  • 1. Data: 2011-08-15 19:01:14
    Temat: Straty ciepła przez przenikanie wg PN-EN 12831
    Od: Anette <x...@o...pl>

    Witam:)

    Mam nadzieję że pomożecie mi w wątpliwościach związanych w obliczeniach
    wg tej normy

    Założenia:
    - budynek 4 kondygnacyjny
    - piwnica nieogrzewana
    Licząc projektową stratę ciepła przez przenikanie z normy PN-EN 12831 to:
    1. stratę do gruntu liczę dla parteru - przy czym korzystam ze wzoru dla
    obliczeń współczynnika strat ciepła przez przestrzeń nieogrzewaną?
    2a. Przy obliczeniu projektowej straty ciepła przez przenikanie sumuję
    wszystkie współczynniki (tzn współczynnik strat na zewnątrz, przez
    przestrzeń nieogrzewaną, do gruntu i ogrzewanych do różnych temperatur)
    i mnożę przez różnicę temperatur (projektowa temperatura wewnętrzna -
    projektowa temperatura zewnętrzną), czy:
    2b. Przy obliczeniu projektowej straty ciepła przez przenikanie sumuję
    niektóre współczynniki (tzn współczynnik strat na zewnątrz, przez
    przestrzeń nieogrzewaną i ogrzewanych do różnych temperatur) i mnożę
    przez różnicę temperatur (projektowa temperatura wewnętrzna - projektowa
    temperatura zewnętrzną) i do tego dodaję stratę to gruntu (tu liczoną
    jak do przestrzeni nieogrzewanej)razy różnica temperatur między
    projektową temperaturą pokoju minus temperatura w piwnicy?
    3. Jaka jest projektowa temperatura przestrzeni nieogrzewanej jaką jest
    piwnica? Mogę założyć że to jest 5stC?
    4. Dla ogrzewanej klatki schodowej przyjąć 8 czy lepiej 12 stC?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam :)