  • 1. Data: 2010-01-15 16:21:00
    Temat: Takie tam pytanie o HD...
    Od: "Shimeck" <s...@o...pl>

    Własciwie nawet dwa...

    1. Czemu w HD nie nadają wszystkie telewizje? To chyba nie jest jakis
    niebotyczny koszt...? Chodzi mi przynajmniej o tych ludziach którzy mają
    dekodery, przeciez mieli by taką mozliwosc zeby odbierac wszystkie programy
    w HD...a ci co nie mają dekoderów i stare telewizory najwyzej by nie
    kozystali z najwyzszej rozdzielczosci.

    2.Nie wiem jak jest na innych platformach, ale w N-ce powtarzają sie kanały
    TVN i TVN HD, Eurosport i EurosportHD oraz Eurosport2 i Eurosport 2 HD,
    program na tych kanałach jest identyczny, wiec jaki jest sens dawac to
    podwójnie, przeciez tylko ktos nienormalny by oglądał te programy w nieHD...

    Pozdro...

  • 2. Data: 2010-01-15 16:41:38
    Temat: Re: Takie tam pytanie o HD...
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Shimeck" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > programy w HD...a ci co nie mają dekoderów i stare telewizory najwyzej by
    > nie kozystali z najwyzszej rozdzielczosci.

    nadawanie kanalu HD to spory koszt. Dobry kanal HD na satelicie zajmuje tyle
    pasma co 5 kanałów SD
    Kanały HD da się oglądać tylko na dekoderach HD.

> [...]
    > HD, program na tych kanałach jest identyczny, wiec jaki jest sens dawac to
    > podwójnie, przeciez tylko ktos nienormalny by oglądał te programy w

    Ja wiem ze N-ka ma tylko dekodery HD i w jej przypadku mozliwe by bylo
    udostepnienie tych kanałów tylko w wersjach HD. Zauwaz jednak ze kanały
    które wymieniłeś są dostępne także w innych platformach i są to dokładnie te
    same kanały - nadawane w wielu kodowaniach na raz dla wszystkich plaform.
    Gdyby tak każda platforma dublowała kanały na swoich transponderach to już
    dawno by zabrakło miejsca na satelitach.

    c.

  • 3. Data: 2010-01-15 16:50:34
    Od: Mamut <c...@g...com>

    > 1. Czemu w HD nie nadają wszystkie telewizje? To chyba nie jest jakis
    > niebotyczny koszt...?

    to jest niebotyczny koszt, gdyby TV nadawały wyłącznie w HD i to takim
    prawdziwym to zamiast np 50 programów w ofercie miałyby 7-10 kanałow,
    wiecej by się nie zmieściło. Dlatego te kilka kanałów ktore obecnie
    nadaje każda z platform to i tak niezłe nadszarpniecie możliwosci,
    głownie miejsca na satelicie. A nawet te kilka kanałów ma bardzo zle
    parametry nadawania, dalekie od HD. Bryluje w tym CPolsat puszczająć
    jakaś kpine i nazywając to HighDefinition.

  • 4. Data: 2010-01-15 18:16:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shimeck" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Własciwie nawet dwa...
    >
    > 1. Czemu w HD nie nadają wszystkie telewizje?

    A co by miały nadawać?
    Materiały SD?

> [...]
    > HD, program na tych kanałach jest identyczny, wiec jaki jest sens dawac to
    > podwójnie, przeciez tylko ktos nienormalny by oglądał te programy w

    Bo kupa ludzi ma sprzęt SD i też chce na nim coś obejrzeć.
    A jak już oferują to i we własnej platformie dodali do listy kanałów,
    niektórzy lubią mieć dużo kanałów, nie ważne po co. ;-)

  • 5. Data: 2010-01-15 19:17:29
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

> [...]
    > HD, program na tych kanałach jest identyczny, wiec jaki jest sens dawac to
    > podwójnie, przeciez tylko ktos nienormalny by oglądał te programy w

    PO CO?

