  • 1. Data: 2009-01-10 21:57:34
    Temat: TIFF nanoszenie tekstu: kolor konturu, wypelnienia i przezroczystosc czcionki
    Od: "Przemyslaw Salata" <k...@P...pl>

    Witam

    Do wstawiania daty hurtem do fotek jest programik Better JPG, w ktorym
    mozna zmieniac parametry czcionki: kolor konturu, wypelnienia i
    przezroczystosc. Niestety nie operuje on na innych formatach plikow. Czy
    jest inny program, w ktorym mozna zmieniac te parametry czcionki i ktory
    dziala w formacie TIFF?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-01-10 22:20:30
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 10 of Jan 2009 22:57, Przemyslaw Salata wrote:

> [...]
    > przezroczystosc. Niestety nie operuje on na innych formatach plikow.
    > Czy jest inny program, w ktorym mozna zmieniac te parametry czcionki i

    A przekonwertować bezstratnie do JPG, tam obrabiać i powrócić
    do TIFFa (jeśli to naprawdę potrzebne) nie da się?

    --
    nb

  • 3. Data: 2009-01-10 23:29:09
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-10 23:20:30 +0100, nb <n...@n...net> said:

    > A przekonwertować bezstratnie do JPG, tam obrabiać i powrócić
    > do TIFFa (jeśli to naprawdę potrzebne) nie da się?

    A widziałeś bezstratnego jpg-a?
    Nie po to się robi tiff-a, żeby go przerabiać na jpg-a. Przynajmniej
    nie na etapie edycji.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-10 23:37:15
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-01-10 22:57, Przemyslaw Salata wrote:
> [...]
    > przezroczystosc. Niestety nie operuje on na innych formatach plikow. Czy
    > jest inny program, w ktorym mozna zmieniac te parametry czcionki i ktory

    FastStone Image Viewer. Umie to i milion innych rzeczy. Do tego
    genialnie się sprawdza w roli podstawowej przeglądarki plików.

    IrfanView też to umie, ale 100x bardziej wolę FastStone'a.

    Arczi

  • 5. Data: 2009-01-11 00:25:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Salata pisze:
> [...]
    > przezroczystosc. Niestety nie operuje on na innych formatach plikow. Czy
    > jest inny program, w ktorym mozna zmieniac te parametry czcionki i ktory

    FastStone to robi na TIFFach. Ale jeśli nie obrabiasz już tych TIFFów,
    to możesz je zapisać w jpg wysokiej jakości. Praktycznie bez strat na
    jakości a z dużą oszczędnością miejsca (kompresja tak ok. 4x).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 6. Data: 2009-01-11 00:58:27
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 11 of Jan 2009 00:29, JA wrote:

    > A widziałeś bezstratnego jpg-a?

    Ty nie widziałeś?

    > Nie po to się robi tiff-a, żeby go przerabiać na jpg-a.

    A niby z czego się robi tego TIFFa, ze stratnego JPGa?

    > nie na etapie edycji.

    Oczywiście do edycji najbardziej nadaje się taki TIFF
    z naniesioną datą z obwódkami i przezroczystościami.

    --
    nb

  • 7. Data: 2009-01-11 09:39:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-11 01:58:27 +0100, nb <n...@n...net> said:

    > Ty nie widziałeś?
    Nie ośmieszaj się.
    Nie, nie widziałem.
    Kompresja jpg _ZAWSZE_ jest stratna.

    > A niby z czego się robi tego TIFFa, ze stratnego JPGa?
    No niech zgadnę. Tifa robi się z RAW, uzyskuje ze skanera itp.

  • 8. Data: 2009-01-11 10:55:01
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 11 of Jan 2009 10:39, JA wrote:

    > Nie ośmieszaj się.
    > Nie, nie widziałem.
    > Kompresja jpg _ZAWSZE_ jest stratna.

    Za wyjątkiem kompresji bezstratnej, więc nie zawsze.

  • 9. Data: 2009-01-11 11:02:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    nb pisze:

    > Za wyjątkiem kompresji bezstratnej, więc nie zawsze.

    Albo zapętliłeś się w tym co chciałeś powiedzieć, albo po prostu nie
    wiesz, o czym mówisz. Kompresja JPG jest stratna. Nie ma bezstratnej
    kompresji jpg. Bezstratnymi formatami są BMP, PNG i kilka innych.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 10. Data: 2009-01-11 12:44:36
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Albo zapętliłeś się w tym co chciałeś powiedzieć, albo po prostu nie
    > wiesz, o czym mówisz. Kompresja JPG jest stratna. Nie ma bezstratnej
    > kompresji jpg. Bezstratnymi formatami są BMP, PNG i kilka innych.

    Standard JPEG definiuje także tryb kompresji bezstratnej,
    ale fakt -- to się nie przyjęło to zbytnio w świecie.

    w.