  • 1. Data: 2009-03-04 14:45:22
    Temat: Szkolenia "optymalizacja stron www" - szukam
    Od: mynthon <m...@g...com>

    Witam!

    Szukam szkolenia z zasad optymalizacji dla stron www. Szkolenie
    powinno obejmować takie zagadnienia jak:
    - dlaczego używać semantycznego (x)html - dlaczego <h1 /> jest lepsze
    od <div id="tytul" align='left' /> itp.
    - dlaczego używać css
    - podstawowe zasady używania css - używanie selektorów i kombinatorów,
    jak unikac calssitis itp.
    - optymalizacja grafiki (nie chodzi o "zapisz jpg z wysoką kompresją"
    tylko raczej o minimalizowanie ilości żądań, zastępowanie grafiki
    tekstem lub css, itp.)

    Chodzi głównie o optymalizację. Mile widziane triki, ale nie chcę,
    żeby cale szkolenie było o tym jak zmienić wielkość czcionki w <li> i
    zmienić kropki na serduszka. Bardziej nastawione jak robić wydajne
    strony.

    Szkolenie powinno być dla osób, które znają html ale są na etapie
    miliarda zagnieżdżonych tabel, każda z własną klasą, a każda komórka z
    własnym onclickiem. Widzą do czego służy font-family ale nie wiedzą co
    to jest line-height. coś takiego jak #content div>p.description a{}
    rozkłada ich na łopatki

    Teren szkolenia: Warszawa

    Szkolenia proponowane przez altkom odpadają bo są nastawione raczej na
    naukę xhtml od podstaw niż na optymalizacje serwisów, na czym
    najbardziej mi zależy.

    Inne szkolenia jakie znalazłem są jeszcze mniej przydatne, więc
    zwracam się do was z pomocą.

    Wiem, że można to wyczytać z książki i lepiej kupić sobie zeldmana,
    meyera czy innego kruga ale takie są wymagania firmy.

    tak: używałem google
    tak: używałem wyszukiwarki na grupach
    tak: dzwoniłem do altkomu

  • 2. Data: 2009-03-04 15:04:18
    Temat: Re: Szkolenia "optymalizacja stron www" - szukam
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    >Wiem, że można to wyczytać z książki i lepiej kupić sobie zeldmana,
    >meyera czy innego kruga ale takie są wymagania firmy.

    ale ze co? zaplaca za szkolenie, a dobrej ksiazki niechca Ci kupic?

  • 3. Data: 2009-03-04 16:13:17
    Od: Bartosz Derleta <b...@f...pl>

    mateusx6 pisze:

    > ale ze co? zaplaca za szkolenie, a dobrej ksiazki niechca Ci kupic?

    Ale nie napisał, że to on chce się szkolić ;) może szuka dla kogoś
    (innych pracowników np.)?

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta

  • 4. Data: 2009-03-05 15:49:18
    Od: mynthon <m...@g...com>

    On Mar 4, 5:13 pm, Bartosz Derleta <b...@f...pl> wrote:

    > Ale nie napisał, że to on chce się szkolić ;) może szuka dla kogoś
    > (innych pracowników np.)?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Bartosz Derleta

    Nie, książki mam, czytałem i coś tam wiem. Polityka firmy - szkolenie
    być musi i tyle. Poza tym szkolenie (jak napisał wyżej Bartosz
    Derleta) obejmie nie tylko mnie ale tez pracowników, o których
    pisałem, więc skoro już jakieś musi być to niech chociaż będzie dobre.