  • 271. Data: 2009-01-07 20:59:41
    Temat: TP odblokowala GIMP.org :)
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    --- gimp.org ping statistics ---
    2 packets transmitted, 2 received, 0% packet loss, time 999ms

    a.

  • 272. Data: 2009-01-07 21:33:39
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nie nie. Rola serwerow DNS TPSA jest tu bardzo podobna do roli
    > serwerow IRC.

    Z tą różnicą, że przez serwer DNS nie prześlesz dowolnej treści, a
    w szczególności polecenia do botnetu.

    > To bardzo pokretne stwierdzenie. Rownie pokretnie moge zapytac,
    > dlatego serwery DNS TPSA sluza jako kontrolery botnetow, a innym sie
    > to nie zdaza?

    Pokrętne, to są twoje porwónania.

    > Moze po prostu botnety uzywaja dobrych, poprawnie i bez przerw
    > dzialajacych serwerow, z dobrym podpieciem do sieci, a nie interesuja
    > sie badziewiem, z ktorym stale sa klopoty?

    Nie, róznicą jest działanośc administratorów tychże.

    > Zrodlem bitow w spamie sa zaklady energetyczne, a przesyla to wszystko
    > swoim okablowaniem (znow, o zgrozo) TPSA. Czysty kryminal, nie?

    Pisanie głupot, zamiast rzeczowych argumentów, to jest jakaś metoda w
    dyskucji.

    > A wiesz jakim strasznym kontrolerem botnetow jest skype? Jestem
    > przekonany, ze jest uzywany do komunikacji przynajmniej przez czesc
    > tych przestepcow - tyle ze tego tak od razu nie da sie zobaczyc.

    Co to ma do rzeczy. Rozważamy konrketny przypadek i ew. metody
    poradzenia sobie z nim. To tak jakbys nie zauważył.

    > Jeszcze raz: zrodlem "zla" sa:
    > - "wlasciciele" botnetow, pozostajacy przypuszczalnie poza zasiegiem
    > TPSA (koniecznosc uzycia policji itd). To jest "sila sprawcza", dla
    > nich to jest biznes, za ktory biora pieniadze od klientow.
    > - neostrady (itp), ktore sa zarazone, pobieraja (w rozny sposob)
    > zlecenia od wlascicieli botnetow i wysylaja spam w swiat.

    Nie tylko spam. Chyba pewne rzeczy nie są w stanie dotrzeć do ciebie,
    to chyba ma coś wspólnego z oporem, o którym tak dużo piszesz, tak?

    > Bajki. Kiedys tak bylo, ale technologia nie ma takich ograniczen.
    > Obecnie tylko niektore sieci P2P maja jeszcze (byc moze) takie "punkty
    > centralne".

    Powtórzę jeszcze raz, po raz dziesiąty, że rozmawiamy o konkretnych
    przypadkach, a nie o tym co będzie.
    Idąc Twoim tropem i sposobem myślenia powinno się zablokować dostęp wszystkim
    klientom, nawet tym jeszcze nie zarażonym. Świat byłby piękny, nie było
    by głodu ani wojen.

    --
    ŁT

  • 273. Data: 2009-01-07 21:36:05
    Temat: Re: TP odblokowala GIMP.org :)
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Wemif napisał(a):

    > --- gimp.org ping statistics ---
    > 2 packets transmitted, 2 received, 0% packet loss, time 999ms

    Serwery IRC też przez kilka godzin chodziły i znowu zdechły, więc nie ciesz
    się na zapas ;)

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 274. Data: 2009-01-07 22:23:14
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Krzysztof Halasa napisał(a):

    > a) greylisting wcale nikogo nie karze (jesli jest dobrze zrobiony),
    > email to nie komunikator i jesli za pierwszym razem przyjdzie
    > minimalnie pozniej, to nie jest to raczej problem.

    Widzę, że nie masz kontaktu z użytkownikami. Czasem warto, by takich głupot
    nie wygadywać. Że przytoczę koronny argument użytkownika.

    ROZMAWIAŁEM Z KLIENTEM I W MOMENCIE ROZMOWY POSŁAŁEM EMALIA I ON JESZCZE
    NIE DOSZEDŁ, A MINĘŁO JUŻ 20 MINUT!!!!!!!1111

    Żeby nie było. Ja tego typu argumenty widuję tylko dlatego, że Onet i WP
    greylisting stosują, a nie firma w której pracuję.

