  • 41. Data: 2011-09-27 06:57:54
    Temat: Re: Statystyczny mieszkaniec USA wysyła i odbiera około 10 SMS'ów dziennie
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:j5pjl1.7g0.0@poczta.onet.pl...

    > nie mamy tu w USA spamu smsowego

    a to ciekawe

  • 42. Data: 2011-09-27 19:39:09
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    news:j5pjl0.7g0.0@poczta.onet.pl...

    > Wydawało mi się że w Polsce sms'y używane są wręcz
    > nagminnie.

    Ale przez kogo ? Moze przez dzieci ? Choc moja corka, czy dzieci
    znajomych wola zadzwonic. SMS-y sa dobre tylko na lekcjach. Ja mam co
    miesiac sto bezplatnych SMS-ow w abonamencie, wduszonych "na sile" pisze
    dwa-trzy miesiecznie, kiedy jest taka sytuacja ze nie moge zadzwonic.
    Zaciekawilo mnie to ze u nas sie tak niby duzo pisze ? Te czasy kiedy
    dzieciaki wszedzie klepaly jednym palcem SMSki juz chyba dawno naleza do
    minionych ?

    Nemo

  • 43. Data: 2011-09-28 04:40:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A tak w imie rzetelnosci statystycznej.

    Rzetelnie powinny być wliczone bo są typem użycia smsa.

    > Wow - platne odbieranie sms ? Czegoz ci amerykanie nie wymysla.
    > A pyta sie wczesniej czy chcesz odebrac i zaplacic, czy to przestepstwo
    > federalne ? :-)

    Skoro podałeś komuś numer to nie po to aby unikać od niego
    telefonów czy smsów. Sądzę że to jeden z powodów dla którego
    nie cierpię w USA na spamowe smsy - nie ma tu tej plagi jaka
    jest w Polsce, gdzie wszystkim się wydaje że skoro nic nie kosztuje
    odebranie smsa to można ich bezkarnie wysyłać ile się chce...

  • 44. Data: 2011-09-28 06:11:52
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale przez kogo ? Moze przez dzieci ? Choc moja corka, czy dzieci znajomych
    > wola zadzwonic. SMS-y sa dobre tylko na lekcjach. Ja mam co

    Nie popełniaj błędu Przemola - nie ekstrapoluj swojego świata na resztę:
    GUS: : Polacy wydzwonili w 2010 r. 57 258 mln minut i wysłali 51 422 mln
    SMS-ów
    http://www.telix.pl/artykul/gus----polacy-wydzwonili
    -w-2010-r--57-258-mln-minut-i-wyslali-51-422-mln-sms
    -ow-3,43484.html

    czyli na kazda wygadana minutę przypada prawie 1 sms.

    JA

  • 45. Data: 2011-09-28 12:20:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jeremiasz" <a...@w...pl> wrote in message
    > Użytkownik "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie popełniaj błędu Przemola - nie ekstrapoluj swojego świata na resztę:

    :-)

> [...]
    i-w-2010-r--57-258-mln-minut-i-wyslali-51-422-mln-sm
    s-ow-3,43484.html>

    > czyli na kazda wygadana minutę przypada prawie 1 sms.

    Ciekawe jaką w amerykańskiej statystyce przyjęto liczbę ludności...
    Bo chyba noworodków nie brano pod uwage? Może pełnoletność?
    Ile jest w Polsce pełnoletnich mieszkańców (starszych od 18 lat)?

  • 46. Data: 2011-09-28 12:23:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Skoro podałeś komuś numer to nie po to aby unikać od niego
    >telefonów czy smsów.

    Ja tam nie wiem jak w USA, ale w Polsce mozna wygenerowac numer
    telefonu z duzym prawdopodobienstwem ze prawdziwy bedzie.

> [...]
    >jest w Polsce, gdzie wszystkim się wydaje że skoro nic nie kosztuje
    >odebranie smsa to można ich bezkarnie wysyłać ile się chce...

    Mysle ze raczej dlatego iz stosowne przepisy zakazujace byly juz
    wczesniej, jak sie jeszcze nie placilo ani za odbieranie, ani za
    dzwonienie.

    J.

  • 47. Data: 2011-09-28 13:17:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ja tam nie wiem jak w USA, ale w Polsce mozna wygenerowac numer telefonu z
    > duzym prawdopodobienstwem ze prawdziwy bedzie.

    I co z tego? W strefie numeracyjnej Chicago (kierunkowe 312 i 708)
    masz jakieś 12 milionów mieszkańców. Duża część z tych numerów
    to numery sieci kablowej PSTN. Ktoś, kto chce spamować poniesie
    duże koszty wysłania sms'ów z których większa część trafi na
    telefony PSTN i nawet smsa nie odbiorą a co dopiero skorzystać
    mogą lub nie z oferty. Ogromne nakłady finansowe a mały zysk.

    Co innego gdy dostaniesz listę numerów od AT&T lub Verizona
    i to jeszcze pogrupowaną według jakichś kryteriów jak wiek czy
    zarobki przypadające na rodzinę, dzielnica miasta/region itp, itd...
    Ale takie spamowanie chyba jest karalne bo gdyby nie było to
    mój telefon zalewany byłby smsami reklamowymi jak zalewana
    jest skrzynka pocztowa różnymi papierowymi ulotkami, gazetkami
    itp... Ja ani nikt z mojej rodziny ani przyjaciół NIE DOSTAJEMY
    spamu na smsy wcale. Nikt też nie dzwoni z reklamami towarów
    głosowo, na szczęście, bo bym też się wkurzył.

