ich ladowania. Zeby naladowac akumulator 100kWh w godzine
    potrzeba przylacza 100kW (pomijajac straty ladowania), zeby naladowac w 3
    minuty trzeba przylacza 2000kW. Czyli w malym miasteczku to swiatlo
    przygasnie ;)
    Po trzecie niewatpliwie ich cena przy dosc niskiej trwalosci.
    Po czwarte bezpieczenstwo. Jak masz na zbyciu akumulator jonowo-polimerowy
    (chyba najwydajniejszy obecnie akumulator) to walnij w niego mlotkiem albo
    poszukaj na yt. Zapali sie jak ognisko. Latwo sobie wyobrazic co by sie
    dzialo przy wypadku.

  • 5. Data: 2017-03-16 12:41:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Mar 2017 12:02:05 +0100, Miroo

> [...]
    > Kiedyś chociaż telefony działały jak prądu nie było, a teraz? 1-2 dni
    > bez prądu w gniazdkach i zero komunikacji na odległość.

    Litości. Tego typu schizy to nie na tę grupę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2017-03-16 13:12:44
    Od: quent <x...@x...com>

    On 16.03.2017 12:41, Myjk wrote:
    > Thu, 16 Mar 2017 12:02:05 +0100, Miroo

    > Litości. Tego typu schizy to nie na tę grupę.

    Żadna to schiza. Vide - ograniczenie obrotu gotówką.
    Każde takie działanie może mieć podobne konsekwencje.
    To jest bardzo realny scenariusz.
    Jak ktoś truje to niech płaci po prostu.
    Z drugiej strony ograniczenia w emisji dla aut to też mocna przesada.
    Życie jak widać to udowodniło.
    Można próbować stgawiać tamę ale woda i tak będzie musiała znaleźć
    jakieś ujście.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2017-03-16 13:29:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 16 Mar 2017 12:02:05 +0100, Miroo

    >Litości. Tego typu schizy to nie na tę grupę.

    Na razie.
    Bo potem moze byc "w dni parzyste moga jezdzic tylko pojazdy z
    ostatnia cyfra rejestracji parzysta",
    "z powodu suszy podlewanie trawnikow zabronione",
    "kraj potrzebuje pradu - 20 stopien zasilania",
    czy zgodnie z ostatnia moda "Kowalski, nie podskakujcie , zabierzemy
    wam komunalne mieszkanie i co zrobicie".

    Oczywiscie jeszcze prosciej zakazac sprzedazy wegla ludnosci :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-03-16 14:07:59
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-03-16 o 13:29, J.F. pisze:

    > czy zgodnie z ostatnia moda "Kowalski, nie podskakujcie , zabierzemy wam komunalne
    mieszkanie i co zrobicie".

    Mi to nawet własnościowy dworek zabrali, w trakcie reformy rolnej.

  • 9. Data: 2017-03-16 14:13:59
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-03-16 o 12:38, miumiu pisze:

> [...]
    > poszukaj na yt. Zapali sie jak ognisko. Latwo sobie wyobrazic co by sie

    Dlatego już niedługo będą sodowo-jonowe. Podejrzewam, że zapalać się
    będą równie łatwo, ale ponoć szybciej się ładują, no i soli u nas pod
    dostatkiem...
    http://glowny-mechanik.pl/2017/03/akumulatory-przysz
    losci/

    T.

  • 10. Data: 2017-03-16 14:14:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Mar 2017 13:12:44 +0100, quent

    > Żadna to schiza. Vide - ograniczenie obrotu gotówką.

    To jest akurat forma wspomagania kontroli skarbowej, próba ograniczenia
    szarej strefy i prania brudnych pieniędzy. Ma się to nijak do serwowanej
    wcześniej teorii spiskowej.

    > Każde takie działanie może mieć podobne konsekwencje.
    > To jest bardzo realny scenariusz.

    Tak samo realny jak odcięcie dostaw paliwa do samochodów spalinowych,
    zakręcenie kurka z gazem (kogut już ze 2-3 lata temu przepowiadał, że putin
    zaraz będzie kurek zakręcać -- i co, zakręcił?), odcięcie od prądu czy
    zablokowanie transakcji bezgotówkowych. Wszystko można, a jakoś nic takiego
    się nie dzieje (no, wiem, lenie z grecji się w końcu doigrali swego czasu
    blokady bankomatów). Skąd założenie, że stanie się to akurat przy przejściu
    na ogrzewanie/samochody prądem? To są zwyczajne teorie spiskowe.

    Jedyne nad czym można się obecnie spierać, to wady baterii, szybkość (a
    raczej powolność) ich ładowania.

    > Jak ktoś truje to niech płaci po prostu.

    Większości chorób, które generuje trucie z rur wydechowych czy kominów,
    ŻADNE pieniądze nie wyleczą. To nie jest więc rozwiązanie.

    > Z drugiej strony ograniczenia w emisji dla aut to też mocna przesada.
    > Życie jak widać to udowodniło.

    Nie jest przesada -- nawet jeśli kantowali, to i tak syfy groźne dla ludzi
    zostały ograniczone, szczególnie PM z diesli. Jedyne co życie udowodniło
    ponownie, to że ludzie są wyjątkowo krótkowzroczni i bardziej się dla
    niektórych liczy kasa niż ich własne zdrowie.

    > Można próbować stgawiać tamę ale woda i tak będzie musiała znaleźć
    > jakieś ujście.

    Dlatego nikt nie ma w planach zabronić w ogóle jeździć samochodami, tylko
    część szuka rozwiązania jak silniki spalinowe zastąpić czymś mniej
    szkodliwym dla ludzi.

    --
    Pozdor
    Myjk