  • 101. Data: 2010-02-10 08:36:45
    Temat: Re: Superheterodyna FM - deser
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Feb 2010 21:44:46 +0100, Maciek wrote:

    >Bo prawdopodobnie tak właśnie jest. Kiedyś czytałem (i mam nadzieję, że
    >dobrze pamiętam) skąd się bierze nierdzewność stali. Największe
    >znaczenie mają atomy chromu, które właśnie osłaniają atomy żelaza przed
    >kontaktem z tlenem. Zrobisz rysę a one pozostają na wierzchu. Zedrzesz
    >chrom, to kilka atomów żelaza pójdzie na straty i znowu będą atomy chromu.

    Byc moze.
    Tylko skoro juz mowa o alergii na nikiel .. nikiel zostac na wierzchu
    nie moze, zelazo nie moze, to co zostaje ? Chrom ?

    A moze po prostu wiazanie zelaza do niklu jest jakies inne i tlen juz
    tego nie takuje tak latwo ?

    J.

  • 102. Data: 2010-02-10 20:05:12
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > nie moze, zelazo nie moze, to co zostaje ? Chrom ?
    >
    > A moze po prostu wiazanie zelaza do niklu jest jakies inne i tlen juz

    Ba! Skoro są inhibitory korozji, to może i w stopach też tak działa?
    Wiązania międzyatomowe z pewnością również mają tu spore znaczenie.
    Grunt że da się zrobić zegarek, który nie zagraża alergikowi, tylko jest
    droższy. Przedtem stosowano paski z tzw. podkładką. Teraz to jest
    niezbyt modne ale kiedyś było powszechne.