    > Mysle ze raczej dlatego iz stosowne przepisy zakazujace byly juz
    > wczesniej, jak sie jeszcze nie placilo ani za odbieranie, ani za
    > dzwonienie.

    Być może.
    Ile Ty dostajesz spamu na swoją komórkę średnio w tygodniu?

  • 48. Data: 2011-09-28 18:18:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > Mysle ze raczej dlatego iz stosowne przepisy zakazujace byly juz
    > wczesniej, jak sie jeszcze nie placilo ani za odbieranie, ani za

    Hmm, ciekawe zatem dlaczego google wypluwa senackie inicjatywy ustawodawcze
    w usiech (np. z 2009) majace blokowac spam smsowy?

  • 49. Data: 2011-09-28 21:40:12
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    <ciach głupoty>

    > Jakiego argumentu oczekujesz na poparcie własnej, subiektywnej opinii?
    > To chyba oczywiste że takie opinie się tworzą na podstawie obserwacji
    > lokalnego środowiska które akurat mnie otacza... I ci ludzie unikają SMS.

    Jest to oczywiste, jeżeli w dyskusji podkreślisz, że "tak Ci się wydaje".
    Ty stwierdziłeś fakt: w ameryce nie lubią sms. Nie w Twoim środowisku.
    Napisałeś wyraźnie o całym społeczeństwie. Wtedy to pasowało Ci w dyskusji.
    Teraz za wszelką cenę będziesz udowadniał, że to czytający popełnili błąd,
    bo nie domyślili się, że Tobie chodziło tylko o Twojego wujka, ciocię i
    dziadka.

    > No miałem na myśli tylko to co napisałem - że ludzie (ci których znam
    > i mogę obserwować) unikają SMSów jak ognia, zwykle dlatego że za
    > każdy muszą płacić bo nie ma ich zwykle w abonamencie - tymczasem
    > minut mają po uszy, z miesiaca na miesiąc kumulujące się bo nie są
    > wykorzystywane.

    Pisałeś o społeczeństwie, nie swoim środowisku. Może o tym myślałeś (chociaż
    w to wątpię), ale nie dołożyłeś staranności, żeby w swojej wypowiedzi to
    zaznaczyć.

    >Wydawało mi się że w Polsce sms'y używane są wręcz
    > nagminnie.

    Pisałeś o "wynaturzeniu europejskim". Teraz się okazuje, że chodziło o
    Polskę. Ale z nas głupcy, że się nie domyśliliśmy.

    Ale obie opinie to tylko moje subiektywne opinie i tak
    > powinny być traktowane.

    W dyskusji na argumenty to się wyraźnie zaznacza. Są takie specjalne zwroty:
    "wg mnie", "w mojej ocenie", "wydaje mi się", itp.

    > ??? Nic podobnego.

    Ależ tak. Zapytałeś o statystki dla Polski, więc je podałem. Ponieważ Ci nie
    pasowały, zacząłeś marudzić, że za stare.
    Nie polemizowałeś z tymi danymi, nie wysiliłeś się, żeby je zweryfikować,
    ani zanegować na podstawie innych danych.

    > Jeśli ktoś coś mi argumentuje że na podstawie nie swoich obserwacji
    > tylko na podstawie jakichś statystyk to chyba naturalne jest że pytam
    > o te statystyki... Miałem nadzieję że nie wyssałeś ich sobie z palca :-)

    Oczywiście, że nie wyssałem tych danych z palca. Wtedy osiągnąłbym Twój
    poziom.
    Te dane są dostępne w necie. Kilka minut szukania w google. Spróbuj, to
    naprawdę nie jest trudne.

    > Jesteś pewny, że się nie przesłyszałeś? :-)

    I znowu próbujesz kpić. Spróbuj udowodnić mi pomyłkę, podając wg Ciebie
    właściwe dane.
    Jesteś w stanie to zrobić, czy Tobie zawsze się tylko wydaje?

    > Co to zmienia?

    Czym innym jest argument oparty na faktach, a czym innym argument oparty na
    "wydaje mi się". Naprawdę tego nie rozumiesz?
    Może Ci się wydawać, że lód jest ciepły, ale fakt jest taki, że jest zimny.
    Nie wiem, jak mógłbym Ci to prościej wytłumaczyć.

    > Z niczego się nie wycofałem jak dotąd. W dalszym ciągu potwierdzam
    > że ludzie z mojego otoczenia w USA nie używają SMSów.

    "Mojego otoczenia". Wcześniej nie pisałeś o "swoim otoczeniu".

    > Ale Ty się nie powołujesz na moje słowa tylko na swoją ich interpretację.
    > W tym wypadku - błedną.

    No jasne. Jak się dopasowuje własne słowa do sytuacji, to mam niewielkie
    szanse na ich poprawną interpretację.

    Jak w zabawie małych dzieci w "zgadnij o jakiej liczbie myślę". ;-)

    > A raczej że nie ja coś sugerowałem tylko Ty to tak zinterpretowałeś :-)

    J.w.

  • 50. Data: 2011-09-28 21:45:57
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > a to ciekawe

    Ciiii... Jemu chodziło o jego wujka i ciocię. Znowu nie zrozumiałeś... ;-)