  • 311. Data: 2009-02-14 20:41:16
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Łukasz Bromirski <w...@t...hell>

    On 2009-02-14 07:28, ru wrote:
    > Obawiam się, że użyta metoda "wycinania" hostów na to nie pozwala.

    Nie bardzo, bo routing jest wspólny dla całej sieci, a usługa
    'bezpiecznej' Neo jest terminowana per-klient osobno. Zatem per-klient
    w ramach sesji PPPoA/E można sobie coś włączyć/wyłączyć bardzo prosto.

    Żeby zachować tego typu elastyczność dla routingu, każdy z klientów
    TP musiałby być zamknięty we 'własnej' sieci Internet - co mało się
    skaluje dla milionów klientów.

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 312. Data: 2009-02-15 00:06:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Łukasz Bromirski <w...@t...hell> writes:

> [...]
    >
    > Żeby zachować tego typu elastyczność dla routingu, każdy z klientów
    > TP musiałby być zamknięty we 'własnej' sieci Internet - co mało się

    No, teoretycznie wystarczylyby "dwie" sieci Internet, jedna dla
    "bezpiecznych" i druga dla "tych drugich". Aczkolwiek przyznaje ze to
    wciaz byloby malo sensowne w praktyce.

    Natomiast nalezy przypomniec, ze wyciecie w taki sposob wychodzacego
    portu SMTP jest jak najbardziej skalowalne i mozliwe do zrealizowania
    :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 313. Data: 2009-02-15 09:06:53
    Od: Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1>

    On 2009-02-15 01:06, Krzysztof Halasa wrote:

    > No, teoretycznie wystarczylyby "dwie" sieci Internet, jedna dla
    > "bezpiecznych" i druga dla "tych drugich". Aczkolwiek przyznaje ze
    > to wciaz byloby malo sensowne w praktyce.

    Zaraz pojawiliby się tacy (ech Ci klienci, bez nich wszystko byłoby
    w porządku), którzy chcieliby 'trochę' bezpieczeństwa:

    "do GIMPa tak, do slashdota nie!"
    "do botnetu z USA nie, do tego z Chin nie bo mi torrenciki słabo idą!"
    "dzwonie żeby powiedzieć że rozwiązuje umowę!"
    "krakersa?" (c) karp
    "masaj!" (c) fenio

    > Natomiast nalezy przypomniec, ze wyciecie w taki sposob wychodzacego
    > portu SMTP jest jak najbardziej skalowalne i mozliwe do
    > zrealizowania :-)

    Na razie zysk z całkowitego wyrzucenia 'złych' jest chyba znacznie
    większy. Rozdrabnianie się w 'detale' to pewnie coś o czym Rafał mówił
    na PLNOGu jako 'przyszłość'.

  • 314. Data: 2009-02-15 19:59:04
    Od: ru <t...@g...com>

    On Feb 15, 10:06 am, Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1> wrote:
    > Na razie zysk z całkowitego wyrzucenia 'złych' jest chyba znacznie
    > większy.
    Ja tylko pragnę przypomnieć, że faktycznie byłem wycinany niesłusznie,
    a cud tylko sprawił, że mojemu klientowi nie chce się po sądach
    łazić. :-P

    Pozdrawiam,
    --
    ru

  • 315. Data: 2009-02-15 20:32:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    ru <t...@g...com> writes:

    > Ja tylko pragnę przypomnieć, że faktycznie byłem wycinany niesłusznie,

    Masz na to jakies kwity?

    MJ

  • 316. Data: 2009-02-15 21:30:45
    Od: ru <t...@g...com>

    On Feb 15, 9:32 pm, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Masz na to jakies kwity?
    Da się to udowodnić, zakładając że prokuratura jest w stanie od RBLi
    współpracujących z TPSA wytargać powód i czas założenia blokady, oraz
    powód zwlekania z jej zdjęciem (chodzi o to, że automat wciąż uważał,
    że jestem "zły", aczkolwiek w tym przypadku się mylił).
    A dlaczego pytasz?

    Pozdrawiam,
    --
    ru

  • 317. Data: 2009-02-15 21:40:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    ru <t...@g...com> writes:

> [...]
    > powód zwlekania z jej zdjęciem (chodzi o to, że automat wciąż uważał,
    > że jestem "zły", aczkolwiek w tym przypadku się mylił).

    Ja z ciekawosci, a ty o prokuraturze.

    Myslalem, ze moze sie przyznali 8-).

    Ale przez pomyłkę cię wycięli, czy przez pomyłkę nie chcieli włączyć?

    MJ

  • 318. Data: 2009-02-15 22:23:52
    Od: ru <t...@g...com>

    On Feb 15, 10:40 pm, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Ja z ciekawosci, a ty o prokuraturze.
    No kwity mi na ciekawość nie są raczej potrzebne. ;-P
    > Myslalem, ze moze sie przyznali 8-).
    Hahahaha! ;-)
    > Ale przez pomyłkę cię wycięli, czy przez pomyłkę nie chcieli włączyć?
    Raczej przez pomyłkę nie chcięli włączyć. Z tego co wiem, wcześniej
    pod tym IPkiem faktycznie ktoś bruździł, tyle że było to dawno temu
    (jak mówiłem - OVH - IPka dostałem po kimś). IPik nie został z RBLa
    usunięty z "pewnego powodu", który w tym przypadku okazał się jednak
    nie być wystarczającym dowodem na to, że host nadal bruździ. Tym
    magicznym sposobem blokada nie chciała zejść "z automatu".

    Pozdrawiam,
    --
    ru

  • 319. Data: 2009-02-15 22:47:42
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    ru wrote:

    > Da się to udowodnić, zakładając że prokuratura jest w stanie od RBLi
    > współpracujących z TPSA wytargać powód i czas założenia blokady,

    A co w tym wszystkim miałaby robić prokuratura? Czy w jakiejś ustawie
    zapisano, że nie wolno Ci routingo do tpnetu zaknąć?

    M.

  • 320. Data: 2009-02-15 23:33:17
    Od: ru <t...@g...com>

    On Feb 15, 11:47 pm, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:
    > A co w tym wszystkim miałaby robić prokuratura? Czy w  jakiejś ustawie
    > zapisano, że nie wolno Ci routingo do tpnetu zaknąć?
    Sądzę, że możnaby się pokusić o wyrównanie szkód (*komercyjny* portal
    nie był x czasu dostępny). Nie jestem prawnikiem, ale sądzę, że coś by
    się tam znalazło na to - skoro można karać wykonawcę remontu chodnika
    za brak dostępu do sklepu...

    Wnioskuję jednak o zakończenie *tego* wątku.

    Pozdrawiam,
    --
    ru