  • 101. Data: 2016-01-28 08:19:24
    Temat: Re: Stabilizator low drop
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-01-28 o 01:11, AlexY pisze:
    > [..]

    > No dobra, zworka ma zwierać, po mojemu dupochron coby nikt nie oskarżył
    > producenta że w transporcie ośka się zakręciła, kilovolty wygenerowała i
    > powstał pożar, czy instrukcja coś o niej wspomina? Np że należy ją
    > zdemontować przed/po montażu?

    Prawdopodobnie nie tylko dupochron. Ktoś podawał charakterystyki (a też
    i gdzieś czytałem), całkiem sporo prądnic daje najmniejsze opory właśnie
    po zwarciu. Kiedyś nawet bawiłem się jakimś silniczkiem i byłem
    zdziwiony, że po zwarciu łatwiej się kręci. W sumie... Zero napięcia to
    prąd jaki by nie był da zero mocy ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 102. Data: 2016-01-28 08:21:30
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-01-27 o 17:29, PeJot pisze:

    > 16 Ah w cenie 110 zł to też tylko na jeden dzień ?
    >
    > http://www.hurt.com.pl/mobilna-bateria-power-bank-ro
    moss-solo-6-16000mah,p14075.html

    Wygląda ambitnie... ale czy bym się odważył włożyć tyle do plecaka to
    nie wiem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 103. Data: 2016-01-28 10:05:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Aktualnie klne, bo mi potrafi bateria w pare godzin sie wyladowac ...
    > chyba janosik sie nie calkiem wylacza po wyjsciu z samochodu.

    Mam telefon (używany wyłącznie jako telefon), który ładuję przeciętnie raz
    na 12 dni (kiedyś udało mi się uzyskać 14 dni).
    Kiedyś nagle się zdziwiłem, bo wymagał ładowania po 6 dniach, a za następnym
    razem po 2. Nic w ustawieniach nie zmieniałem i nie znalazłem, aby cokolwiek
    było inaczej ustawione. Dopiero pełny reset pomógł. Widocznie coś się
    musiało przestawić gdzieś 5-go dnia tego cyklu 6-dniowego.
    Jak na razie drugi raz mi się to nie zdarzyło.

    Może coś Ci się włączyło i ciągle żre prąd. Może reset pomoże
    P.G.

  • 104. Data: 2016-01-28 12:05:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > po zwarciu. Kiedyś nawet bawiłem się jakimś silniczkiem i byłem
    > zdziwiony, że po zwarciu łatwiej się kręci. W sumie... Zero napięcia to

    Ale tam nie będzie zero napięcia bo zwora z nadprzewodnika nie jest.
    Mikrovolty na mikroohmach dadzą sporą moc, trzeba by sekcję zwłok
    wykonać. Może to kwestia użytych materiałów na rdzeń, przy zwarciu
    szybko się nasyca i przerywa obwód magnetyczny, nie wiem, nie znam się...

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 105. Data: 2016-01-28 12:38:54
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 28.01.2016 12:05, AlexY pisze:

> [...]
    > wykonać. Może to kwestia użytych materiałów na rdzeń, przy zwarciu
    > szybko się nasyca i przerywa obwód magnetyczny, nie wiem, nie znam się...

    Tutaj jest charakterystyka takiego dynama, moc w zależności od
    rezystancji obciążenia:

    http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/r/R_RP.png

    --
    niebieski

  • 106. Data: 2016-01-28 12:49:29
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-01-28 o 12:05, AlexY pisze:

> [...]
    > wykonać. Może to kwestia użytych materiałów na rdzeń, przy zwarciu
    > szybko się nasyca i przerywa obwód magnetyczny, nie wiem, nie znam się...

    Ale to coś koło źródła prądowego jak czytałem... W tym momencie mamy od
    góry ograniczenie prądu. A kwestia materiałów czy konstrukcji na pewno
    ma znaczenie, ale ja też się na tym nie znam. Na szczęście wystarczy
    wiedzieć jak tego użyć.

