  • 91. Data: 2010-02-08 00:52:03
    Temat: Re: Superheterodyna FM - deser
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:hkndqj$r5u$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Wiem, że od tandetnych kopert z wżerami korozyjnymi skóra zielenieje.
    > We wżerach nie widziałem nawet śladu miedzi.
    > Czy to zielenienie jednocześnie występuje z alergią? Nie wiem, bo mnie
    > tylko denerwowała estetyka. Nic mi nie było.

    Dobiję - mialem zegarek, wodoszczelny (bez problemu myłem ręce, gdy był
    założony i nic). Jak go w końcu otworzyłem, okazalo się, że ma sporo
    korozji w środku. I nie była to korozja od wody, którą moczyłem ręce.
    Latem nosiłem, cierpiąc swędzenie i poszczypywanie, denko niby-stalowe,
    koperta z plastiku, chyba polistyren, a pasek z igelitu, sądząc po
    dotyku... Latem ręka się poci... i od tego korozja... A właściuwie, nie
    sama korozja... a tak pół na pół z nalotem koloru zielonego. Ale zegarek
    chodził.

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 92. Data: 2010-02-08 01:06:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Feb 2010 00:35:40 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:

    >Jarku, norze czy łyżeczki nie mają tolerancji krytycznych wymiarów rzędu
    >dwóch setek...

    jedna operacja skrawaniem nie kosztuje jakis wielkich pieniedzy.

    Zreszta zobacz na sprzyciarzy:
    http://www.watches.co.uk/watch.php?wid=6332S

    Zegarek za 18 kawalkow, koperta zlota, a pokrywka juz tylko
    przykrecona na srubki. I nie trzeba tak dokladnie.
    Srubki w innym kolorze, pewnie ze stali, oj beda robily ogniwa :-)

    J.

  • 93. Data: 2010-02-08 01:46:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Feb 2010 23:08:54 +0100, Maciek wrote:

    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_chirurgiczna
    >Nie jestem metalurgiem ale nikiel zapewne jest osłonięty innym metalem
    >tego stopu, który go wiąże z powierzchnią. Tak jak żelazo bez zmiany
    >swojej korodującej natury nagle staje się osłonięte przed czynnikami
    >zewnętrznymi.

    Ja tam nie wiem czy "osloniete" to dobre slowo, zmieszane w stopie i
    tak jakos wyszlo..

    >Kolorowa tandeta. Nawet jeżeli pochodzi ze Szwajcarii. Lekko się
    >zdziwiłem, gdy zobaczyłem, że jedyne do czego z tyłu można się dostać,
    >to bateria. Nie da się odkręcić wieczka, bo go nie ma. Może da się zdjąć
    >szkiełko i wyjąć cały mechanizm od strony tarczy ale to chyba nie jest

    Jakos musieli wsadzic :-)

    >przewidziane. Taka jednorazówka.

    Nie mowie nie .. ale po co ty chcesz mechanizm wyjmowac ?
    Porzadna szwajcarska robota i pare lat pochodzi.
    Przedzej ci sie znudzi i porysuje i sie ucieszysz ze sie zepsul

    >W przyszłym roku będzie modny inny kolor.

    Hi hi - zestaw zegarek plus kilka kolorowych nakladek juz widzialem.
    IMO - dobry pomysl dla kobiet :-)

    >Następny etap, to brak możiwości wymiany baterii

    Jak bateria bedzie na 10 lat ..

    >Nie tylko. Lepiej niech się wypowie ktoś, kto widział galwaniczne
    >pokrywanie miedzią, cynkiem i niklem - jaki był kolor elektrolitu. Ja
    >nie widziałem.

    No faktycznie, sole niklu tez zielone..

    >Wiem, że od tandetnych kopert z wżerami korozyjnymi skóra zielenieje. We
    >wżerach nie widziałem nawet śladu miedzi.

    Ale wstepne miedziowanie przed niklowaniem jest chyba stosowane.

    J.

  • 94. Data: 2010-02-08 05:19:06
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Moje wkręty mają już 9 lat. Jeszcze noga mi nie odpadła.

    Jednak rozni ludzie i rozne reakcje.
    Ogolnie niby tytan jest jednym z lepszych materialow na implanty, jednak
    na tytan niektorzy ludzie tez sa uczuleni.
    Stale austenityczne ogolnie nie sa dobre i czesto wystepuja uczulenia no
    i trzeba je co jakis czas wymieniac.
    Idealnego materialu w sumie to nie ma.
    A z tymi srubami to uwazaj, bo ogladalem dwie sruby wyjete z chlopaczka,
    ktoremu nie przeszkadzaly i tak sobie z nimi lazil kilkanascie lat.
    Jedna byla idealna, a druga skorodowana i to dosc mocno, jeszcze troche
    i by mial jakies dziwne infekcje itp.

    --
    Karolek

  • 95. Data: 2010-02-08 11:10:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Monday, February 8, 2010, 12:35:40 AM, you wrote:

    > Jarku, norze czy łyżeczki nie mają tolerancji krytycznych wymiarów rzędu
    > dwóch setek...

    W jakiej norze?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 96. Data: 2010-02-08 18:55:43
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Ja tam nie wiem czy "osloniete" to dobre slowo, zmieszane w stopie i
    > tak jakos wyszlo..

    W stopach złota (zawierających złoto) też jest miedź i nic się złego nie
    dzieje. Za to ta sama miedź, tylko w ramach jakiegoś tombaku, czy innego
    ersatzu powoduje zielenienie. Obaj nie mamy wiedzy, żeby analizować
    jak te atomy w stopie kilku innych działają.
    Maciek

  • 97. Data: 2010-02-08 22:14:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek" <m...@p...com> wrote in message

> [...]
    > ersatzu powoduje zielenienie. Obaj nie mamy wiedzy, żeby analizować jak te

    Czy w porównywanych stopach jest TYLE SAMO miedzi?

  • 98. Data: 2010-02-08 23:17:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Feb 2010 16:14:56 -0600, Pszemol wrote:

    >Czy w porównywanych stopach jest TYLE SAMO miedzi?

    Oczywiscie nie, Maciek ma racje - nie wiemy co sie w stopie dzieje,
    ale mnie sie slowo "oslania" niespecjalnie podoba, sugeruje ze te
    niechciane atomy gdzies pod powierzchnia schowane ..

    Swoja droga to jestem bardzo ciekaw jak np reaguje kwas solny ze
    stopem miedzi z cynkiem. Normalnie miedzi nie rusza.

    J.

  • 99. Data: 2010-02-09 20:35:00
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > Czy w porównywanych stopach jest TYLE SAMO miedzi?

    Jeżeli jesteś uczulony, to ma to niewielkie znaczenie - dużo, mało - i
    tak odczujesz.

  • 100. Data: 2010-02-09 20:44:46
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Oczywiscie nie, Maciek ma racje - nie wiemy co sie w stopie dzieje,
    > ale mnie sie slowo "oslania" niespecjalnie podoba, sugeruje ze te
    > niechciane atomy gdzies pod powierzchnia schowane ..

    Bo prawdopodobnie tak właśnie jest. Kiedyś czytałem (i mam nadzieję, że
    dobrze pamiętam) skąd się bierze nierdzewność stali. Największe
    znaczenie mają atomy chromu, które właśnie osłaniają atomy żelaza przed
    kontaktem z tlenem. Zrobisz rysę a one pozostają na wierzchu. Zedrzesz
    chrom, to kilka atomów żelaza pójdzie na straty i znowu będą atomy chromu.
    Maciek