  • 1. Data: 2009-03-29 12:00:58
    Temat: Szukam serwisówki do Ricoh Fax 85
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Może ktoś ma instrukcję serwisową do Ricoh Fax 85 ?
    Starsza maszyna ale zaawansowana szkoda wyrzucać, zgłasza brak papieru papier z rolki
    oczywiście jest, pod wstęgą czujnik optyczny dwie diody, pewnie led i fotodioda,
    spróbowałbym sam na początek.
    JaC

  • 2. Data: 2009-03-29 13:59:17
    Temat: Re: Szukam serwisówki do Ricoh Fax 85
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Uff, szukałem po całym świecie, a tu tak blisko była:
    www.elektroda.pl/rtvforum

    W faksie trzeba było wejść w tryb serwisowy test ('Function' '96') i programowo
    inicjalizować sensor papieru, śmiga aż miło :-))
    JaC

  • 3. Data: 2010-02-18 10:30:25
    Od: "Ricoh Fax user" <p...@p...onet.pl>

    www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=41461

    RICOH FACSIMILE
    RICOH FAX85
    FIELD SERVICE MANUAL
    2-4. Test Mode
    1. Entering and Exiting Test Mode
    ENTERING TEST MODE
    Do the following procedure.
    1. Install NCU jumper JP14 (this may not be necessary outside W.Germany).
    2. Press 1, 2, 3, *, 0, and # simultaneously.
    3. Press the Function key, enter 96, then press Yes.
    The following test mode menu is displayed.
    ADF-1 DT-2 FL-3 LD-4
    MDM-5 DI-6 CK-7 SN-8

    Another way to enter test mode is to switch the machine off, wait a few
    seconds, then switch back on while holding the Stop key down.
    Then do step 3 as given above.
    2-23

    -----