  • 1. Data: 2014-02-27 11:15:33
    Temat: Środkowy pas na S8
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Czy tylko mnie pod---ą sympatyczni, sceptyczni
    kierownikowie/kierowniczki, którzy/e jadą sobie środkowym pasem S8 z
    prędkością 90 km/godz? Oczywiście nikogo nie wyprzedzają, prawy pas jest
    pusty, na lewym lecą komety po 140+, a na środkowym tworzy się korek.

    Nie lubię porównań do zachodu, ale jak na niemieckiej autostradzie się
    zagapię i nie zjadę na prawy pas, to zaraz mnie ktoś zmiga długimi. U
    nas wydaje mi się, że jest społeczne przyzwolenie na nie jechanie
    najbardziej prawym pasem, jeżeli się nikogo nie wyprzedza.

  • 2. Data: 2014-02-27 11:15:49
    Temat: Re: Środkowy pas na S8
    Od: AZ <a...@g...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2014-02-27, Poldek <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > prędkością 90 km/godz? Oczywiście nikogo nie wyprzedzają, prawy pas jest
    > pusty, na lewym lecą komety po 140+, a na środkowym tworzy się korek.

    Nie tylko Ciebie. Czesto tez obserwuje kretynow ktorzy nie wykorzystujac
    rozbiegowki od razu laduja sie na srodkowy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2014-02-27 11:25:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 11:15:33 +0100 osobnik zwany Poldek
    napisał:

> [...]
    > prędkością 90 km/godz? Oczywiście nikogo nie wyprzedzają, prawy pas jest
    > pusty, na lewym lecą komety po 140+, a na środkowym tworzy się korek.

    to się IMHO wiąże z tym, że są miejsca gdzie z 3 pasów prawy odchodzi w
    prawo a tak naprawdę ciągłe na wprost są tylko dwa. A powinno byc tak że
    jadąc prawym lecisz cały czas prosto a jak jest zjadz to powinien
    pojawiać się dodatkowy.

    przykłąd: http://goo.gl/maps/1jwim
    2 lewe idą prosto a prawy na raz w prawo+jeden dodatkowy

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2014-02-27 12:08:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    AZ wrote:
    > ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]

    > Nie tylko Ciebie. Czesto tez obserwuje kretynow ktorzy nie
    > wykorzystujac rozbiegowki od razu laduja sie na srodkowy.

    no i potrafią stanąć na wjeździe na rozbiegówkę i czekać aż sie pas po lewej
    zwolni, debile

  • 5. Data: 2014-02-27 13:00:20
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-27 12:08, Marek Dyjor pisze:

    > no i potrafią stanąć na wjeździe na rozbiegówkę i czekać aż sie pas po
    > lewej zwolni, debile

    Czasami (jak nawierzchnia przyśnieżona), to nie widzisz, czy wjeżdżasz
    na rozbiegówkę, czy na normalny pas. Znak "ustąp" masz zawsze. Ale czy
    jest jakaś pewniacka informacja, że bezpiecznie wjeżdżasz na rozbiegówkę?

    (Ja tam wolę ufać własnym oczom.)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2014-02-27 13:13:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-27, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

> [...]
    > na rozbiegówkę, czy na normalny pas. Znak "ustąp" masz zawsze. Ale czy
    > jest jakaś pewniacka informacja, że bezpiecznie wjeżdżasz na rozbiegówkę?

    Nie wiem czy jest inaczej bo nie potrafie sobie przypomniec ale wydaje mi
    sie, ze rozbiegowka/zjazdowka ZAWSZE jest w linii pasa awaryjnego ktory
    to przed wjazdem/zjazdem sie konczy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2014-02-27 13:42:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    AZ wrote:

    > Nie wiem czy jest inaczej bo nie potrafie sobie przypomniec ale
    > wydaje mi sie, ze rozbiegowka/zjazdowka ZAWSZE jest w linii pasa
    > awaryjnego ktory to przed wjazdem/zjazdem sie konczy.

    a idoci potrafią stanąć na początku rozbiegówki zaczynajacej sie od trawnika
    po lewej stronie.

  • 8. Data: 2014-02-27 14:25:59
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2014-02-27 11:15, Poldek pisze:

> [...]
    > nas wydaje mi się, że jest społeczne przyzwolenie na nie jechanie
    > najbardziej prawym pasem, jeżeli się nikogo nie wyprzedza.

    No jest to denerwujące, ale jak sam piszesz prawy jest pusty. To
    wyprzedzaj prawym i się nie denerwuj.

    charwel

  • 9. Data: 2014-02-27 14:45:42
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    masti wrote:

> [...]
    > pojawiać się dodatkowy.
    >
    > przykłąd: http://goo.gl/maps/1jwim
    > 2 lewe idą prosto a prawy na raz w prawo+jeden dodatkowy

    No ja rozumiem, ale mówię o obwodnicy Warszawy na odcinku między węzłem
    Konotopa, a Trasą Toruńską. Przez ok. 15 km ciągną się tam równe trzy
    pasy w każdym kierunku. Zjazdy-wjazdy mają swoje pasy. Jedziesz tamtędy
    i widzisz sznur samochodów na środkowym pasie, prawy pas pusty, na lewym
    przelatują komety.
    Ja rozumiem, że nasi kierowcy nie mają doświadczeń z jazdą po drogach
    szybkiego ruchu, bo takich dróg u nas nie było i nadal jest mało.
    Może przydałoby się ustawić przy tego rodzaju drogach duże tablice
    przypominające zasady poruszania się - obowiązuje jazda prawym pasem.
    Wyjątkiem jest wyprzedzanie innego pojazdu. Tak to jest w naszych
    przepisach i tak to funkcjonuje na autobahnach za zachodnią granicą. U
    nas kierujący z prędkością 90 km/godz. na drodze z dozwoloną 120
    km/godz. jedzie środkowym pasem i blokuje płynność jazdy.

  • 10. Data: 2014-02-27 14:49:25
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.02.2014 14:45, Poldek pisze:
    > nas kierujący z prędkością 90 km/godz. na drodze z dozwoloną 120
    > km/godz. jedzie środkowym pasem i blokuje płynność jazdy.

    No niestety. Gdyby chociaż oni jechali 120, to może bym im odpuścił. Ale
    gdzie tam.

    A kończy się tak, że 90% przejadę prawym pasem 120, ale nagle trafiam na
    coś jadące prawym pasem 100 albo 80 i muszę się przepychać na lewy...

    MJ