  • 1. Data: 2009-01-10 22:10:03
    Temat: Sony A300 - ergonomia
    Od: nb <n...@n...net>

    "Kontroler" (głupia nazwa, ale tak podają w instrukcji) chodzi
    zbyt lekko i bez wyraźnego kliku. Na dodatek autorepeat jest
    tak szybki, że ciężko wcelować w odpowiednią pozycje.
    Za to "pokrętło regulacyjne" chodzi tak ciężko jakby miało
    poruszać oporną materię zamiast być jedynie sygnalizatorem
    informacji.

    Tak przynajmniej wygląda w porównaniu z paroma kampaktami
    (Kodak, Panasonic i Sony).

    To taka uroda tego modelu, czy raczej wadliwy mój egzemplarz?

    --
    nb

  • 2. Data: 2009-01-11 07:11:42
    Temat: Re: Sony A300 - ergonomia
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nb pisze:
    > "Kontroler" (głupia nazwa, ale tak podają w instrukcji) chodzi
    > zbyt lekko i bez wyraźnego kliku.

    Ale to akurat jest zaleta.

    > Na dodatek autorepeat jest
    > tak szybki, że ciężko wcelować w odpowiednią pozycje.

    Poza szczególnymi przypadkami to się wyłącza.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-01-11 23:54:23
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 11 of Jan 2009 08:11, Janko Muzykant wrote:

    > Ale to akurat jest zaleta.

    Może niedokładnie opisałem wymiar problemu.
    Jest tak, że nie czuć kiedy się naciska.
    Z tego różne efekty, bynajmniej nie zalety:
    wydaje się, że naciśnięte - nie jest
    wydaje się, że nienaciśnięte - naciśnięte
    naciskasz raz - nie nacisnąłeś w ogóle
    naciskasz raz - nacisnąłeś dwa razy

    Toleruję różne klawiatury, płytkie, głębokie, twarde, miękkie
    i lubię kiedy różne urządzenia mają różną charakterystykę.
    Ale jeśli jedno nie ma żadnej, albo ma kilka naraz,
    a jeśli jedna to losowa, wówczas nie jest to w porządku.

    > Poza szczególnymi przypadkami to się wyłącza.

    Chyba myślimy o różnych rzeczach.
    Chcę np. zmienić ISO ze 100 na 200, czyli zjechać jedną pozycję w dół.
    A ten kontroler wyrywa z kopyta i zjeżdża 5 pozycji.
    Sprawność manualną mam raczej w porządku i nie jest
    wielkim problemem opanować to, ale dyskomfort zostaje.

    --
    nb

  • 4. Data: 2009-01-12 06:18:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nb pisze:

> [...]
    > Sprawność manualną mam raczej w porządku i nie jest
    > wielkim problemem opanować to, ale dyskomfort zostaje.

    Sorry, myślałem o spuście :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /żeby choć Adam z Ewą obalili skrzynkę jabłek - oni zeżarli tylko po
    połówce!/

  • 5. Data: 2009-01-12 06:53:55
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    nb <n...@n...net> napisał(a):

    > MoĹźe niedokĹ&#65533;adnie opisaĹ&#65533;em wymiar problemu.
    > Jest tak, Ĺźe nie czuÄ&#65533; kiedy siÄ&#65533; naciska.
    > Z tego róşne efekty, bynajmniej nie zalety:
    > wydaje siÄ&#65533;, Ĺźe naciĹ&#65533;niÄ&#65533;te - nie jest
    > wydaje siÄ&#65533;, Ĺźe nienaciĹ&#65533;niÄ&#65533;te - naciĹ&#65533;niÄ&#65533;te

    > naciskasz raz - nie nacisnÄ&#65533;Ĺ&#65533;eĹ&#65533; w ogĂłle
    > naciskasz raz - nacisnÄ&#65533;Ĺ&#65533;eĹ&#65533; dwa razy

    Jakaś wada produkcyjna. U mnie działa normalnie, np. jak przycisk na pilocie.

    > TolerujÄ&#65533; róşne klawiatury, pĹ&#65533;ytkie, gĹ&#65533;Ä&#65533;bokie,
    twarde, miÄ&#65533;kkie
    > i lubiÄ&#65533; kiedy róşne urzÄ&#65533;dzenia majÄ&#65533; róşnÄ&#65533;
    charakterystykÄ&#65533;.
    > Ale jeĹ&#65533;li jedno nie ma Ĺźadnej, albo ma kilka naraz,
    > a jeĹ&#65533;li jedna to losowa, wĂłwczas nie jest to w porzÄ&#65533;dku.

    > Chyba myĹ&#65533;limy o róşnych rzeczach.
    > ChcÄ&#65533; np. zmieniÄ&#65533; ISO ze 100 na 200, czyli zjechaÄ&#65533;
    jednÄ&#65533; pozycjÄ&#65533; w dĂłĹ&#65533;.
    > A ten kontroler wyrywa z kopyta i zjeĹźdĹźa 5 pozycji.

    Z reguły zmieniam ISO "kontrolerem", ale jeśli mówisz o kółku ząbkowanym pod
    spustem z przodu, to działa normalnie przy zmianie przysłony i czasu, więc
    przy ISO też chyba. Nie sprawdzę teraz, bo nie mam aparatu przy sobie.

    Sorry za te krzaczki powyżej zamiast liter - piszę z gazeta.pl

    Maciej

  • 6. Data: 2009-01-12 07:08:40
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Matt <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
    > spustem z przodu, to działa normalnie przy zmianie przysłony i czasu, więc
    > przy ISO też chyba. Nie sprawdzę teraz, bo nie mam aparatu przy sobie.

    OK, sprawdziłem. Kółko z przodu i kontroler działa podobnie. Tzn. można
    zmieniać o jedną pozycję, a przy szybkim obrocie kółka przeskakuje się o kilka
    pozycji, takich jakby 'zapadek' na tym kółku i zmiana jest o kilka pozycji.
    Nie da się niezauważenie pominąć tych zapadek - jak przeskoczy np. o cztery,
    to zmiana jest o cztery pozycje. No nie wiem, czy to jasno wyjaśniłem. Może
    zobacz w sklepie na innym egzemplarzu.

    Maciej

  • 7. Data: 2009-01-13 00:23:41
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 12 of Jan 2009 08:08, Matt wrote:

> [...]
    > zapadek - jak przeskoczy np. o cztery, to zmiana jest o cztery
    > pozycje. No nie wiem, czy to jasno wyjaśniłem. Może zobacz w sklepie

    Dzięki!

    Moje działa teoretycznie tak samo, tylko zbyt ciężko chodzi.
    Trzyma mocna na tych zapadkach i jak ruszy to najczęściej
    o dwie pozycje. Moim zdanie opór powinien być 2 do 5 razy
    większy niż w rolce myszy komputerowej a jest chyba 50,
    "pokrętło trybu pracy" chodzi parę razy lżej.

    Trochę rozruszałem, wydaje się, że już trochę lżej chodzi.

    --
    nb