  • 21. Data: 2019-01-23 07:27:21
    Temat: Re: Sygnalizacja ręką
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-23 o 00:19, Uzytkownik pisze:
> [...]
    wy/

    > Narzędnik, liczba pojedyncza (z kim? z czym?) - z TWÓRCĄ
    >
    > Celownik, liczba mnoga (komu? czemu?) - TWÓRCOM

    Za to samo... dwa razy karać nie wolno? :-)

    Robert

  • 22. Data: 2019-01-23 07:49:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Za to samo... dwa razy karać nie wolno? :-)
    >
    > Robert

    Jak nie wolno?

    Jak "pukniesz po pijoku" to nie dość, że grzywna lub więzienie to
    jeszcze prawko zabiorą i z własnej kieszeni zapłacisz za naprawy pomimo,
    że masz ubezpieczenia AC i OC :)

    Tak swoją drogą, niewielka różnica "twórcą" - "twórcom", ale musiałem
    tekst przeczytać drugi raz, żeby załapać o co chodzi z tym "twórcą" :)

  • 23. Data: 2019-01-23 09:13:37
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 22.01.2019 Uzytkownik <a...@s...pl> napisał/a:

    > Celownik, liczba mnoga (komu? czemu?) - TWÓRCOM

    Jestem przekonany, że Robert to wie, tylko człowiek
    nasiąka tą manierą wysławiania się niedouków,
    których nauczycielka całe życie sztorcowała
    za "zabiłem muche łopatom", więc później na wszelki
    wypadek wstawiają "ąę" wszędzie, czy trzeba, czy nie :-)

    Inne powszechne błedy to używanie biernika
    zamiast dopełniacza ("użyć samochód", "przestrzegać
    przepisy") czy określanie roku ("dwutysięczny
    czwarty" zamiast "dwa tysiace czwarty"- ciekawe,
    że nikt jakoś nie mówił "tysiąc dziewięśsetny
    dziewięćdziesiąty piaty" :-)

    Też człowiek się przyzwyczaja gdy to słyszy
    po raz dwa tysiące dwudziesty i zdarza mu
    się tak samemu mówić czy pisać :-(

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 24. Data: 2019-01-23 16:20:02
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-01-23 o 09:13, Dominik Ałaszewski pisze:

    > że nikt jakoś nie mówił "tysiąc dziewięśsetny
    > dziewięćdziesiąty piaty" :-)

    tysięczny dziewięćsetny dziewię... :)

    --
    SW3