  • 1. Data: 2011-08-08 22:05:38
    Temat: Zamek-rygiel elektryczny - czy takie są?
    Od: Padre <P...@n...net>

    Mam furtkę zamykaną na klamkę i zamek na klucz, najlepiej byłoby gdyby
    rano zamek otworzyć a wieczorem zamknąć tylko zazwyczaj jest tak, że jak
    ktoś przyjdzie to dopiero wtedy leci się do domu po klucz i spowrotem do
    furtki, z tego tez powodu całkowicie nie odpowiada mi koncepcja rygla
    jaki stosowany jest przy domofonach. Marzył by mi się taki rygiel który
    można by rano ręcznie przyciskiem w domu bądź przy pomocy zegara wysunąć
    a wieczorem zamknąć. Tymczasem nigdzie nie znajduje takiego wydawało by
    się prostego urządzenia, oprócz tradycyjnych rygli elektromagnetycznych
    znalazłem tylko kosztujące od 500zł w górę wysuwane bolce, które
    niestety cofają się tylko na czas podawania napięcia. Czy takich jak bym
    chciał rzeczywiście nie ma?

  • 2. Data: 2011-08-08 23:07:54
    Temat: Re: Zamek-rygiel elektryczny - czy takie są?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Padre"
    > rano zamek otworzyć a wieczorem zamknąć

    Są takie. Ale trzeba to ręcznie przestawić w ryglu.

    Robert

  • 3. Data: 2011-08-09 00:13:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-08-09 00:05, Padre pisze:
> [...]
    > znalazłem tylko kosztujące od 500zł w górę wysuwane bolce, które
    > niestety cofają się tylko na czas podawania napięcia. Czy takich jak bym
    Możesz sam zrobić, tylko potrzeba trochę miejsca do zabudowy (w drzwiach
    lub w futrynie) - zamek zwykły, a rygiel sterowany siłownikiem od
    samochodowego zamka centralnego. Wręcz nawet razem ze sterownikiem, może
    być na pilota, za kilkadziesiąt zł masz problem sterowania rozwiązany,
    pozostaje problem jak to ładnie i trwale zabudować.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-08-09 05:36:55
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 09 Aug 2011 00:05:38 +0200, Padre <P...@n...net> wrote:

    >furtki, z tego tez powodu całkowicie nie odpowiada mi koncepcja rygla
    >jaki stosowany jest przy domofonach. Marzył by mi się taki rygiel który
    No właśnie takie miałem w bloku w SE - przez cały dzień otwarty a
    wieczorem zaryglowyny i należało drzwi otwierać kluczem. Wniosek: są,
    tylko trza poszukać.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 5. Data: 2011-08-09 20:06:30
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-08-09 07:36, Grzegorz Krukowski pisze:

    > No właśnie takie miałem w bloku w SE - przez cały dzień otwarty a
    > wieczorem zaryglowyny i należało drzwi otwierać kluczem. Wniosek: są,
    > tylko trza poszukać.
    Może napięcie miał cały czas podawane?

  • 6. Data: 2011-08-09 20:08:46
    Od: Padre <P...@n...net>

    zamek zwykły, a rygiel sterowany siłownikiem od
    > samochodowego zamka centralnego.

    Dziękuję za sugestię, nawet nie podejrzewałem, że te siłowniki takie
    grosze kosztują :)

  • 7. Data: 2011-08-09 21:11:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski"
    > No właśnie takie miałem w bloku w SE - przez cały dzień otwarty a
    > wieczorem zaryglowyny

    Są takie w blokach/apartamentowcach gdzie jest całodobowa ochrona.
    Wieczorem ochrona przestawia dźwigienkę w ryglu.

    Robert

  • 8. Data: 2011-08-11 19:15:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > ktoś przyjdzie to dopiero wtedy leci się do domu po klucz i spowrotem do
    > furtki, z tego tez powodu całkowicie nie odpowiada mi koncepcja rygla

    A nie spełniłoby Twoich potrzeb użycie jednak rygla domofonowego, ale
    podłączenie instalacji w taki sposób, że przy furce miałbyś przycisk
    monostabilny otwierający furtkę, połączony szeregowo z bistabilnym
    włącznikiem w domu?

    Wtedy w zależności od pozycji włącznika dostępnego w domu działa lub nie
    działa przycisk przy bramie którym każdy sobie może otworzyć drzwi.

    Czyli rano przycisk uaktywniasz, a wieczorem wyłączasz.

    Łącząc szeregowo lub równolegle przyciski można zrobić dowolną
    konfigurację - np. przycisk od wewnątrz działający zawsze, przycisk od
    zewnątrz działający tylko po włączeniu włącznika, przycisk w domu
    działający zawsze (do wpuszczania gości) itp. itd.

  • 9. Data: 2011-08-12 18:15:33
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > podłączenie instalacji w taki sposób, że przy furce miałbyś przycisk
    > monostabilny otwierający furtkę, połączony szeregowo z bistabilnym

    Niezły pomysł choć u mnie trudny do zrealizowania bo ze względu na
    konstrukcje słupka do furtki (rura zespawana z kątownikiem) nie mam
    prostej możliwości wykonania otworu do takiego rygla do mechanizmu
    klamki a nie mogę wypalić otworu bo w rurze są kable. Taki rygiel
    jakiego szukam zamontował bym w dodatkowej obudowie na zewnątrz słupka a
    do furtki dospawał bym płaskownik z otworem na rygiel.
    Wygląda że zdecyduję się na siłownik samochodowy od centralnego zamka,
    2cm ruchu i 8kg siły daje spore możliwości i to wszystko za 10zł:)

  • 10. Data: 2011-08-13 23:42:00
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Padre wrote:
> [...]
    > 500zł w górę wysuwane bolce, które niestety cofają się tylko na czas
    > podawania napięcia. Czy takich jak bym chciał rzeczywiście nie ma?

    poszukaj na stronach producentów rygli - są takie bistabilne
    ogólnie są mało popularne więc nie leżą na półce u sprzedawców
    później trzeba tylko zamówić

    jeffrey