  • 1. Data: 2019-01-14 23:23:17
    Temat: Sygnalizacja ręką
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Co przyświecało twórcą przepisu, że można lewą ręką sygnalizować skręt w
    prawo?

    https://dzialamy.wordpress.com/category/kodeks-drogo
    wy/

    Robert

  • 2. Data: 2019-01-14 23:30:15
    Temat: Re: Sygnalizacja ręką
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Co przyświecało twórcą przepisu, że można lewą ręką sygnalizować skręt w
    > prawo?
    https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/55/ae/9f
    /sprzedam-woz-481875369.jpg

  • 3. Data: 2019-01-14 23:35:55
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 16:23:11 UTC-6 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
    > Co przyświecało twórcą przepisu, że można lewą ręką sygnalizować skręt w
    > prawo?
    >
    > https://dzialamy.wordpress.com/category/kodeks-drogo
    wy/

    Konwencyja wiedenska i to ze hamulec reczny byl kiedys jeden.
    Co ciekawe w kanadzie takie sygnalizowanie jest popularniejsze od naszego
    tradycyjnego :)

  • 4. Data: 2019-01-15 00:24:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-14, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Co przyświecało twórcą przepisu, że można lewą ręką sygnalizować skręt w
    > prawo?
    >
    > https://dzialamy.wordpress.com/category/kodeks-drogo
    wy/

    Zdaje się, że Amerykanie i Kanadyjczycy sami mają wątpliwości:
    https://www.treehugger.com/bikes/how-do-you-signal-r
    ight-turns-your-bike.html

    Others note that using the left arm for all signals makes some sense;
    that's the side where the cars usually are, and the right hand is on the
    front brake, the one cyclists give priority to. But in fact, as in most
    cycling matters, we should learn from the Dutch and the Danes, who just
    point where they are going, using their right arm to go right.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-01-15 00:31:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Co przyświecało twórcą przepisu, że można lewą ręką sygnalizować skręt w
    > prawo?
    >
    > https://dzialamy.wordpress.com/category/kodeks-drogo
    wy/

    Historia motoryzacji. Przed kierunkowskazami sygnalizowało się
    rękami, a przy pełnej karoserii skręt w prawo kierowca mógł
    i tak zasygnalizować tylko lewą ręką.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-01-15 01:29:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-14, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    wy/

    > Historia motoryzacji. Przed kierunkowskazami sygnalizowało się
    > rękami, a przy pełnej karoserii skręt w prawo kierowca mógł
    > i tak zasygnalizować tylko lewą ręką.

    Ale sygnalizowano jednak odrobine inaczej. To było wystawienie ręki
    przez okno, ale dłoń nadal wskazywało w prawo. Tu bardziej rzecz kojarzy
    sie z zatrzymaniem.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-01-15 08:45:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-14 o 23:30, sirapacz pisze:
    > https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/55/ae/9f
    /sprzedam-woz-481875369.jpg

    Dlaczego się dziwisz?
    Chcę wiedzieć gdy zobaczę cyklistę wykonującego taki gest (prawie
    Kozakiewicza), abym się nie spłoszył jak ten koń ze zdjęcia, którego
    link podałeś. :-)

    Robert

  • 8. Data: 2019-01-15 08:52:11
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 14.01.2019 Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał/a:
    > Co przyświecało twórcą przepisu, że można lewą ręką sygnalizować skręt w
    > prawo?

    _Twórcom_, psiakość! Oczy bolą!

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 9. Data: 2019-01-15 08:59:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-15 o 08:52, Dominik Ałaszewski pisze:

    > _Twórcom_, psiakość! Oczy bolą!

    Dlaczego jak pisałem nie bolały? :-(

    Robert

  • 10. Data: 2019-01-15 11:52:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-01-14 23:35, s...@g...com wrote:
    [...]
    > Co ciekawe w kanadzie takie sygnalizowanie jest popularniejsze od naszego
    tradycyjnego :)
    Możliwe, że w Stanach również.