    Skoro te kanały HD to i tak gówno, a nie HD tylko
    SD z reskalowaną rozdzielczością.
    Mam dekoder HD ... ale byłbym skłonny nawet
    trochę więcej zapłacić aby oglądać NORMALNE SD
    z porządnym bitrate i w NORMALNEJ ROZDZIELCZOŚCI.

    Nie ma żadnego POLSKIEGO kanału HD ... to są kanały
    któe chciałby być HD.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 6. Data: 2010-01-15 19:19:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 20:17:29 +0100, Tomy M. napisał(a):

    > Nie ma żadnego POLSKIEGO kanału HD ... to są kanały
    > któe chciałby być HD.

    I po co kłamiesz? TVP HD jest emitowana z doskonałą jakością.
    TVN HD, co prawda nie zawsze, ale puszcza wiele programów w bardzo ładnym
    HD, choć nie aż tak dobrym jak TVP

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-01-15 20:46:18
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010, Waldek Godel wrote:

    | I po co kłamiesz? TVP HD jest emitowana z doskonałą jakością.
    | TVN HD, co prawda nie zawsze, ale puszcza wiele programów w bardzo ładnym
    | HD, choć nie aż tak dobrym jak TVP.

    [Min-Avg-Max kBit/s]

    -=-=-=-
    Eutelsat HotBird 13.0°East
    TVN HD - 6541-7043-7826
    TVP HD - 4458-6783-9372

    -=-=-=-
    Astra2A,2B,2D 28.2°East

    Sky Sports HD1 - 14537-16650-17865
    MTVN HD - 11446-16645-19907
    Sky Drama HD - 10935-11835-14406

    -=-=-=-
    Thor1,2, IS10-02 1.0°West
    12.188 GHz, Vertical

    Nat Geo HD - 16047-16056-16066
    TVNorge HD - 15331-15333-15336

    -=-=-=-
    http://www.linowsat.co.uk/hdtv/hdtv/hdtv.shtml

  • 8. Data: 2010-01-16 08:11:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 15.01.10 21:46, Jerzy Pastusiak pisze:

    > [Min-Avg-Max kBit/s]
    >
    > -=-=-=-
    > Eutelsat HotBird 13.0°East
    > TVN HD - 6541-7043-7826
    > TVP HD - 4458-6783-9372

    A bitrate TVP HD z Astry? :P

    --
    Pete

  • 9. Data: 2010-01-16 10:25:19
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 15.01.2010 20:17, Tomy M. pisze:
> [...]
    > z porządnym bitrate i w NORMALNEJ ROZDZIELCZOŚCI.
    >
    > Nie ma żadnego POLSKIEGO kanału HD ... to są kanały

    no tak, ale rozmawiamy o polskich warunkach, a my jesteśmy trochę w tyle...
    a co do obrazu zmień tv i dekoder.
    ja nie mam powodu narzekać, pewnie inni mają lepiej, ale co to zmieni?
    czy ktoś przeczyta to i zacznie nadawać z wikszym bitrate?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion

  • 10. Data: 2010-01-16 10:50:34
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sat, 16 Jan 2010, Pete wrote:

    > A bitrate TVP HD z Astry? :P

    Podobny.
    Z tego co mierzylem, to max. okolo 10 - 11 mbps,
    przewaznie ~8 mbps.

    Jest to obraz dobry, ale bardzo daleko mu (tez wizualnie),
    np. do (FTA - swietne programy muzyczne):
    Servus TV HD: 10756-10941-11048

    http://www.linowsat.co.uk/
    transpondera TVP HD nie widzi, bo jeden geniusz
    zawezil wiazke.

    Jest to bardzo duzo jezeli sie popatrzy na:

    Astra 19.2°East
    10.773 GHz, Horizontal
    -=-=-=-=-=-

    TVP Kultura: 2136-2663-3468
    TVP 1: 2180-2686-3022

    .lolitki biegaja lepiej na Astra 2.

    Za to mozna sobie obejrzec lepiej, z tego samego
    transpondera:
    Belsat TV: 3822-3906-3965

    Naprawde dobre strumienie, sa na transponderze:
    Astra 19.2°East
    11.915 GHz, Horizontal
    Sky Sport HD: 4302-11678-20112
    Discovery HD: 3758-11777-20006