  • 21. Data: 2010-01-04 15:52:56
    Temat: Re: Strojenie kanałów OTAKE COLOR 7090VT
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:0e6e1d12-a8e0-4c4b-9b48-b2cc54c8c953@j4g2000yqe
    .googlegroups.com...

    >Zadam pytanie pomocnicze:
    >Czy pamiętasz, gdzie ten telewizor był kupowany - w polskim sklepie
    >czy import z zachodu?
    Kupowany na pewno w Polsce, być może w Pewexie lub Baltonie.

    >Można poznać po bebechach, jeśli masz wiedzę - czy układ fonii wygląda
    >na oryginalny, na płycie głównej, czy są jakieś przeróbki - np
    >dodatkowa płyteczka z konwerterem foni z 6.5 na 5.5 MHz.

    Do środka zaglądałem ostatnio kilka lat temu - wszystko było równo
    zakurzone - nic nie wyglądało na przeróbkę ;-)

    >Dopytałem w autoryzowanym serwisie - ten sam model na Polskę miał
    >montowany inny procesor - z polskim układem kanałów 1-12 i 21-69, bez
    >kablówki.

    Zaczynam rozumieć, że to może być jakoś raz przez kogoś na stałe ustawione i
    nie koniecznie trzeba się w tym doszukiwać ani logiki, ani możliwości
    zmiany.
    Wg tej listy:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Polski_plan_kana%C5%82%
    C3%B3w_TV_kablowej
    i sprawdzenia, co mam pod którym numerkiem:

    Kanał - Pozycja Pamięci:
    S01 - 0
    S02...S08 - brak (= pod żadnym numerkiem nie odbiera)
    K6 - 5,16,75,85,91
    K7 - 6,17,76,86,92
    K8 - 7,77,87,93
    K9 - 78,88,94
    K10 - brak danych bo nie mam w kablu
    K11 - 80,90,96
    K12 - 81,97
    S09 - 98
    S10 - brak
    S11 - 99
    S12..13 - brak
    S14 - brak danych
    S15-S18 - brak
    S19 - brak danych
    S20-S25 - brak
    K21 - 21
    K22 - brak danych (przypiszczalnie 22)
    K23..K29 - 23...29
    K30 - brak danych (przypuszczalnie 30)
    K31...K35 - 31...35
    K36... - brak danych (przypuiszczalnie 36...)

    Z tego, że kanałom K6...K12 odpowiada wiele pozycji pamięci wyciągnąłem
    wniosek, że powinno dać się je poprzestawiać.
    Z tego, że odbiera S09 i S11 wyciągnąłem wniosek, że głowica powinna też
    odbierać S10 więc powinno dać się jakoś na to nastawić.
    Z tego, że odbiera S01 wyciągnąłem wniosek, że powinno też odebrać S02, S03
    i co najmniej jeszcze kilka, bo nie ma chyba takiej głowicy, co łapie jeden
    kanał, potem przerwa i potem dalsze.

    Tak się tymi wnioskami zasugerowałem, że nie zie zwróciłem już uwagi na to,
    że zgodność pozycji z kanałami 21...35 i pewnie dalej sugeruje przypisanie
    częstotliwości na stałe do pozycji pamięci, choć mogłoby to też wynikać z
    pewnych narzuconych preferencji w czasie przeszukiwania pasma.

    Wnioski:
    1. Przypuszczam, że nie udało mi się zmusić go do przeszukania pasma bo
    takiej możliwości nie ma.
    2. Jakiś baran tworzył tę tabelkę, bo skoro miał nadmiarowe pozycje i prawie
    na 100% co najmniej kilka kanałów mógłby jeszcze nastawić to powinien to
    zrobić.
    3. Jakby pamięć była programowalna to można by się pobawić, ale nie mam na
    to czasu.

    Przed TV mam nagrywarkę DVD i mogę wszystkie kanały odebrać, ale gdy coś
    nagrywam, to na TV mogę zobaczyć tylko te, co są bezpośrednio na nim
    dostępne (+ ten co akurat nagrywam), co w pewnych sytuacjach może być akurat
    nie na rękę więc chciałem rzecz doprowadzić do porządku.

