  • 1. Data: 2010-04-12 21:49:24
    Temat: Sygnał z HB
    Od: GreGG <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Witam,

    jak można sprawdzić, czy zamontowana na balkonie antena będzie łapać
    sygnał z HB?
    Mam balkon wychodzący na południe, ale budynek jest w kształcie litery
    U, i naprzeciwko ok. 15 metrów jest drugie skrzydło budynku.

  • 2. Data: 2010-04-12 22:01:02
    Temat: Re: Sygnał z HB
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 12.04.2010 23:49, GreGG pisze:
> [...]
    > Mam balkon wychodzący na południe, ale budynek jest w kształcie litery
    > U, i naprzeciwko ok. 15 metrów jest drugie skrzydło budynku.

    1. na którym pietrze mieszkasz, a ile jest pieter?

    2. podłaczyć dekoder

    3. zawołać montera z miernikiem

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2010-04-13 04:46:00
    Od: GreGG <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    W dniu 2010-04-13 00:01, pawell32 pisze:

    > 1. na którym pietrze mieszkasz, a ile jest pieter?
    >
    > 2. podłaczyć dekoder
    >
    > 3. zawołać montera z miernikiem

    Drugie z czterech, plus strych.
    Tak na oko, to wygląda kiepsko, i chyba będę musiał się zdecydować na
    kablówkę.
    Mógłbym teoretycznie zamontować antenę poza obrysem budynku, ale nie
    wiem, czy nie będzie problemów ze Wspólnotą, jeszcze się nie
    "ukonstytuowała" poza tym większość mieszkań w budynku jeszcze nie
    została sprzedana przez dewelopera.

  • 4. Data: 2010-04-13 06:20:23
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik GreGG napisał:
    > jak można sprawdzić, czy zamontowana na balkonie antena będzie łapać
    > sygnał z HB?

    Polecam stronkę:
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/
    a szczególnie dział "Dwa razy rocznie - czyli olśnienie słoneczne.
    Jak znaleźć najlepsze miejsce na antenę satelitarną".
    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2010-04-13 10:38:21
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 13 Apr 2010 08:20:23 +0200, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> wrote:

    >Polecam stronkę:
    >http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/
    >a szczególnie dział "Dwa razy rocznie - czyli olśnienie słoneczne.
    >Jak znaleźć najlepsze miejsce na antenę satelitarną".

    popieram pomysl. Jak zobaczysz tarcze slonca o wskazanej godzinie, to
    masz szanse na to, ze twoja czasza widzi HB, wylicz sobie takze na
    Astre 19.2 (przy okazji).

    A tak przy okazji, to kolejny przyklad (projektanta, dewelopera) co
    (przypuszczenie) ma blade pojecie co potrzeba ludziom w nowych domach.
    Tam powinno byc wszystko co potrzeba, a teraz sie zaczyna myslenie:
    jak zamontowac talerz do satelity, a skad ja bede mial Internet, skad
    bede mial telefon i za chwile jeszcze anteny pod telewizje naziemna
    pojawia sie na balkonach !!! Paranoja 21 wieku.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2010-04-13 10:52:25
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > bede mial telefon i za chwile jeszcze anteny pod telewizje naziemna
    > pojawia sie na balkonach !!! Paranoja 21 wieku.

    ja tez z tym walcze, ale każdy liczy koszta i chce zarabiać tyle co na
    zachodzie (europy).

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 7. Data: 2010-04-13 13:42:55
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Bartłomiej Zieliński napisał:
    > http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/

    Może się jeszcze przydać:
    http://www.dishpointer.com/
    Można tu obliczyć nie tylko kierunek ustawienia anteny, ale także
    największą (nie przeszkadzającą w odbiorze) wysokość ewentualnej przeszkody.

  • 8. Data: 2010-04-13 14:57:43
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 13 Apr 2010 12:52:25 +0200, pawell32 <p...@n...pl>
    wrote:

    >ja tez z tym walcze, ale każdy liczy koszta i chce zarabiać tyle co na
    >zachodzie (europy).

    ale koszt projekt pod "media" i jego wykonania w czesci (kanaly,
    przepusty, rurki pod kable - aby pozniej nie bylo problemu z
    wciagnieciem kilku koncentrykow, kilku skretek. A urzadzenia jak
    potrzeba. Ale generalnie to wiadomo co potrzeba:

    tv satelitarna (Astra, HotBird) - min. 2 niezalezne kable (bo
    urzadzenia z nagrywaniem)

    tv naziemna - dvb-t

    tv kablowa - pod kablowke (moze byc ich nawet kilka - jak sie maja
    zamontowac w jednym centralnym punkcie, gdzie dochodza wszystkie kable
    ze wszystkich mieszkan)

    telefony - kilka par pod typowe telefony (nawet mozna w bloku zalozyc
    centralke, aby koszty abonamentow pominac)

    Internet - siec w bloku (dobrosasiedzka wymiana materialow) i dostep
    do swiata.

    no i miejsce na instalacje ekstra anteny, jakby komus bylo za malo,
    ale sam ponosi koszty - i zakaz instalowania na balkonach.

    W kosztach domu (mieszkan) to byloby pomijalne!

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2010-04-14 05:12:18
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > potrzeba. Ale generalnie to wiadomo co potrzeba:
    >
    > tv satelitarna (Astra, HotBird) - min. 2 niezalezne kable (bo

    wystarczy hotbird

> [...]
    > ale sam ponosi koszty - i zakaz instalowania na balkonach.
    >
    > W kosztach domu (mieszkan) to byloby pomijalne!

    ale ja to wiem, tylko właściciele jakoś nie bardzo chcą zmusić się do
    myslenia.

  • 10. Data: 2010-04-14 05:59:43
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > wystarczy hotbird

    Dla platform - owszem. Ale są polskie programy (w tym FTA), które nie są
    nadawane z HotBirda, tylko z Astry (choćby TVP Historia, TVP Info w
    wersji FTA). IMO sam Hotbird rozwiązuje sprawę podobnie, jak pomalowanie
    pasa wzdłuż chodnika i nazwanie połowy tego chodnikiem, a połowy ścieżką
    rowerową ;-)