    > b) jesli sam greylisting zmniejsza Ci spam o rzad wielkosci, to chyba
    > jestes wyjatkiem. Robiles jakies porownania moze? Wiesz, takie
    > obiektywne.

    Greylisting naprawdę sporo odsiewa i to jest raczej bezdyskusyjne.

    [...]

    pozdr,
    fEnIo

  • 275. Data: 2009-01-07 22:26:19
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 07.01.2009, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wroted:

    > To a) historia, b) minimalny zwiazek z aktualnymi blokadami.

    Ale dlaczego miałby być jakiś związek? Podałem go jako przykład
    ładnego udowadniania nieskuteczności, wobec którego rzeczywista
    obserwowalna skuteczność powinna ze wstydu zniknąć w obłoku logiki,
    a jakoś nie znika.

    [...]
    > Blokada IRC atakuje jakas tam pomocnicza ceche, ktora nie jest
    > niezbedna spamerom. Tylko niektore botnety korzystaja w ogole/jeszcze
    > z IRC, i bez blokowania wiadomo, ze beda przechodzic na inne
    > mechanizmy - bo ten z IRC jest dla nich niebezpieczny i m.in.
    > umozliwia latwa identyfikacje zarazonych maszyn (botow).

    Fajnie, ale sądząc po przedstawianych przez Jacka wykresach efekt jest
    jednak widoczny. A z tym przechodzeniem na inne mechanizmy może być jak
    z implementacją 450 w maszynkach do spamu. Teoretycznie, cóż prostszego.
    Praktycznie, do tej pory wystarczy greylisting żeby odsiać całkiem sporo
    spamu (jak znajdę czas, zrobię jakieś statystyki).

    [...]
    > Powaznie? Gdzie ta informacja?

    Tak zrozumiałem kilka wypowiedzi z wątku: ft wręcz zachęca, trudność
    wynika po części z przyczyn pozatechnicznych (większość klientów używa
    serwerów SMTP innych niż serwery operatora), sprawa jest rozważana.

    > A przeciez wlasnie chodzi o takie rozwiazanie. Ono jest w zasiegu
    > reki, i jest (nie przez TPSA) normalnie stosowane z praktycznie 100%
    > skutecznoscia (tam, gdzie jest stosowane).

    Nie dyskutuję z tym. Dyskutuję z twierdzeniem, że obecny blackholing
    jest niepotrzebny/nieskuteczny. Relatywnie, zapewne. Sam w sobie jakąś
    skuteczność posiada, no i dotyczy nie tylko ruchu SMTP.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 276. Data: 2009-01-07 22:29:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

    > Z tą różnicą, że przez serwer DNS nie prześlesz dowolnej treści, a
    > w szczególności polecenia do botnetu.

    Oczywiscie ze przesle. Przeciez tego sie dokladnie tak uzywa, nigdy
    nie slyszales o przechodzeniu przez filtry za pomoca DNSa? I w jaki
    sposob nalezy skonfigurowac DNS, by nie bylo to mozliwe? To przeciez
    nie sa jakies rozwazania teoretyczne, to jest normalna praktyka.

    Inna sprawa, ze nie wiem co to ma do rzeczy. Boty neostradowe moga
    wysylac "dowolna tresc" bezposrednio do odbiorcy i dokladnie tak samo
    moga ja otrzymywac bezposrednio od nadawcy. Przeciez neostrady maja
    normalne, publiczne adresy IP.

    DNSy TPSA pomagaja w wysylaniu spamu mniej-wiecej w podobny sposob, co
    serwery IRC (tzn. zapewne operacji boty - DNSy jest duzo wiecej, ale
    nie chodzi tu przeciez o ilosc).

    > Pokrętne, to są twoje porwónania.

    Dlaczego? Wydaja mi sie stosowne, jakies uzasadnienie?

    > Nie, róznicą jest działanośc administratorów tychże.

    Jakies uzasadnienie? Bo chwilowo to kilka osob twierdzi cos zupelnie
    przeciwnego, i podejrzewam ze akurat te osoby wiedza co pisza.

    > Co to ma do rzeczy. Rozważamy konrketny przypadek i ew. metody
    > poradzenia sobie z nim. To tak jakbys nie zauważył.

    Zauwazyles juz ze odcinajac IRC nie da sie poradzic sobie z tym
    przypadkiem? Napisz po prostu, naprawde wierzysz w to, ze tym sposobem
    da sie to zrobic? Mimo ze proste fakty dowodza, ze to niemozliwe,
    i ze wprowadzenie tych blokad nie dalo takiego efektu?

