  • 11. Data: 2019-01-15 18:32:29
    Temat: Re: Sygnalizacja ręką
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Ale sygnalizowano jednak odrobine inaczej. To było wystawienie ręki
    > przez okno, ale dłoń nadal wskazywało w prawo. Tu bardziej rzecz kojarzy
    > sie z zatrzymaniem.

    Może uprościli z uwagi na powszechność "zespołu cieśni nadgarstkowej"
    w dzisiejszych czasach.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2019-01-15 23:20:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Co przyświecało twórcą przepisu, że można lewą ręką sygnalizować skręt w
    > prawo?
    >
    > https://dzialamy.wordpress.com/category/kodeks-drogo
    wy/

    Serio trzeba to tłumaczyć?
    Motocykle nie zawsze miały kierunkowskazy.

    Hamulec i gaz masz pod prawą ręką. Często nie da się puścić prawej manetki.

    Reszta chyba jest oczywista.

    --
    MN

  • 13. Data: 2019-01-16 00:32:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Jan 2019 23:20:07 +0100, Marcin N napisał(a):

    wy/

    > Serio trzeba to tłumaczyć?
    > Motocykle nie zawsze miały kierunkowskazy.

    Wrecz od stosunkowo niedawna ...

    > Hamulec i gaz masz pod prawą ręką. Często nie da się puścić prawej manetki.
    > Reszta chyba jest oczywista.

    Czyli co - u nas tez sygnalizowalo sie lewa reka ?
    Czy prawą, bez gazu i hamulca ...

    J.

  • 14. Data: 2019-01-16 01:32:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 00:32, J.F. pisze:

    > Czyli co - u nas tez sygnalizowalo sie lewa reka ?

    Tak.
    Ale przed wojna i przepis dotyczył pojazdów zabudowanych gdzie
    prawej reki kierowcy nie było widać.

    > Czy prawą, bez gazu i hamulca ...

    Wymyśla z tym motorem.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2019-01-16 05:38:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-15, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    wy/

    > Serio trzeba to tłumaczyć?
    > Motocykle nie zawsze miały kierunkowskazy.
    >
    > Hamulec i gaz masz pod prawą ręką. Często nie da się puścić prawej manetki.

    Np. kiedy?

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2019-01-16 06:06:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na 10 lat przed wojna samochody byly wyposazane w kierunkowskazy i nie bylo potrzeby
    sygnalizowania reka wystawiona przez okno. Kierunkowskazy byly mechaniczne. Z
    karoserii wyskakiwala strzalka. W zargonie przedwojennych, wojennych i wczesno
    powojennych kierowcow nazywalo sie to wyrzucaniem horagiewki. Z dzisiejszego punktu
    widzenia rozwiazanie bylo smieszne i glupie. Ale wtedy mialo sens bo bylo
    kompatybilne z wczesniejszym sygnalizowaniem reka.

  • 17. Data: 2019-01-16 10:20:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    widzenia rozwiazanie bylo smieszne i glupie. Ale wtedy mialo sens bo bylo
    kompatybilne z wczesniejszym sygnalizowaniem reka.

    Odpisał idiota nie potrafiący cytować więc nie wiadomo komu odpisał.
    A ty uważasz że 11 lat temu i wcześniej nie było samochodów?
    Czy nie obowiązywało wskazywanie kierunku skrętu?
    A może kierowcy sygnalizowali batem jak dorożkarze?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2019-01-16 15:37:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    widzenia rozwiazanie bylo smieszne i glupie. Ale wtedy mialo sens bo bylo
    kompatybilne z wczesniejszym sygnalizowaniem reka.

    W przepisach z lat ok. 60 były jeszcze zapisy o pokazywaniu zamiaru
    skrętu ręką. Wtedy obowiązywał też przepis, że przy wyprzedzaniu należy
    uprzedzać wyprzedzanego sygnałem dźwiękowym :-)
    T.

  • 19. Data: 2019-01-20 15:39:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 15:37, T. pisze:
> [...]
    > skrętu ręką. Wtedy obowiązywał też przepis, że przy wyprzedzaniu należy
    > uprzedzać wyprzedzanego sygnałem dźwiękowym :-)

    Dz.U. 1968 nr 27 poz. 183
    Rozporządzenie Ministrów Komunikacji i Spraw Wewnętrznych z dnia 20
    lipca 1968 r. w sprawie ruchu na drogach publicznych

    §23.4

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2019-01-23 00:19:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Co przyświecało twórcą przepisu, że można lewą ręką sygnalizować skręt
> [...]

    Narzędnik, liczba pojedyncza (z kim? z czym?) - z TWÓRCĄ

    Celownik, liczba mnoga (komu? czemu?) - TWÓRCOM