    P.G.

  • 22. Data: 2010-01-04 19:31:17
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał{

    > Opiszę jak to u mnie działa (w opisie pozycja pamięci oznacza te numerki
    > 0..99):
    > Wybieram program 1 (pod 1-ką mam TVP1 w kablu na 199,25MHz (K09)).
    > Programowi 1 jest przypisana pozycja pamięci nr 88.

    TVP1 masz zapamiętany na pierwszym programie (1 pozycja pamięci)?

    > Wchodzę w Preset (na ekranie widzę 1-kę, a pod nią 88).
    > Naciskam Search - leci od 88 do 99 i potem od 0 dalej zatrzymując się na
    > tych na których coś jest.

    Zatrzymując się. I co dalej sam leci, czy kolejny raz naciskasz "Search"?

    Remek

  • 23. Data: 2010-01-05 15:35:18
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Remek" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

    > TVP1 masz zapamiętany na pierwszym programie (1 pozycja pamięci)?

    Pozycja 1 pamięci programów (zakres 0...49)
    Pozycje 78, 88 i 94 pamięci kanałów (zakres 0...99).
    Wybrana do oglądania jako program 1 jest pozycja 88 ale tak samo dobrze może
    być któraś z pozostałych.

    Jak wygląda cała tabelka opisałem odpowiadając na pytanie Wmak-a.

    > Zatrzymując się. I co dalej sam leci, czy kolejny raz naciskasz "Search"?

    Wydawało mi się oczywiste, że jak piszę, że się zatrzymuje to sam nie rusza
    dalej więc logiczne, że naciskam Search.
    P.G.

  • 24. Data: 2010-01-06 21:31:43
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    > Pozycja 1 pamięci programów (zakres 0...49)
    > Pozycje 78, 88 i 94 pamięci kanałów (zakres 0...99).
    > Wybrana do oglądania jako program 1 jest pozycja 88 ale tak samo dobrze
    > może być któraś z pozostałych.

    Co za bełkot. Nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie?

    > Jak wygląda cała tabelka opisałem odpowiadając na pytanie Wmak-a.

    Czy ja Cię pytałem o jakąś tabelkę?

    > Wydawało mi się oczywiste, że jak piszę, że się zatrzymuje to sam nie
    > rusza dalej więc logiczne, że naciskam Search.

    Wydawało Ci się, ze logiczne? Jesteś wyjątkowym tępakiem, który wykazuje
    niechęć do porozumienia.

    Dla mnie EOT.

    Remek

    PS Na innym Forum porozumienie nastąpiło w ciągu kilknastu sekund.

  • 25. Data: 2010-01-07 09:21:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Co za bełkot. Nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie?

    Na proste potrafię, ale to nie było proste tylko niejednoznaczne ?
    Wcześniej ustaliliśmy, że program i pozycja pamięci to dwie różne rzeczy, a
    potem oczekujesz jednej liczby, która jest jednocześnie i numerem programu
    (z zakresu 0..49) i pozycją pamięci (z zakresu 0..99).

    > Czy ja Cię pytałem o jakąś tabelkę?

    Nie, chciałem jedynie uprzedzić kolejne pytania o TVP2, TVP3, Polsat, TVN
    itd.

    > Wydawało Ci się, ze logiczne? Jesteś wyjątkowym tępakiem, który wykazuje
    > niechęć do porozumienia.

    Bez komentarza. Zakładam, że jak ktoś to czyta to sam wyrobi sobie opinię.

    > Dla mnie EOT.

    Nic na to nie poradzę.
    Dziękuję za chęć pomocy, której tak skutecznie się przeciwstawiłem.

    > PS Na innym Forum porozumienie nastąpiło w ciągu kilknastu sekund.

    Nie wiem gdzie - może tam ktoś miał po prostu pozycje pamięci = kolejne
    programy i szukał jak zrobić search. A jak się dowiedział to się okazało, że
    search przeszukuje pasmo, a nie listę pozycji w pamięci - więc problem
    rozwiązany.
    P.G.