    > Nie tylko spam.

    Nie tylko spam, oczywiscie, to byl przyklad. TPSA ma mozliwosci
    odcinania botow nie tylko za spam. Od spamu sie zaczelo i zapewne
    o spam glownie chodzi, ale to nieistotne.

    > Chyba pewne rzeczy nie są w stanie dotrzeć do ciebie,
    > to chyba ma coś wspólnego z oporem, o którym tak dużo piszesz, tak?

    Dowartosciowujesz sie w taki sposob?
    Sprobuj napisac cos, czego nie potrafi dziecko w przedszkolu.

    > Powtórzę jeszcze raz, po raz dziesiąty, że rozmawiamy o konkretnych
    > przypadkach, a nie o tym co będzie.

    Przeciez to sa obecne realia, zreszta tak juz jest od dluzszego czasu.
    Skad mialbym znac przyszlosc?

    > Idąc Twoim tropem i sposobem myślenia powinno się zablokować dostęp wszystkim
    > klientom, nawet tym jeszcze nie zarażonym. Świat byłby piękny, nie było
    > by głodu ani wojen.

    Zadowolony?

    Jak to ktos napisal, "ilosc merytorycznych informacji w Twoim liscie
    to zero", niestety.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 277. Data: 2009-01-07 22:43:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> writes:

> [...]
    >
    > ROZMAWIAŁEM Z KLIENTEM I W MOMENCIE ROZMOWY POSŁAŁEM EMALIA I ON JESZCZE
    > NIE DOSZEDŁ, A MINĘŁO JUŻ 20 MINUT!!!!!!!1111

    No i co, to jest dowod na kare? A jak sie uwali z jakiegos powodu
    polaczenie TCP i nadawca powtorzy po godzinie, to tez jest kara?

    Nie twierdze ze userzy nie maja roznych dziwnych teorii przeciez.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 278. Data: 2009-01-07 22:46:46
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    > Zauwaz ze serwer IRC, w odroznieniu od otwartego relaya SMTP, przesyla
    > informacje tylko pomiedzy uzytkownikami, ktorzy sobie wlasnie tego
    > zycza. Nie mozna tu mowic o zadnym podobienstwie do open relaya.

    Chcesz mi powiedziec, ze Jas ktory ma natrojanowany komputer zyczy sobie
    dostawac polecenia poprzez IRC gdzie ma slac spam? ;)

    k.

  • 279. Data: 2009-01-07 22:47:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> writes:

> [...]
    > Praktycznie, do tej pory wystarczy greylisting żeby odsiać całkiem sporo
    > spamu (jak znajdę czas, zrobię jakieś statystyki).

    Oczywiscie ze tak. Efekt jest widoczny, przynajmniej na poczatku,
    i przynajmniej na poczatku odsiewa to calkiem sporo spamu.

    Tyle ze widzimy rozne rzeczy: ja widze to, ze z TPSA wychodzi duzo
    spamu, a oni zamiast zrobic z tym porzadek raz a dobrze (co wcale nie
    jest trudne), walcza z tematami zastepczymi.
    No pewnie, bedzie jakis postep w rankingach, i pewnie ktos tam
    dostanie premie itd.

    ^^^^^^^^^^^^^^^

    > Tak zrozumiałem kilka wypowiedzi z wątku: ft wręcz zachęca, trudność
    > wynika po części z przyczyn pozatechnicznych (większość klientów używa
    > serwerów SMTP innych niż serwery operatora), sprawa jest rozważana.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Sam w sobie jakąś skuteczność posiada, no i dotyczy nie tylko ruchu
    ^^^^^
    > SMTP.

    Trudno sie z tym nie zgodzic :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 280. Data: 2009-01-07 22:49:08
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> wrote:
    > Z tą różnicą, że przez serwer DNS nie prześlesz dowolnej treści, a
    > w szczególności polecenia do botnetu.

    Jak to nie? Botnet ma zaszyte sprawdzanie co godzinę rekordu TXT
    co.by.tu.popsuc.jakas.shackowana.domena. -- będą tam podane namiary
    na DoS-a. Albo SRV, od razu i IP jest, i port, i czas trwania.

    > Idąc Twoim tropem i sposobem myślenia powinno się zablokować dostęp wszystkim
    > klientom, nawet tym jeszcze nie zarażonym.

    Skądże. Tylko tym zarażonym. Ale zdaję sobie sprawę, że to nierealne w skali.
    A szkoda.

    p.