  • 21. Data: 2024-02-29 13:53:15
    Temat: Re: Switch ze zintegrowanym zasilaczem PoE
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-29, Cezar <c...@t...pl.invalid> wrote:

    > Obecnie za poniżej $100 można kupić switch 2.5Gbe z portem uplink 10Gbe
    > (po drucie) i PoE

    O rzesz, faktycznie. Widzę 2.5Gbit z 2x 10GbE SFP+, za ca 150zł. Nieźle
    potaniało w ciągu ostatnich paru lat.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2024-02-29 15:28:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.02.2024 o 12:36, J.F pisze:

    > Jaki prąd biorą te kamery to nie wiemy,

    Wiemy. 3x7W se przelicz.

    > jaki dlugi kabel tez nie
    > wiemy, ale fi 1 to nie tak znów mało.

    Wiemy, doczytaj a nie bredź :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2024-02-29 16:32:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    LordBluzgŽ������������ wrote:

    > Wiemy. 3x7W se przelicz.

    Ale to heby napisal poł godziny po mnie.

    J.

  • 24. Data: 2024-02-29 17:57:28
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 29.02.2024 10:05, Marek wrote:

    > Lepszym rozwiązaniem jest standardowy switch PoE+ i ewentualnie spliter
    > 12V na końcu dla urządzeń bez PoE. Mamy  na jednym switchu pełen
    > standard i możemy podłączyć cokolwiek co wymaga standard Poe i
    > niestandard przez (dowolny) spliter.

    I chyba faktycznie to jest rozwiązanie, w kierunku którego pójdę.
    W chwili obecnej mam to zrobione w ten sposób, że przy kamerach znajdują
    się plastikowe, hermetyczne skrzynki, wewnątrz których umieściłem złącza
    (w tym właśnie pasywne splitery, rozdzielające zasilanie kamery i
    Ethernet). Po drugiej stronie kabla (już wewnątrz budynku) każda kamera
    ma swój własny zasilacz 12V, wpięty przez podobną przejściówkę/injektor.

    Jeśli pozamykam w puszkach te małe przetwornice DC/DC, będę mógł nadal
    używać obecnych kamer, zasilając je bezpośrednio ze switcha, a w
    przyszłości bezboleśnie zamienić je na coś lepszego, wspierającego
    prawdziwe PoE.

    Dobrze byłoby też, gdyby taki switch był zarządzalny, np. w celu
    umieszczenia kamer w osobnej podsieci od AccessPointów.

  • 25. Data: 2024-02-29 18:18:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-02-29 o 10:00, heby pisze:

    > To proste: żyły tanich kabli są zrobione z cieńszego, aluminiowego
    > drutu,

    Jakby były z aluminium to magnes by się ich nie czepiał :)
    P.G.

  • 26. Data: 2024-02-29 23:04:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.02.2024 o 16:32, J.F pisze:
    [...]
    > Ale to heby napisal poł godziny po mnie.

    Dziwne, że dla mnie było to jasne od początku :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 27. Data: 2024-02-29 23:05:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.02.2024 o 17:57, Atlantis pisze:

    > Dobrze byłoby też, gdyby taki switch był zarządzalny, np. w celu
    > umieszczenia kamer w osobnej podsieci od AccessPointów.

    To sobie dolicz kilka stówek do tego, albo szukaj używek :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2024-03-01 01:42:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-29, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > To sobie dolicz kilka stówek do tego, albo szukaj używek :)

    Zarządzalne Netgeary i TPlinki można upolować w akceptowalnych cenach,
    350-600zł. Z segmentacją po vlanie problemów nie mają, czego nie moge
    powiedzieć o niektórych tanich, zarządzalnych Edimaxach.
    https://www.amazon.pl/przel%C4%85cznik-8-portowy-Eth
    ernet-zarz%C4%85dzany-wentylatora/dp/B08LZJ2H9S/
    https://www.amazon.pl/Netgear-Przel%C4%85cznik-8-Por
    towy-Zarz%C4%85dzalny-Wentylatora/dp/B08LZMVXGQ/
    (przykłady pierwsze z brzegu, nie sprawdzałem co tam w zarządzaniu siedzi)

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2024-03-05 09:41:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.02.2024 10:05, Marek wrote:
    > Lepszym rozwiązaniem jest standardowy switch PoE+ i ewentualnie spliter
    > 12V na końcu dla urządzeń bez PoE.

    Ja mam prosty switch POE 8p. i działają na nim urządzenia zasilane POE
    jak i zwykłe (z własnym zasilaniem). Nic nie wybuchło, komunikacja działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2024-03-05 09:44:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.02.2024 17:57, Atlantis wrote:
    > Dobrze byłoby też, gdyby taki switch był zarządzalny, np. w celu
    > umieszczenia kamer w osobnej podsieci od AccessPointów.

    Jakby wszystkie kamery wpiąć w tani switch POE i wyjście z niego
    podłączyć do jednego portu w głównym switchu, gdzie osobny VLAN już
    łatwo ustawić, to nie trzeba by teraz kombinować z dokładaniem kolejnych
    funkcji do głównego urządzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz