  • 1. Data: 2009-09-28 20:33:20
    Temat: szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie prądem
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę w wannie prądem (mam tańszą
    taryfę)?

    dane:
    prąd: 0,2378zł/1KWh (taryfa nocna)
    zimna woda: 6,35zł/m3
    ciepła woda: 37,10zł/m3
    przestrzeń zapełniana wodą: 105cm x 57cm x 32cm

    podgrzewacze:
    13,49zł 1KW http://allegro.pl/item755103070.html
    49zł 1,5KW http://allegro.pl/item744448736.html

    ciepła woda nie zawsze jest tak samo nagrzana

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 2. Data: 2009-09-28 21:05:57
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    zlotowinfo pisze:
> [...]
    > 13,49zł 1KW http://allegro.pl/item755103070.html
    > 49zł 1,5KW http://allegro.pl/item744448736.html
    >

    > ciepła woda nie zawsze jest tak samo nagrzana

    może jest ktoś kto Ci to idealnie wyliczy, ale prościej zrób tak:

    potrzebny jest termometr( od biedy palec) stoper i czajnik elektryczny.
    Podgrzej 1litr zimnej wody do temperatury kąpielowej, mierząc czas
    potrzebny na podgrzanie. z pomiaru czasu i mocy czajnika wyliczysz
    koszt. pomnóż go przez ilość litrów(wanna) i daj nam znać.

    ToMasz

  • 3. Data: 2009-09-28 21:16:44
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę w wannie prądem (mam
    > tańszą taryfę)?

    Podgrzewać wodę w WANNIE, czy wodę PŁYNĄCĄ DO WANNY?? Tak czy siak -
    woda (kranowa) doskonale przewodzi prąd i za wszelkiego rodzaju
    amatorszczyznę ktoś zapłaci życiem! Dlatego ODRADZAM wszelkie próby
    używania grzałek itp. do ogrzewania wody w wannie... Po drugie - zmierz
    sobie po jakim czasie woda ogrzewa się w czajniku i policz przy jakiej
    mocy będziesz miał zadowalający czas nagrzewania ;).

    > dane:
    > prąd: 0,2378zł/1KWh (taryfa nocna)
    > zimna woda: 6,35zł/m3
    > ciepła woda: 37,10zł/m3
    > przestrzeń zapełniana wodą: 105cm x 57cm x 32cm

    Czyli mówiąc krótko 191 litrów wody :)
    Więc aby podgrzać tę ilość wody o 1 stopień Celsjusza, zużyjesz ok.
    0,22kWh czyli zapłacisz za to ok 5gr ;).. to są obliczenia teoretyczne
    nie uwzględniające strat!!!! Pomnóż to razy ilość stopni o jaką chcesz
    podgrzać wodę!!!!! I otrzymasz cenę ciepłej wanny wody.

    Aby porównać to z ceną wody "fabrycznie" podgrzanej, musisz znać jej
    temperaturę!! Chodzi o to, że prawie nigdy nie używa się tylko gorącej
    wody, a miesza się ją z zimną!! Musisz wiedzieć ile w tych 191 litrach
    jest wody ciepłej a ile ziemnej, żeby oszacować koszty.... Dodam, że
    ilość zimnej wody razy temperatura zimnej dodać (ilość ciepłej razy
    temperatura ciepłej) i całość przez ilość wody łącznie da Ci temperaturę
    wynikową ;)...

    > podgrzewacze:
    > 13,49zł 1KW http://allegro.pl/item755103070.html
    > 49zł 1,5KW http://allegro.pl/item744448736.html

    Jeśli życie Ci nie miłe, to sobie tym wodę podgrzewaj, ja bym nie
    polacał ;)... poza tym - serio, policz czas podgrzania wody!! Dla
    grzałki 1kW 0,22kWh osiągasz po ponad 13 minutach ;)... dla 1,5kW po
    niespełna 9 minutach. A to jest podgrzanie o 1stopień ;).. szacuje, że
    potrzebować będziesz ok 20 stopni, czyli jakieś 3 godziny minimum ;D...
    Dodam, że w takim czasie woda będzie szybciej stygnąć niż się ogrzewać!!
    :P... Tak więc odpada :/...
    Ogólnie, możesz pomyśleć o zastosowaniu jakiegos fabrycznego ogrzewacza
    ale o WIĘKSZEJ MOCY!!!!!!

