  • 51. Data: 2010-05-28 19:41:17
    Temat: Re: Stabilizator step-down na 5V...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Kilka miesięcy temu ktoś przysłał nam swoje CV. Umówiliśmy się, bo wyniki
    > na
    > studiach bardzo dobre, ale jak zapytałem jak z nogi procesora zaświecić
    > LEDa to się okazało za trudne.

    No i pojawiają się co chwila ogłoszenia np. na elektrodzie w rodzaju "kto mi
    wykona xxx na pracę inżynierską".
    A potem właśnie takie są efekty, jak napisał słusznie ktoś, też na
    elektrodzie pod takim postem, że jest płacz
    "skończyłem studia, mam same piątki, a zarabiam 1200".

  • 52. Data: 2010-05-28 20:35:17
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-05-28 21:41, sundayman pisze:
    > No i pojawiaja sie co chwila ogloszenia np. na elektrodzie w rodzaju "kto mi
    > wykona xxx na prace inzynierska".
    > A potem wlasnie takie sa efekty, jak napisal slusznie ktos, tez na
    > elektrodzie pod takim postem, ze jest placz
    > "skonczylem studia, mam same piatki, a zarabiam 1200".

    Fakt, poziom dzisiejszych studentow "technicznych" (nie wszystkich
    oczywiscie) staje sie powoli masakryczny, w najgorszych koszmarach nie
    snilem, ze mi ELEKTRONIKOWI-HOBBYSCIE na poziomie EdW, zawodowo/naukowo
    siedzacemu bardziej w bialku niz w krzemie bedzie sie zdarzalo poprawiac
    za piwo OCZYWISTE DLA MNIE bledy projektowe w pracach na laborki i
    innych takich... Na poziom znajomosci licealnej fizyki/chemii fizycznej
    spuscmy zaslone milczenia.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 53. Data: 2010-05-29 02:24:29
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/27/2010 01:30 PM, sundayman wrote:
    > U?ytkownik "Andrzej W."<a...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > O, wygl?da ?wietnie ! Tylko te 900kHz - jaki? kosmiczny d?awik potrzebny ?

    Zrobiłem przetwornicę na 5V na TPS54332, katalogowa częstotliwość
    przełączania ok. 1MHz. Dla 4A dławik wyszedł malutki, 4.7uH. Do układu
    wsadziłem SPM6530T-4R7M produkcji TDK. Układ wyszedł malutki, podczas
    testów, przy maksymalnym obciążeniu tylko trochę się grzał. A i to chyba
    głównie dlatego, że poskładałem na płytce jednostronnej i nie mogłem
    zapewnić odpowiedniego odprowadzenia ciepła przez przelotki pod układem.
    I nawet cena kondensatora na wyjściu dała się przełknąć (choć tani nie był).

    j.