  • 1. Data: 2010-10-29 20:54:54
    Temat: TV LCD - zużycie prądu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Kupiłem miernik zużycia energii w Netto i mogę się podzielić obserwacjami.

    TV LCD 32 cale (Sharp P55) zużywa ok 120 W energii.
    HTPC z kartami sat i dvb-t, podczas oglądania materiału HD - poniżej 90 W.
    Notebook - 20-30 W (zapewne przy czymś co by obciążyło procek, czyli jakiejś
    grze wyszłoby sporo więcej).

    Jutro jeszcze sprawdzę Philipsa HD od Cyfry.

  • 2. Data: 2010-10-30 07:40:23
    Temat: Re: TV LCD - zużycie prądu
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 22:54:54 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Kupiłem miernik zużycia energii w Netto i mogę się podzielić obserwacjami.
    >
    > TV LCD 32 cale (Sharp P55) zużywa ok 120 W energii.

    To strasznie dużo na ta przekątną, u siostry 40calowy Samsung C650 zjada ok
    95W na srednich ustawieniach. Moja 50cio calowa plazma czasem schodzi do
    150W...

    > Notebook - 20-30 W (zapewne przy czymś co by obciążyło procek, czyli jakiejś
    > grze wyszłoby sporo więcej).

    Taka prawda, lapek potrzebuje 10 razy mniej prądu niż przeciętny
    stacjonarny pecet a funkcjonalność podobna.

    Pozdrawia BearBag...

  • 3. Data: 2010-10-30 08:31:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BearBag" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To strasznie dużo na ta przekątną, u siostry 40calowy Samsung C650 zjada
    > ok
    > 95W na srednich ustawieniach.

    Fakt, muszę jeszcze pogrzebać z ustawieniami, u mnie są raczej mało średnie,
    więc jest duża szansa że jak przykręcę to pobór spadnie.
    Ciekawe ile zużywałby LCD LED?

    >Moja 50cio calowa plazma czasem schodzi do
    > 150W...

    A średnio?

    > Taka prawda, lapek potrzebuje 10 razy mniej prądu niż przeciętny
    > stacjonarny pecet a funkcjonalność podobna.

    Dodam jeszcze że:

    TV LCD 23" - poniżej 40 W
    DVD - poniżej 1 W (w trakcie pracy)
    Philips HD Cyfry (bez dysku) - 18W w trakcie wyświetlania programu HD,
    niestety 12 W podczas CZUWANIA - czyli na okrągło.
    Boję się myśleć ile zżarłby tuner HD z dyskiem, który w tle (w stanie
    czuwania) pobiera sobie filmy do VOD, do tego ma jeszcze dysk i
    wentylatory - na 100% jest bardziej prądożerny niż notebook używany jako
    htpc.

  • 4. Data: 2010-10-30 09:09:37
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Cavallino pisze:

    > Dodam jeszcze że:
    >
    > TV LCD 23" - poniżej 40 W

    to zmierz jeszcze, ile zżera Twoja stara bańka - no chyba, że poszła do
    recyklingu :-)

    --
    Bogdan

  • 5. Data: 2010-10-30 11:57:55
    Od: z <z...@g...pl>

    Cavallino pisze:
    > Kupiłem miernik zużycia energii w Netto i mogę się podzielić obserwacjami.
    >
    > TV LCD 32 cale (Sharp P55) zużywa ok 120 W energii.

    A na czuwaniu?

    A np. ładowarka do telefonu, lodówka, czy inne sprzęty domowe?
    Nie to żebym Cię chciał zarzucać robotą. Jak znajdziesz chwilkę :-)

    Gdzieś czytałem że ładowarka do telefonu podpięta cały rok non stop
    zużyje prądu wartego 0,65 zł. I to pesymistycznie zaokrąglając w górę bo
    pomiar niedokładny. Dasz radę zmierzyć?

    Albo Energooszczędność lodówki zwróci się po kilku a nawet kilkunastu
    latach używania.

    Ekolodzy mnie zastrzelą. :-)
    Wiem w skali globalnej itd. ...

  • 6. Data: 2010-10-30 12:28:24
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > Fakt, muszę jeszcze pogrzebać z ustawieniami, u mnie są raczej mało średnie,
    > więc jest duża szansa że jak przykręcę to pobór spadnie.
    > Ciekawe ile zużywałby LCD LED?

    nie miałem LEDa w domu wiec musze wierzyć miernikom czasem spotykanym w
    sklepach przy LEDach. Wskazują 70-90W przy tych przekatnych.

    > A średnio?

    Srednio 200-220W przy dość dużym kontraście bo taki lubie i z wyłączonym
    trybem ECO (bo wszystko jest dla mnie za ciemne).

    Pozdrawia BearBag...

  • 7. Data: 2010-10-30 12:31:01
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > Gdzieś czytałem że ładowarka do telefonu podpięta cały rok non stop
    > zużyje prądu wartego 0,65 zł. I to pesymistycznie zaokrąglając w górę bo
    > pomiar niedokładny. Dasz radę zmierzyć?

    Nie bardzo jest to mierzalne takim przyrządem bo miałem podłaczone kilka
    dni i miernik wciąż wskazywal okolice zera. Ktoś to liczył na elektrodzie i
    wychodziło poniżej 1zł na rok przy kilku ładowarkach w rodzinie. Raczej do
    pominięcia bo raz zapomnisz wyłączyć żarówke w łazience i więcej prądu ci
    pójdzie.

    Pozdrawia BearBag...

  • 8. Data: 2010-10-30 16:54:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BoDro" <b...@l...pl> napisał w wiadomości

    > to zmierz jeszcze, ile zżera Twoja stara bańka - no chyba, że poszła do
    > recyklingu :-)

    Poszła.
    Ale zmierzyłem dwa CRT u ciotki.

    27" Trillux- 60W
    29" Panasonic - w porywach od 70 do 110 W, średnio koło 100

  • 9. Data: 2010-10-30 16:54:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Srednio 200-220W przy dość dużym kontraście bo taki lubie i z wyłączonym
    > trybem ECO (bo wszystko jest dla mnie za ciemne).

    Czyli jednak 2 razy tyle co mój LCD.
    Dodatkowe z 10 zł miesięcznie. ;-)

  • 10. Data: 2010-10-30 18:29:55
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Cavallino wrote:
    > Kupiłem miernik zużycia energii w Netto i mogę się podzielić
    > obserwacjami.
    > TV LCD 32 cale (Sharp P55) zużywa ok 120 W energii.

    LCD LED 40" LG pobiera 55W, LCD 32" SONY pobiera 70W, plazma 50" w trybie
    najbardzej oszczędnym nie pokazuje więcej niz 150W, przy zerowym
    oszczedzaniu (pali wtedy mi dziury w soczekwach) 400W.

    --
    VSS
    http://vss.pl