  • 121. Data: 2019-05-04 10:32:04
    Temat: Re: Taksówkarz. nie włazić bezpośrednio przed jadący pojazd.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-04 o 06:30, Glokor pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Shrek znów bredzi.
    > kk napisał, że "oni w ogóle nie powinni się na nim pojawić".
    > Nie potrafisz zrozumieć paru wyrazów.

    Glokor znów bredzi, twierdząc, że każde potrącenie pieszego jest z jego
    winy, ponieważ "nie powinien się pojawić na przejściu".

    To taki paragraf 22 - pieszy ma pierwszeństwo na przejściu, ale nie może
    wyjść przed pojazd, więc jak zostanie rozjechany, to znaczy że wyszedł
    przed pojazd ;))

    --
    Liwiusz

  • 122. Data: 2019-05-04 12:38:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2019 o 10:32, Liwiusz pisze:

    > Glokor znów bredzi, twierdząc, że każde potrącenie pieszego jest z jego
    > winy, ponieważ "nie powinien się pojawić na przejściu".

    Mi już się nie chce. Oni naprawdę sądzą, ze ustawodawca pisząc "pieszy
    na przejściu ma pierwszeństwo" miał na myśli "pieszy jest zobowiązany
    ustąpić pierwszeństwa". Taki suweren, nie poradzisz - większość z nicvh
    ma maturę i PJ co świadczy o tym, że mamy system szkolnictwa i szkolenia
    kierowców z tektury.

    Jak mówię - nie życzę, żeby mieli okazję przekonać się o debilności
    swojej argumentacji przed sądem - nie dlatego, żeby mi ich żal było,
    tylko że znaczy to, że kogoś potrącili.

    Shrek

  • 123. Data: 2019-05-04 12:55:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2019 10:32:04 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    >
    > To taki paragraf 22 - pieszy ma pierwszeństwo na przejściu, ale nie może
    > wyjść przed pojazd, więc jak zostanie rozjechany, to znaczy że wyszedł

    W praktyce jakos tak o jest - czasy hamowania i przechodzenia na tyle
    do siebie pasuja, ze jak pieszy wejdzie bez popatrzenia, to zostanie
    na pierwszym pasie rozjechany, a kierowca nie mial szans zahamowac.
    Na dalszych pasach to juz nalezalo ustapic pierwszenstwa, a czas na
    zatrzymanie jest.
    Chyba ze pieszy przebiega, albo przejezdza rowerem. Albo kierowca
    jechal za szybko, albo inny samochod zaslonil mu widok, a on nie
    skojarzyl ze przejscie.

    Tylko coraz czesciej slychac, ze sad orzeka "gdyby kierowca nie jechal
    60, to by zdazyl sie zatrzymac i do wypadku by nie doszlo", albo co
    gorsza "kierowca nie zwolnil odpowiednio, aby reagowac na wtargniecie
    pieszego".

    J.

  • 124. Data: 2019-05-04 13:07:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2019 12:38:42 +0200, Shrek napisał(a):

    > Mi już się nie chce. Oni naprawdę sądzą, ze ustawodawca pisząc "pieszy
    > na przejściu ma pierwszeństwo" miał na myśli "pieszy jest zobowiązany
    > ustąpić pierwszeństwa".

    Ale czemu pomijasz

    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,

    b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

    > Taki suweren, nie poradzisz - większość z nicvh
    > ma maturę i PJ co świadczy o tym, że mamy system szkolnictwa i szkolenia
    > kierowców z tektury.

    No ale zapomniales dodac, ze juz raz poslowie chcieli to zmienic,
    i jakos wiekszosci zabraklo.
    A pani wnioskodawczyni juz nie jest poslem i wiecej zadnego pieszego
    nie zabije ... no, w tej kadencji :-)

    > Jak mówię - nie życzę, żeby mieli okazję przekonać się o debilności
    > swojej argumentacji przed sądem - nie dlatego, żeby mi ich żal było,
    > tylko że znaczy to, że kogoś potrącili.

    No coz, z roku na rok ubywa wypadkow na przejsciu z winy pieszego.
    I mysle, ze to dlatego, ze sady coraz rzadziej tak orzekaja, a nie
    dlatego, ze piesi bardziej uwazaja :-(

    J.

