  • 11. Data: 2010-04-14 06:43:36
    Temat: Re: Sygnał z HB
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Dla platform - owszem. Ale są polskie programy (w tym FTA), które nie są
    > nadawane z HotBirda, tylko z Astry (choćby TVP Historia, TVP Info w
    > wersji FTA). IMO sam Hotbird rozwiązuje sprawę podobnie, jak pomalowanie
    > pasa wzdłuż chodnika i nazwanie połowy tego chodnikiem, a połowy ścieżką
    > rowerową ;-)

    tvp info jest na wszystkich platformach, poza tym ci którzy oglądają
    ten program to mają go z naziemnej by nie widzieć wyłącznie wiadomości
    ze stolicy tylko z regionu. tvp historia - no cóż jest tylko na jednej
    platformie, choć nie wiem dlaczego.
    poza nimi nie ma nic godnego uwagi z polskich kanałów.
    koszt instalacji w zależności od sposobu wykonania może się znacznie
    różnić przy podziale hb i astra-hb.
    i jeszcze jedno - nie wszystkie dekodery mają konfiguracje diseqc

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 12. Data: 2010-04-14 07:17:09
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > tvp info jest na wszystkich platformach, poza tym ci którzy oglądają
    > ten program to mają go z naziemnej by nie widzieć wyłącznie
    > wiadomości ze stolicy tylko z regionu.

    Wydaje mi się, że zasięg naziemny TVP Info jest mniejszy, niż
    pozostałych programów - wg Wikipedii 60% obszaru i 75% ludności Polski.

    > tvp historia - no cóż jest tylko na jednej platformie, choć nie wiem
    > dlaczego.

    Pewnie chodzi o kasę ;-)

    > poza nimi nie ma nic godnego uwagi z polskich kanałów.

    Dla niektórych istotny będzie odbiór TV TRWAM ;-)

    > instalacji w zależności od sposobu wykonania może się znacznie
    > różnić przy podziale hb i astra-hb.

    Pytanie tylko, czy lepiej zrobić od razu przyzwoitą instalację, czy też
    za kilka lat ją modernizować bądź też stwierdzić, że nikt jej nie używa,
    bo i tak wszyscy mają swoje anteny.

    > i jeszcze jedno - nie wszystkie dekodery mają konfiguracje diseqc

    Wychodząc z tego założenia, należałoby ograniczyć prędkość na
    autostradzie do 90 km/h, bo nie każde auto może ją rozwinąć. ;-)

  • 13. Data: 2010-04-14 07:35:38
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:
    > Wydaje mi się, że zasięg naziemny TVP Info jest mniejszy, niż
    > pozostałych programów - wg Wikipedii 60% obszaru i 75% ludności Polski.

    nie robiłem takich badań więc nie będę dyskutował.

    > Pewnie chodzi o kasę ;-)

    pewnie tak

    > Dla niektórych istotny będzie odbiór TV TRWAM ;-)

    aha...

    > Pytanie tylko, czy lepiej zrobić od razu przyzwoitą instalację, czy też
    > za kilka lat ją modernizować bądź też stwierdzić, że nikt jej nie używa,
    > bo i tak wszyscy mają swoje anteny.

    dla mnie jak najbardziej, ale uwierz mi, że ciężko się przebić
    ze zbiorczą satelitarną po minimalnych kosztach a co dopiero
    na dwie sat.

    > i jeszcze jedno - nie wszystkie dekodery mają konfiguracje diseqc
    >
    > Wychodząc z tego założenia, należałoby ograniczyć prędkość na
    > autostradzie do 90 km/h, bo nie każde auto może ją rozwinąć. ;-)

    ile wiem dopuszczalna jest niewiele większa ;-)
    tak serio piję tylko do dekoderów cyfry, które na sztywno mają
    astre na diseqc b.
    oczywiście to nie jest wielka przeszkoda.