  • 111. Data: 2017-04-07 20:57:19
    Temat: Re: Stacjonarny mp3
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:58e6479f$0$650$65785112@news.neostrada.pl...

    > No, ja sie bardziej boje ze bit moze nie byc kwadratowy.
    > A caly krzem chcemy miec kwadratowy :-)

    Dla mnie tam może to być oparte o krasnoludki i Sierotkę Marysię/Królewne
    Śnieżkę, na zasadzie krasnal włożył - bit 1, krasnal wyjął, bit 0...
    Ale pamięci pornograficznych chyba jeszcze nie robią? :) A rozbierali by
    ludziska swe kompy, aby popatrzeć! :)

    > Ale tak sie robi - slynne 32kb ze spektrum - pamieci 64kb, zrobione z
    > dwoch matryc obok siebie ... i jak w jednej z matryc jest jakas usterka,
    > to sir Sinclair chetnie kupi taki polowicznie dobry chip :-)

    A to zaraz wszystkie takie? Bo co, jak pamięć sprawna na oba kawałki?

    > Ale nadal krzem wychodzi kwadratowy :-)

    Ależ ja nie mam nic przeciw!

    > Nie siedze w produkcji polprzewodnikow, to nie powiem co ich boli, ale
    > jakos tak pamieci lubia miec "parzyste" rozmiary, procesorki z UV-epromem
    > byly bardzo drogie, itp niezbyt zrozumialych rzeczy bylo cale mnostwo :-)

    Wcale się nie zdziwię, jeśli np. tradycyjnie wiadomo, że kwadratowe, to
    jeśli prostokąt, to trendy, nowocześnie, siupa dupa, to co, panie prezesie,
    doceniamy? :)
    Oczywiście, ja rozumiem, że są jakieś obostrzenia, ograniczenia, ja tylko
    chcę wiedzieć, że ta kwadratowość, albo i nie-kwadratowość bo ktoś wymyślił
    jakiś modern, to jest ze względów praktycznych, choćby pośrednich, jak np.
    rozmiary kostki, w której chip będzie osadzony, a nie kaprys jakiegoś
    mało-wielce pojętnego bubka od "markietingu".

    > Nie, to mi nie wyglada na jakies problemy transmisyjne, to mi wyglada na
    > niska jakosc kodowania obrazu.

    Nie zaprzeczam. Ale... czy jako jedyny element tej układanki? Albo za mała
    nadmiarowość RSC, czy jakim innym rozwiązaniem, mającym pokryć straty w
    bitstreamie, bo akurat wujo spierdział się jadowicie i trochę bitów
    przewiało.

    > Sobie w miedzyczasie posymulowalem ... mnie by leciutko wk*.
    > Jednak szyszalnie szumi, choc faktycznie niezbyt mocno.

    Tylko właśnie, czy to kwanty? Bo jak kwanty, to może próbować interpolować,
    że poziomy pośrednie jakoś odtworzymy. Może nie będzie to hifi, ale, jakby
    nie szumiało, to może by i nie wkurzało?

    > W kuchni musialoby cos zagluszyc.

    Szumiący gaz, gwiżdżący czajnik (choć ja gotuję elektrycznie, za dużo razy
    na gazie przypaliłem wodę na twardo) :), kłótnia sąsiadów z dołu (cytuję:
    "ty pierdolony chuju"; koniec cytatu; naprawdę...)

    > W samochodzie ... byc moze naturalne szumy dalyby rade.

    O ile ich charakter byłby podobny do szumów kwantowania.

    (GoldWave, obciąć młodsze 8 bitów)

    > No wiec w Goldwave sie da, choc mam pewne watpliwosci czy zrobil dokladnie
    > to co chcialem.
    > Ale szumi ladnie :-)

    Tylko ja chcę zobaczyć, czy będzie słyszalna różnica, jak obetnę młodsze 8
    bitów, zostawię starsze 8, a młodsze zastąpię $7F, jako dummy.... a jak
    sprowadzę to w ogóle do 8 bitów... Jakby jeszcze coś wymyślić, aby jakoś
    odtworzyć poziomy pośrednie, by zmniejszyć szum kwantowy... (tak, wiem,
    kwantyzacji), w każdym razie pierwsze próby, gdzie utworzyłem strumień
    PCM-RAW (który Audacity pomogło mi opatrzyć nagłówkiem WAV), mam za sobą,
    były udane.
    W ogóle chcę pobawić się efektem, który z namy jako "posterize" z obróbki
    obrazków.

    > Bezposrednio to sie juz chyba nie da, ale darmowe kompilatory na rozne
    > srodowiska sa.

