  • 1. Data: 2009-05-25 19:50:56
    Temat: Statystyka odwiedzin strony.
    Od: Diabół <d...@o...eu>

    Witam.

    Jestem posiadaczem bloga traktującego o starych gierkach. Mam system
    zliczający odwiedziny, podający dosyć szczegółowe dane, odporny na
    odświeżanie. Oto liczby z tego miesiąca (01.05.09 - 24.05.09):

    Page Loads: 70,569
    Unique Visitors: 38,820
    First Time Visitors: 25,151
    Returning Visitors: 13,669

    Blog nie jest nigdzie reklamowany, google mówią, że linkują go raptem 3
    inne strony (są bardzo nisko w indeksie google). Tak się zastanawiam, co
    właściwie mówią te liczby, czy świadczą o dużej popularności, czy raczej
    na odwrót. Może są jakieś statystyki dotyczące blogów z którymi mógłbym
    porównać moje wyniki?

  • 2. Data: 2009-05-26 00:34:12
    Temat: Re: Statystyka odwiedzin strony.
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "Diabół" napisał:

> [...]
    > właściwie mówią te liczby, czy świadczą o dużej popularności, czy raczej
    > na odwrót. Może są jakieś statystyki dotyczące blogów z którymi mógłbym

    Mówią o przyzwoitej oglądalności.
    Google nie poda ci wszystkich stron, które do ciebie linkują.

    W statystykach nie masz skąd pochodzi ruch,
    zainstaluj może google analitytics
    tam znajdziesz odpowiedzi na nurtujące cie pytania.

    pozdrawiam,
    wr,
    www.isonet.pl

  • 3. Data: 2009-05-27 13:31:03
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 25 May 2009 20:50:56 +0100, Diabół napisał(a):

    > Blog nie jest nigdzie reklamowany, google mówią, że linkują go raptem 3
    > inne strony (są bardzo nisko w indeksie google).

    Jak sprawdzasz linki? Jeśli w google komendą "link:" to spróbuj użyć yahoo,
    możesz się zdziwić ;)

    > Tak się zastanawiam, co
    > właściwie mówią te liczby, czy świadczą o dużej popularności, czy raczej
    > na odwrót. Może są jakieś statystyki dotyczące blogów z którymi mógłbym
    > porównać moje wyniki?

    Zależy od tego jaki Twój cel jest, dla jednych to dużo, dla innych mało.
    Jeśli jednak witryna jest hobbystyczna - niekomercyjna, to można powiedzieć
    że ruch jest duży.

    Jak wspomniano wcześniej - zainstaluj sobie GA, powie Ci to więcej o
    linkujących witrynach, użytkownikach i skąd w ogóle bierze się ten cały
    ruch.

    Jak podrzucisz tu linka to może też się będzie dało coś powiedzieć.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2009-05-27 22:13:17
    Od: Diabół <d...@o...eu>

    Kapsel pisze:

    > Jak sprawdzasz linki? Jeśli w google komendą "link:" to spróbuj użyć yahoo,
    > możesz się zdziwić ;)

    Sprawdzałem za pomocą "link:", ale przyjrzałem się bliżej systemowi
    statystyk i już wiem, że większość odwiedzających znajduje stronę za
    pomocą Google + kilka słów kluczowych.

    > Zależy od tego jaki Twój cel jest, dla jednych to dużo, dla innych mało.
    > Jeśli jednak witryna jest hobbystyczna - niekomercyjna, to można powiedzieć
    > że ruch jest duży.

    Czysto hobbystyczna. Brak reklam, ale skontaktował się zemną
    przedstawiciel pewnej niemieckiej firmy z branży związanej z grami video
    i strasznie chcą mnie przekonać do umieszczenia ich reklamy. Firma
    bardzo znana i pieniądze proponują uczciwe, ale nie chcę tam żadnych
    banerów. I to właśnie ta propozycja skłoniła mnie do zajrzenia w statystyki.

    > Jak wspomniano wcześniej - zainstaluj sobie GA, powie Ci to więcej o
    > linkujących witrynach, użytkownikach i skąd w ogóle bierze się ten cały
    > ruch.

    Zainstalowałem dla porównania z dotychczasowym systemem. GA również
    wskazuje Google jako główne źródło wizyt.

    Dziękuję za sugestie!