  • 11. Data: 2020-01-18 12:15:00
    Temat: Re: Suwak
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-18 10:59, Budzik wrote:

    > W ogole to jest czesta reakcja ze ludzie zamiast działac (hamować, omijac
    > etc) to trąbią...

    Na filmikach z neta.

  • 12. Data: 2020-01-18 14:23:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Jan 2020 21:14:54 +0100, Marcin N napisał(a):
> [...]
    t-suwak-mowi-kierowca-ktory-przed-chwila.html

    > Jest lepiej. Natomiast najagresywniejsi kierowcy, którzy z premedytacją
    > blokują pas - to kobiety.

    Bo one uwazaja, ze to im sie zawsze ustepuje :-)

    Ale nawet jak Cie jedna baba nie wpusci to tragedii nie ma - pytanie
    czy ludzie sie juz ustawiaja na dwoch pasach.

    J.

  • 13. Data: 2020-01-18 14:24:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 00:13:31 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):

    > Edukacja (kieleckiego) suwerena trwa ;-)
    > W Niemczech zabraliby mu pj skierowali na test dla idiotów który na 99% by oblał i
    jednego matołka na drogach mniej.

    Ale ktorego ?
    Czy moze obu ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2020-01-18 14:27:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 09:23:08 +0100, Marcin N napisał(a):
    t-suwak-mowi-kierowca-ktory-przed-chwila.html

    > W Polsce też jest duża szansa na współudział.

    W Polsce w ogole sa wspoludzialy ?

    > Jest przecież przepis,
    > który mówi, że gdy widzisz naruszenie przepisów, ale możesz uniknąć
    > stłuczki - to masz obowiązek uniknąć.
    >
    > Czyli jak ktoś wyjedzie Ci z podporządkowanej a ty możesz wyhamować - to
    > musisz wyhamować a nie wjeżdżać w ofiarę.

    I dlatego zeznajesz, ze myslales ze on zgodnie z przepisami sie
    zatrzyma i przepusci, a on wyjechal tak, ze juz nie dales rady
    zahamowac.

    J.

  • 15. Data: 2020-01-18 14:31:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 10:14:07 +0100, Shrek napisał(a):
    > Ciężko udowodnić bez nagrania... BTW - tak obok tematu. Zakładam, że mam
    > kamerę było buzi-buzi. Przyjeżdza policja i chce mi tą kamerę
    > "zabezpieczyć". Mam obowiązek oddać? Już bez wnikania czyja wina - po
    > prostu obawiam się o nagranie. Policjantom nagminnie monitoring się
    > psuje - jakieś fatum nad nimi wisi.

    Obawiam sie, ze oni nie beda sie pytac, tylko "zabezpieczą".

    Wiec:
    a) schowac, szczegolnie ze moze swiadczyc przeciwko tobie,
    b) skopiowac,
    c) wyslac na youtube,
    d) i dopiero pokazywac

    J.

  • 16. Data: 2020-01-18 14:39:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2020 o 14:31, J.F. pisze:

    > Obawiam sie, ze oni nie beda sie pytac, tylko "zabezpieczą".

    Chyba zwykle "pytają" - co najwyżej starają się, żeby to pytanie
    obywatel pomylił z propozycją nie do odrzucenia - stara taktyka
    policjantów - potem mówią, że nie kazali, tylko prosili, bo okazuje się
    że żądać im nie wolno;)

    > Wiec:
    > a) schowac, szczegolnie ze moze swiadczyc przeciwko tobie,

    To pomijam. Bardziej chodzi mi o sytuację kiedy uważam, że mam rację,
    albo mam wątpliwości i chciałbym to sobie zobaczyć a przychodzi pan
    policjant i mi zabiera. Potem okazuje się, że drugim kierowcą był ktoś z
    rodziny byłej pani premier albo pociotek komendanta i okazuje się, że
    tradycyjnie promieniowanie kulsonie spowodowało niesprawność kamery.

    > b) skopiowac,
    > c) wyslac na youtube,

    To się na tak średnio da na ogół na miejscu zrobić.

    > d) i dopiero pokazywac

    Wynika z tego, że pierwszą rzeczą po kolizji to kamera z szyby pod fotel...

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2020-01-18 14:40:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2020 o 14:27, J.F. pisze:

    t-suwak-mowi-kierowca-ktory-przed-chwila.html

    > W Polsce w ogole sa wspoludzialy ?

    Współwina chyba - tak z tego co wiem jest.

    > I dlatego zeznajesz, ze myslales ze on zgodnie z przepisami sie
    > zatrzyma i przepusci, a on wyjechal tak, ze juz nie dales rady
    > zahamowac.

    A potem jak się znajdzie nagranie albo świadkowie to... No właśnie - co?

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2020-01-18 14:41:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 18 Jan 2020 09:59:55 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > hamować jedzie dalej i trąbi.
    > W ogole to jest czesta reakcja ze ludzie zamiast działac (hamować, omijac

    Reka szybsza niz noga, czy maja zwyczaj trabienia wyrobiony ? :-)

    co by nie mowic, to czasem na hamowanie juz za pozno, a klakson
    jeszcze moze pomoc .. ale moze tez zaszkodzic.

    A tu do kolizji nie doszlo, wiec nie tylko klakson byl w uzyciu.

    J.

  • 19. Data: 2020-01-18 14:50:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2020 o 14:41, J.F. pisze:

    > Reka szybsza niz noga,

    Raczej nie, bo nie odbijał w prawo. A nawet odruchowo raczej by odbił
    gdyby nie miał mocnego postanowienia utrzymania kierunku:)

    > czy maja zwyczaj trabienia wyrobiony ? :-)

    Tak podejrzewam. Ja na przykład trąbie bardzo rzadko... gdyż nie mam
    takiego odruchu. Najpierw próbuję wyprowadzić, a potem to już zwykle nie
    ma po co trąbić (chyba że chcesz klaksonem wyartykułować pozdrowienie;)

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2020-01-18 15:18:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 14:40:40 +0100, Shrek napisał(a):
    t-suwak-mowi-kierowca-ktory-przed-chwila.html

    > Współwina chyba - tak z tego co wiem jest.

    Na ile sie orientuje, to groza raczej dwie sprawy karne i obaj
    kierowcy zostana skazani.

    Co potem zrobia z tym ubezpieczyciele czy sady w kwestii odszkodowania
    to nie wiem - moze tam sie pojawia wspolwina.

    > A potem jak się znajdzie nagranie albo świadkowie to... No właśnie - co?

    To skonczysz jak ten kierowca co pijaka na czerwonym potracil :-)
    Albo i gorzej.

    Tylko ... znajdzie sie ? W typowej sytuacji potwierdzi twoje slowa,
    co najwyzej sad ci zarzuci ze nie hamowales odpowiednio wczesnie,
    pojdzie o sekunde.

    Albo - taki wyjezdzajacy z prawej podporzadkowanej zdazy skrecic,
    przywalisz w bagaznik. Wtedy sam sie rozgladaj za monitoringiem,
    bo kamerka to moze dowiesc, ze za szybko jechales :-)

    I dopiero gdzies w sytuacji gdy taki wyjedzie, cos go przyblokuje,
    stanie na srodku, a ty zamiast hamowac pomyslisz "jest okazja",
    to film cie moze utopic.

    J.