  • 1. Data: 2009-01-22 18:32:45
    Temat: Tamron 17-50 czy 28-75 2.8?
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    witojcie

    nosze sie z zakupem

    ale ktory Waszym zdaniem lepsiejszy

    nie chodzi mi o krótki koniec pierwszego albo dłuższy koniec drugiego - to
    akurat przeżyje

    bardziej czy któryś jesl lepsiejszy w innych względach

    zakres ogniskowych pomińmy

    --

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-01-22 21:23:25
    Temat: Re: Tamron 17-50 czy 28-75 2.8?
    Od: Nathan <a...@s...ha>

    basti78 pisze:
> [...]
    > to akurat przeżyje
    >
    > bardziej czy któryś jesl lepsiejszy w innych względach

    Kup jakąś stałkę, bo właściwie do czego ma być ten obiektyw? Ani długo,
    ani szeroko, ogniskowe bez znaczenia..

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 3. Data: 2009-01-23 06:41:22
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > - to akurat przeżyje
    >
    > bardziej czy któryś jesl lepsiejszy w innych względach

    Jesli ogniskowa bez znaczenia to sprawdz,
    ktory lepiej pasuje do posiadanej torby.

    Mam 17-50 ale chyba nie jestem w stanie Ci pomoc ;)

  • 4. Data: 2009-01-23 08:12:01
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-23 07:41:22 +0100, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Jesli ogniskowa bez znaczenia to sprawdz,
    > ktory lepiej pasuje do posiadanej torby.

    No. Albo który ma fajniejszą fakturę na kręciołkach.
    BTW nigdy chyba nie zrozumiem tendencji podpinania tzw. standardowych
    zumów z FF do cropa (no może poza sytuacją "już go mam").

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-01-23 08:45:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > BTW nigdy chyba nie zrozumiem tendencji podpinania tzw. standardowych
    > zumów z FF do cropa (no może poza sytuacją "już go mam").

    Studio - rynek komercyjny - osiągalna większa go, brak winiety,
    wyrównana ostrość - same zalety.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 6. Data: 2009-01-23 08:54:50
    Od: tompolex <t...@w...wiesz.to.usun.pl>

    basti78 pisze:
> [...]
    > to akurat przeżyje
    >
    > bardziej czy któryś jesl lepsiejszy w innych względach

    Miałem jeden i drugi, zostawiłem sobie 28-75, właśnie ze względu na
    zakres ogniskowych , używam jako spacer zoom i od biedy portret na
    długim końcu - rzadko brakuje mi szerokiego kąta. Co do jakości
    wykonania i innych parametrów są takie same moim zdaniem. Oczywiście
    jest spory rozrzut pomiędzy egzemplarzami tego samego obiektywu

  • 7. Data: 2009-01-23 09:42:43
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-23 09:45:04 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Studio - rynek komercyjny - osiągalna większa go

    Większa od czego?

    > brak winiety, wyrównana ostrość - same zalety.

    A bo Ty to dziwny jesteś ;-) Zresztą - czy jesteś prekonany, że
    przykładowy 17-50 będzie aż tak odstawał?
    Domyślam się, że mogą znaleźć się zastosowania, gdzie ten akurat zakres
    będzie się sprawdzał dobrze, ale IMHO nie jest to nic uniwersalnego,
    użytecznego jako "carry arround" dla amatora.

    de Fresz

  • 8. Data: 2009-01-23 09:50:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Większa od czego?

    Od ff. Naturalnie skrót myślowy. Nie chce mi się tłumaczyć całej ścieżki
    rozumowania, co tydzień o tym wątek :)

    > A bo Ty to dziwny jesteś ;-) Zresztą - czy jesteś prekonany, że
    > przykładowy 17-50 będzie aż tak odstawał?

    Będzie, bo nie robi się takich zdjęć poniżej ogniskowej standardowej ze
    względu na zaburzenia perspektywy (oczywiście poza szczególnymi
    wypadkami), za to często robi się lekkim tele, bo tak jest ładniej.

    > Domyślam się, że mogą znaleźć się zastosowania, gdzie ten akurat zakres
    > będzie się sprawdzał dobrze, ale IMHO nie jest to nic uniwersalnego,
    > użytecznego jako "carry arround" dla amatora.

    No nie wiem - pstrykam ostatnio takich zdjęć sporo i zwykle używam
    rzeczywistej 35-60mm (czyli 56-96 eq.), zwykle przy f11. Mniejsza
    przysłona powoduje protesty u wycinaczy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyczyną większości katastrof jest panika/

  • 9. Data: 2009-01-23 09:51:32
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > osiągalna większa go,

    Chyba mniejsza (jeśli porównujesz 75/2.8 vs 50/2.8)?

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2009-01-23 10:00:38
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-23 10:50:00 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Od ff. Naturalnie skrót myślowy. Nie chce mi się tłumaczyć całej
    > ścieżki rozumowania, co tydzień o tym wątek :)

    Ej, ale tu rozmowa była od drugiej strony - puszka cropowa, a zakresy
    ogniskowych stosowne do a - cropa, b - ff. Nie FF vs Crop.

    > Będzie, bo nie robi się takich zdjęć poniżej ogniskowej standardowej ze
    > względu na zaburzenia perspektywy (oczywiście poza szczególnymi
    > wypadkami), za to często robi się lekkim tele, bo tak jest ładniej.

    To to ja wiem, ale czy ekw ~80 mm to za mało? Ok, w niektórych
    sytuacjach pewnie tak, ale powiedz mi tak szczerze - jak często taka
    fotografia studyjna zajmuje większość czasu przeciętnemu amatorowi, czy
    nawet profi nie specjlalizującemu się w tej dziedzinie?

    > No nie wiem - pstrykam ostatnio takich zdjęć sporo i zwykle używam
    > rzeczywistej 35-60mm (czyli 56-96 eq.)

    Ale "sporo" - bo często ostatnio w studiu, czy "sporo" - bo jest to
    najczęściej przez Ciebie używany zakres ogniskowych?

    de Fresz