    Pozdrawiam
    Konop

  • 4. Data: 2009-09-28 21:44:16
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli życie Ci nie miłe, to sobie tym wodę podgrzewaj, ja bym nie polacał
    > ;)...
    a ja już myślałem czasami dogrzać wodę
    a przeca faktycznie to sama grzałka, nieźle by...

> [...]
    > będzie szybciej stygnąć niż się ogrzewać!! :P... Tak więc odpada :/...
    > Ogólnie, możesz pomyśleć o zastosowaniu jakiegos fabrycznego ogrzewacza

    liczyłem że uda się metodą bezinwazyjną
    dlatego wybrałem element który nie wymaga montażu

    bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź
    no cóż trzeba szukać kolejnych możliwości

  • 5. Data: 2009-09-28 21:46:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    zlotowinfo wrote:
    > no cóż trzeba szukać kolejnych możliwości

    Stosuj stara metodę z lat 90-tych kiedy wyłączali ciepłą wode na
    miesiące. Podgrzewaj w pralce automatycznej ...

  • 6. Data: 2009-09-28 22:05:10
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Stosuj stara metodę z lat 90-tych kiedy wyłączali ciepłą wode na
    > miesiące. Podgrzewaj w pralce automatycznej ...

    Ehhh, wtedy były inne pralki!! Dzisiejsze, naszpikowane elektroniką,
    podgrzeją tyle wody, ile potrzeba... trzeba by jeszcze naładować do
    pralki trochę czegoś, bo inaczej to sobie nogi będzie można pomoczyć co
    najwyżej ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 7. Data: 2009-09-28 22:11:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Konop wrote:

    > Ehhh, wtedy były inne pralki!!

    Wiatka :P Kto wyrzucił na złom ten teraz niech żaluje :P

    > Dzisiejsze, naszpikowane elektroniką,
    > podgrzeją tyle wody, ile potrzeba...

    Kolega chwalił mi się, że od paru miesięcy grzeje wode w pralce, zrobił
    po prostu oszustwo na jednym z czujników (szczegołów nie znam). Podobno
    wychodzi mu taniej niż "woda z sieci".

  • 8. Data: 2009-09-28 22:44:08
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 28, 10:33 pm, "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:

    > prąd: 0,2378zł/1KWh (taryfa nocna)
    > zimna woda: 6,35zł/m3
    > ciepła woda: 37,10zł/m3

    Podgrzanie 1L wody o 1°C: 4200J
    Przeciętna wanna: 200L
    Przeciętna zimna woda zimą: 10°C
    Ciepła woda do kąpieli: 45°C

    Czyli potrzeba na zagrzanie wanny:
    200L ? 35°C ? 4200 J / (kg ? K) ? 1 (kg / L) = 29.4MJ
    Przyjmując zagrzanie w 30 minut potrzeba grzałki o mocy:
    29.4MJ / (30 ? 60s) = 16kW
    Zużycie energii: 8kWh ? 2PLN
    Marek

  • 9. Data: 2009-09-29 05:35:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Sep 2009 15:44:08 -0700 (PDT), Marek Lewandowski wrote:

    >Podgrzanie 1L wody o 1°C: 4200J
    >Przeciętna wanna: 200L

    Ale .. podgrzanie 1 tony o 50C = 210MJ.
    58kWh. 14 zl .. droga ta ciepla woda.

    >Ciepła woda do kąpieli: 45°C

    Chyba mniej.

    >Czyli potrzeba na zagrzanie wanny:
    >200L ? 35°C ? 4200 J / (kg ? K) ? 1 (kg / L) = 29.4MJ
    >Przyjmując zagrzanie w 30 minut potrzeba grzałki o mocy:
    >29.4MJ / (30 ? 60s) = 16kW

    pol godziny na kapiel czekac ?

    Na szczescie tej wody chyba mniej wystarcza.

    J.

  • 10. Data: 2009-09-29 05:41:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zimna woda: 6,35zł/m3
    > ciepła woda: 37,10zł/m3
    > przestrzeń zapełniana wodą: 105cm x 57cm x 32cm

    Wychodzi na to, że za cenę ogrzewania ciepłej wody jaką masz, ogrzejesz
    sobie ją sam w nocnej taryfie o ponad 100 stopni. W rzeczywistości wystarczy
    ze 30, czyli grzanie samodzielne prądem będzie ze 3 razy tańsze. Tylko że
    skoro masz grzać nocą z II taryfy to tylko boiler ma jakiś sens.