  • 125. Data: 2019-05-04 14:51:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2019 o 13:07, J.F. pisze:

> [...]
    > pieszych,
    >
    > b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

    NIe pomijam, oznacza to że w _pewnych_ sytuacjach pieszy nie powinien
    wejść przed jadący pojazd, ale nie zmienia to ogólnej zasady że pieszy
    ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych na "że pierwszeństwo pieszego
    na przejściu oznacza, że ma on ustąpić pierwszeństwa". Teraz jaśniej?

    > No ale zapomniales dodac, ze juz raz poslowie chcieli to zmienic,
    > i jakos wiekszosci zabraklo.

    Jeszcze raz - twierdzisz, że z jakiejś paranocznej nienawiści do
    obywateli ustawodawca, który chciał nadać pierwszeństwo kierocyom
    napisał "pieszy na przejściu ma pierwszeństwo"?

    > No coz, z roku na rok ubywa wypadkow na przejsciu z winy pieszego.
    > I mysle, ze to dlatego, ze sady coraz rzadziej tak orzekaja, a nie
    > dlatego, ze piesi bardziej uwazaja :-(

    Spadek liczby wypadków ogólnie jest spowodowany dryfem kontynentalnym -
    Polska przesuwa się od Azji do Europy;)

    Shrek

  • 126. Data: 2019-05-04 15:18:05
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

> [...]
    >
    > b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
    >
    > No ale zapomniales dodac, ze juz raz poslowie chcieli to zmienic,

    I bardzo dobrze, że nie zaostrzyłi, bo obecne prawo jest bardzo
    restrykcyjne dla kierowców przed przejściem.
    Bardzo trudno jest udowodnić, że pieszy wtargnął.

  • 127. Data: 2019-05-04 16:18:07
    Temat: Re: Taksówkarz. pieszy poczekałby 10 sekund.
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Tak samo jak zatrzymanie, aby przepuścić pieszego.

    Znajdującego się na przejściu.

  • 128. Data: 2019-05-04 17:23:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2019 15:18:05 +0200, JaLa napisał(a):

    > I bardzo dobrze, że nie zaostrzyłi, bo obecne prawo jest bardzo
    > restrykcyjne dla kierowców przed przejściem.
    > Bardzo trudno jest udowodnić, że pieszy wtargnął.

    Kamerki potanialy.

    Jak pisalem wczesniej - w zasadzie bardzo latwo.
    Jesli trafiles go na pierwszym pasie przy chodniku - to wtargnal.
    Gorzej z dziecmi, jak biegaja.

    tu moze mam pewne watpliwosci
    https://www.youtube.com/watch?v=XH9ttStmmDI

    J.

  • 129. Data: 2019-05-04 17:29:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-05-2019 o 17:23, J.F. pisze:

    > Kamerki potanialy.
    >
    > Jak pisalem wczesniej - w zasadzie bardzo latwo.
    > Jesli trafiles go na pierwszym pasie przy chodniku - to wtargnal.
    > Gorzej z dziecmi, jak biegaja.

    Dlaczego gorzej?

  • 130. Data: 2019-05-04 17:30:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2019 14:51:55 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych na "że pierwszeństwo pieszego
    > na przejściu oznacza, że ma on ustąpić pierwszeństwa". Teraz jaśniej?

    Na przejsciu, to nie na chodniku przed przejsciem.

    > Jeszcze raz - twierdzisz, że z jakiejś paranocznej nienawiści do
    > obywateli ustawodawca, który chciał nadać pierwszeństwo kierocyom
    > napisał "pieszy na przejściu ma pierwszeństwo"?

    Gdyby bylo jak myslisz, to po co bylyby te zmiany, co sie nie udaly ?

    Po prostu pieszy na przejsciu ma pierwszenstwo, bo trudno byloby
    wymagac, zeby przechodzac np przez 4 pasy co kawalek sie zatrzymywal i
    przepuszczal samochody.

    Ale przed przejsciem ma poczekac i upewnic sie, czy samochody nie jada

    Ale tych z winy kierowcow rosnie :-)

    J.