    No, Kompilowana wersja QuickBasic-a (bogatszy brat QBasic-a), pod Windows,
    mimo nazwy (QB64), 32-bitowa, widać, będę musiał robić z tego strumień i
    opatrzywać nagłówniem WAV.

    > Inaczej - wczytujesz probki 16 bit, zerujesz co drugi bajt - ten mlodszy.
    > Albo i wiecej bitow zerujesz.

    Spoko, pokolejkować i powydłubywać bajty, to sobie poradzę, to akurat mam
    już opanowane. Na razie muszę pomyśleć nad wartością "dummy". Rozeznać
    różnice "signed" i "unsigned", jeśli chodzi o PCM (nie mylić z C i
    dalszymi), o to pyta Audacity przy wciąganiu surówki i różne efekty zwraca
    jak błędnie odpowiem na to pytanie. Teraz jestem w fazie rozgryzania
    szczegółowej konstrukcji nagłówka WAV-PCM, tylko, że guglownica zwraca dużo
    sieczki, jak i porównywane źródła potrafią się różnić co do meritum, a
    wręcz, "mataczyć". Na razie utknąłem na bajtach ustawiających FDP, ale z
    dobrym karkulowsiałem (jeśli mi nie zwartusia i nie będę musiał wołać
    "ratuwsianku", w końcu nie wołają na mnie Bożywsio) mam nadzieję jakoś
    poradzić sobie.

    > Na dobra sprawe mozna zerowac w plikach, ale trzeba naglowek wav
    > rozpoznac, a to coraz trudniejsze - bo teraz do wszystkiego sa gotowe
    > biblioteki :-)

    To jest takie proste, że chyba bibliotek nie potrzebuje, choć wiem, że są.
    Cały nagłówek (PCM-WAV), to 44 bajty, więc myślę, że nawet na piechotę do
    ogarnięcia.
    Niestety, lekka dyskalkulia... ale to będzie dla mnie dobrym ćwiczeniem, na
    takie dictum wspomagam się po prostu jakimś liczydełkiem, więc mam nadzieję,
    ogarnąć to już w przedbiegach. A przy okazji porozkminiać odmiany kodowania,
    przedstawione w nagłówku (ktory już niekoniecznie ma wtedy 44 bajty)...
    choćby do rozpoznawania po to, aby nie ciąć zakodowanego bitstreamu i nie
    dziwić się, czemu pierdzi i zgrzyta, zamiast grać.
    Aha, obrabiać to zamierzam w starociu, jakim jest BASIC, który doskonale
    nadaje się do operacji matematycznych, a odmiana QB64, jest bardzo szybka
    (pętla FOR...TO...NEXT od 0 do 5 milionów robiła sie bardzo krótko, poniżej
    pół sekundy, zresztą już w DOSowym QBASICu naprawiałem zepsuty plik ISO
    CD-AUDIO, robił kilkanaście sekund). Często wspomagam się przy specyficznych
    wyszukowaniach ciągu znaków, czego mi nie zrobią inne programy.
    Struktualnie - całkiem dobrze się to robi, podobnie okomentowanie, trzeba
    tylko być konsekwentnym. Ale jeszcze przeszukam net, może jakiś kompilator
    umie gadać z kartą dźwiękową? Pozwoliło by mi to na pewną interaktywność
    programu, a tak pozostaje render do pliku i posłużenie się skryptami. Albo
    połączenie-kompromis, wyrenderowanie elementów do plików, sklejenie plików i
    wywołanie "wyjdź do shella" znane już w starym DOSie, aby zapuścić granie
    tej sklejki. Ale wtedy właściwie to psińco z interaktywności...

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 112. Data: 2017-04-07 21:06:44
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ale sprawa krzemowa jest - zwyklych pamieci DRAM raczej nie widzialem
    > 9-bit. Choc do koncepcji kwadratu by pasowalo :-)

    No, ja mam stary serwerowiec (Globalyst 730), którego trzeba karmić długimi
    SIMMami z parzystością (zdobywalne?), albo powie be i pójdzie leżeć. No,
    parity error i nie przebłagasz, a wyłączyć się nie da... Kurde, muszę go
    poskładać do kupy, bo rozgrzebałem...

    Muszę go zapytać, może on jest kwadratowy? 3x3 bity (bo 8+1, to 9 przecież,
    a tyleż jest 3^2) :)
    Dobra, umywam się, bo zaraz mnie łeb rozboli, jak się stanie kwadratowy :)))

    BTW. Dla rozrywki, dwa rebusy sprzed wielu lat, z któregoś czasopisma
    technicznego:

    Pierwszy: bO6
    może też być: bo6
    Drugi: słanie/dap=tcenie/piecze