  • 1. Data: 2009-09-28 15:17:00
    Temat: TV CRT problem
    Od: "Terminator" <t...@c...pl>

    Dziwny objaw z uszkodzonym TV, takiego jeszcze nie spotkałem, pacjent to TV
    SONY 21" 21T5K, po włączeniu wszystko chodzi OK, po kilku minutach obraz
    zwęża się o ~50%, staje się taki "popaskowany" jakby z przeplotem,
    jednocześnie słychać pisk i po kilku sekundach TV się wyłącza.
    Czyli jakieś zwarcie

    TV strasznie wręcz koszmarnie brudny w środku, sprawdziłem kilka głównych
    kondensatorów w zasilaczu i są OK.

    Co może być?

  • 2. Data: 2009-09-28 15:48:07
    Temat: Re: TV CRT problem
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Terminator" <t...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Co może być?

    IMHO odchylanie, odkurz najpierw.
    Przem

  • 3. Data: 2009-09-28 16:34:17
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > po włączeniu wszystko chodzi OK, po kilku minutach obraz
    > zwęża się o ~50%, staje się taki "popaskowany" jakby z przeplotem,

    Ja kiedyś miałem podobnie w Toshibie. Wymiana wszystkich (chyba wszystkich,
    bo na czuja, bez schematu) elektrolitów w odchylaniu pionowym pomogła na dwa
    miesiące, potem powoli robiło się to samo. Na koniec pozwoliłem mu godnie
    umrzeć, po 15 latach nienagannej pracy ;-)

    > TV strasznie wręcz koszmarnie brudny w środku, sprawdziłem kilka głównych
    > kondensatorów w zasilaczu i są OK.

    Popatrz raczej na odchylanie, tak jak napisałem wcześniej.

  • 4. Data: 2009-09-28 17:06:47
    Od: "Terminator" <t...@c...pl>

    > IMHO odchylanie, odkurz najpierw.
    > Przem

    no właśnie, odkurzyłem bo było tak:
    http://i38.tinypic.com/x0z9s9.jpg
    http://i34.tinypic.com/avq35h.jpg

    i przy otwartej obudowie TV śmiga już pół godziny bez problemów...kurz?

    Dzięki i pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-09-28 17:30:08
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > no właśnie, odkurzyłem bo było tak:
    > http://i38.tinypic.com/x0z9s9.jpg
    > http://i34.tinypic.com/avq35h.jpg

    i to jest wg Ciebie koszmarnie brudny TV ? Mało widziałeś :) Taki kurz na
    99% nie jest (był?) przyczyną problemu. Po prostu otworzyłeś obudowę i
    lepiej się sprzęt chłodzi. Albo jakiś element się przegrzewa (słaby
    kontakt z radiatorem) albo masz uszkodzenie skutkujące jego grzaniem.
    Posprawdzaj radiatory (głównie końcówki H - na pierwszym obrazku po prawej
    bardziej z tyłu) czy nie parzą po krótkim czasie od włączenia. Trzeba
    sprawdzić elektrolity w odchylaniu i zimne luty _koniecznie_. Jeśli to nie
    pomoże to i tak nie naprawisz, chyba, że ktoś z Kolegów powie konkretnie
    jaki element, jeśli to popularne uszkodzenie.

    e.

  • 6. Data: 2009-09-28 17:34:13
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    (oczywiście zakładam, że zasilacz sprawdziłeś porządnie, bo takie objawy
    wskazują równie dobrze a może i bardziej na zasilacz, szczególnie jeśli
    najpierw obraz jest nieco za szeroki)

    e.

  • 7. Data: 2009-09-28 17:37:49
    Od: "Terminator" <t...@c...pl>

    nie wspomniałem że po odkurzeniu profilaktycznie przelutowałem na płycie
    połowę przynajmniej tego co się grzeje,
    na razie TV śmiga już z zamkniętą obudową...

    tu podobny objaw:
    http://forum.pcarena.pl/elektronika/13637-telewizor-
    sony-kv-21t5k-prosze-o-pomoc.html