    Pozdrawiam

    DD

  • 107. Data: 2016-01-28 13:08:12
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-01-28 o 12:38, niebieski pisze:

    > Tutaj jest charakterystyka takiego dynama, moc w zależności od
    > rezystancji obciążenia:
    >
    > http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/r/R_RP.png

    No idzie zdecydowanie w kierunku zera. Tyle, że to jest moc "wyjściowa",
    a nie "na wale". Ale musiałbym się trochę pozastanawiać co z tego wynika...
    Tego rodzaju pomiary niestety mają jedną wadę - nas interesuje z reguły
    charakterystyka przy stałym napięciu albo prądzie, a nie rezystancji.
    Trzeba by to trochę przerysować, byłoby łatwiej gadać o konkretach.
    Powiedzmy - maksimum dla 24km/h to 6W na 40 omach, 15V, 0.4A. Można
    oczywiście przyciąć na niższym napięciu, ale moc spadnie... No takie tam
    przeliczenia trzeba sobie popróbować. Bo gadanie o różnistościach bez
    konkretów to tak trochę bez sensu jest.
    Jak weźmiesz stabilizator równoległy, to musisz zobaczyć ile mocy będzie
    musiał na siebie wziąć jak akumulator się naładuje. Te parę watów to
    niby niedużo, ale też całkiem sporo. A drugiej tak trzeba ustawić, żeby
    przy pracy przetwornicy cała dostępna moc szła w przetwornicę. No i
    pojawia się problem, bo tych parę watów na stabilizatorze równoległym
    trzeba będzie "wpedałować"... To już może lepiej załączać tranzystorem
    jakieś obciążenie (rezystor, duża zenerka, żarówka...) obniżające
    solidnie napięcie jak ładowanie nie jest potrzebne... bo może się
    okazać, że tak będzie mniejsze obciążenie...

    Pozdrawiam

    DD

  • 108. Data: 2016-01-28 14:07:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    niebieski pisze:
> [...]
    [..]

    > Tutaj jest charakterystyka takiego dynama, moc w zależności od
    > rezystancji obciążenia:
    >
    > http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/r/R_RP.png

    To teraz pytanie jaka jest metoda pomiaru, wtedy będziemy wiedzieć czego
    to jest moc, wejście czy wyjście układu. Jeśli to jest pomiar na wyjściu
    prądnicy to rowerzysta musi dostarczyć tą moc zmierzoną + straty dynama.
    Przy niskiej rezystancji obciążenia, rezystancja wewnętrzna dynama i moc
    na niej wydzielona jest istotnym elementem. Najlepiej zakręcić dynamem
    przy pomocy silnika elektrycznego którego pobór mocy zmierzymy, wtedy
    jest wszystko ze stratami układu włącznie.

  • 109. Data: 2016-01-28 14:15:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Dariusz Dorochowicz pisze:
    [..]
> [...]
    > góry ograniczenie prądu. A kwestia materiałów czy konstrukcji na pewno
    > ma znaczenie, ale ja też się na tym nie znam. Na szczęście wystarczy

    Tak mnie tknęło, nikt jeszcze nie wpadł na pomysł alternatora do roweru?
    Do wystartowania wystarczy magnetyzm szczątkowy, jak bym miał rower to
    bym się tematem pobawił.

  • 110. Data: 2016-01-28 15:32:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    Dariusz Dorochowicz pisze:

    >Tak mnie tknęło, nikt jeszcze nie wpadł na pomysł alternatora do
    >roweru? Do wystartowania wystarczy magnetyzm szczątkowy, jak bym miał
    >rower to bym się tematem pobawił.

    W jakim sensie alternatora ? Alternator tam jak najbardziej jest.
    Chyba, ze chodzi Ci o taki z uzwojeniem wzbudzenia i regulatorem.

    No coz - niepotrzebna komplikacja, to co jest dobrze dziala :-)

    J.