  • 1. Data: 2014-02-26 13:29:43
    Temat: Im szybciej, tym bezpieczniej
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news/im-szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwie
    rdza,1996229,324

    :)

  • 2. Data: 2014-02-26 13:53:14
    Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 26 Feb 2014 13:29:43 +0100 osobnik zwany Tadeusz
    napisał:

    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news/im-
    szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwierdza,1996229
    ,324

    > :)

    ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych łbów?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-02-26 14:05:03
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-26 13:53, masti pisze:

    two/news/im-
    > szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwierdza,1996229
    ,324

    > ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych łbów?

    Tylko puste łby wierzą w prawdziwość takiego stwierdzenia:>

  • 4. Data: 2014-02-26 14:23:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 26 Feb 2014 13:29:43 +0100, Tadeusz

    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news/im-szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwie
    rdza,1996229,324

    "W 2011 roku na części dróg krajowych w Danii podniesiono obowiązujący
    limit prędkości z 80 km/h do 90 km/h. Wcześniej, w 2004 roku, podniesiono
    też limity prędkości (ze 110 km/h do 130 km/h) na kilku odcinkach
    tamtejszych autostrad."

    No i? U nas od dawna jest na autostradach 130/h, obecnie 140. Na lokalnych
    podobnie jak obecnie w Danii, a nawet więcej. W Austrii czy Szwajcarii
    nadal w wielu miejscach na AUTOSTRADACH jest ograniczenie do 100-110/h.

    Więc nie wiem o co ten płacz. Za wolno można jeździć w PL? Bo trzeba też
    przy tym brać pod uwagę, że za kierownicą siedzą tylko ludzie, nieuważni,
    zwyczajnie omylni, a często po prostu nieodpowiedzialni. Sama prędkość nie
    zabija. Zabija nieuwaga lub głupota (albo zbieg tych okoliczności) w
    połączeniu z prędkością.

    Tak jak tu:
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wylotowk
    a-zablokowana-po-wypadku-pasazerowie-lapali-stopa,11
    2917.html

    Niestety w wypadku tym zginął ojciec mojej szwagierki. BMW (niespodzianka?)
    wg ustaleń policji jechało ponad 140/h. Prędkość nie zabiła? Zabiła, bo
    gdyby jechał te 90, zwolnił do 60 przed zderzeniem, to wnuczki jeszcze by
    się może pobawiły z dziadkiem -- a tak musiały go pochować w zeszły piątek.

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2014-02-26 15:02:11
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

> [...]
    > gdyby jechał te 90, zwolnił do 60 przed zderzeniem, to wnuczki jeszcze by
    > się może pobawiły z dziadkiem -- a tak musiały go pochować w zeszły

    Mimo, że to dla Ciebie sprawa osobista, nie traktuj tego co napiszę jako
    atak, ale równie dobrze można założyć, że gdyby nie awaria świateł i
    zachowanie ostrożności przy skręcaniu w lewo, też by do wypadku nie
    doszło...

    Wiwo

  • 6. Data: 2014-02-26 15:35:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 26 Feb 2014 15:02:11 +0100, Wiwo

> [...]
    > atak, ale równie dobrze można założyć, że gdyby nie awaria świateł i
    > zachowanie ostrożności przy skręcaniu w lewo, też by do wypadku nie

    Oczywiście. W rodzinie jestem w zasadzie jedynym który zauważa, na
    podstawie posiadanych danych, że to prawdopodobnie, niestety, była wina
    "dziadka" -- wyjeżdżał z podporządkowanej bez działającej sygnalizacji i
    miał ustąpić. Stąd zwracałem uwagę na główną domenę ludzi -- omylność.
    Popełnić błąd przy "normalnej" jeździe można, bo i można go naprawić --
    bezmyślnie zapierdalać na skrzyżowaniu z błyskającym żółtym nie wypada, bo
    błędu (nie ważne czy swojego czy kogoś) może nie da się naprawić. Więc, to
    głównie ta duża prędkość człowieka zabiła -- a nie błąd.

    Dlatego odrazu jak przeczytałem ten artykuł, przypomniał mi się film:
    http://www.youtube.com/watch?v=bvLaTupw-hk

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2014-02-26 16:22:48
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > No i? U nas od dawna jest na autostradach 130/h, obecnie 140. Na lokalnych
    > podobnie jak obecnie w Danii, a nawet więcej.

    Tak, tylko ze Dania to taki ogromny kraj, ze jak na jednym koncu
    ruszysz, to nie zdazysz zmienic na 4ke jak dojedziesz do granicy;-) No
    chyba, ze uwzglednimy Grenlandie.
    To oznacza, ze w Polsce gosc, ktory musi pojechac np. ze Slaska nad
    morze, jadac zgodnie z przepisami, do konca podrozy dojedzie niezle
    zmeczony. Pod koniec ma z pewnoscia wydluzony czas reakcji.
    To nie duza predkosc meczy, tylko czas.
    Nie widze powodu do jakichkolwiek ograniczen na autostradach.
    Na prawde zdecydowana wiekszosc kierowcow jezdzi zgodnie ze zdrowym
    rozsadkiem. Jasne, ze jak sie trafi idiota, to wszyscy to zauwazaja i
    sie tym podniecaja, ale jaki procent, czy raczej promil, stanowia tacy
    wariaci? I czy jakiekolwiek limity uczynia z nich grzecznych i
    odpowiedzialnych ludzi?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2014-02-26 18:53:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Feb 2014 12:53:14 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych łbów?

    Polska nie Dania. Tu nawet jesli by pozwolic na jazde 100 km/h w
    zabudowanym, to zawsze sie znajdzie jakis kretyn, ktoremu bedzie za wolno i
    pojedzie 120. Sorry, taki mamy narod.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 9. Data: 2014-02-26 19:13:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 26 Feb 2014 18:53:18 +0100 osobnik zwany Maciek
    napisał:

    > Polska nie Dania. Tu nawet jesli by pozwolic na jazde 100 km/h w
    > zabudowanym, to zawsze sie znajdzie jakis kretyn, ktoremu bedzie za
    > wolno i pojedzie 120. Sorry, taki mamy narod.

    a jak postawisz 30 to nie pojedzie?

  • 10. Data: 2014-02-26 19:22:30
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-02-26 18:53, Maciek pisze:

    > Polska nie Dania. Tu nawet jesli by pozwolic na jazde 100 km/h w
    > zabudowanym, to zawsze sie znajdzie jakis kretyn, ktoremu bedzie za wolno i
    > pojedzie 120. Sorry, taki mamy narod.

    Nie, nie, nie, właśnie że wręcz przeciwnie. Kiedy dasz ograniczenie do
    100, wszyscy będą jechać 70, po czym deptać po heblach do 40 przed
    każdym dziwnie wyglądającym słupem. Dopiero wjeżdżając w teren
    zabudowany, zaczną wyścigi...
    pwz