  • 1. Data: 2009-01-21 23:06:01
    Temat: manualna portretówka do Eos 1000D
    Od: t...@o...pl

    proszę o sugestie:
    kupię body Canon1000D + zoom 17-50/2.8 Tamron.
    Chciałbym mieć jasny,slicznie rysujący obiektyw 50-100mm do portretu.
    Niekoniecznie brzytwa, ale bokeh ładny. Budżet rzędu 400 pln, więc
    manual.
    Może coś z M42 albo Nikona przez przejściówkę ?
    Canon 50/1.8 i ww Tamronie rysują ostro, ale tło...hmmm
    A propos, możliwa jest przy manualu na przejściówce praca przy pełnej
    dziurze (np.1.8), a
    korpus domknie obiektyw do zadanej przysłony (np.5.6) w czasie
    ekspozycji ?

    Dzięki za ew. wyjaśnienia.
    Tottal.

  • 2. Data: 2009-01-21 23:35:39
    Temat: Re: manualna portretówka do Eos 1000D
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze t...@o...pl:

> [...]
    > manual.
    > Może coś z M42 albo Nikona przez przejściówkę ?
    > Canon 50/1.8 i ww Tamronie rysują ostro, ale tło...hmmm

    To jeszcze określ jakie chcesz mieć to tło.

    Najlepsze co możesz kupić, to Helios 85/1.5, po prostu nieporównywalny z
    niczym co ma AF. Ale to jest jakieś 900 zł

    Łagodne, ładnie rozmyte tło dostaniesz z Takumarów (50/1.4 i 55/1.8), do
    tego nowsze wersje z kratką na pierścieniu ostrości są bardzo dobrze
    wykonane mechanicznie i wizualnie, mój wygląda jak prosto ze sklepu.

    Pancolar 50/1.8 da "oleisty" bokeh, nie tak neutralny jak Takumary.

    Najtaniej kupisz Pentacona 50/1.8 albo jakiegoś Heliosa - ale z tym drugim
    może być różnie pod względem optyki.

    Ja bym kupił Takumara 55/1.8, jest względnie tani (180 zł) i bardzo dobry w
    każdym aspekcie. Z utrafieniem na F1.4 może być problem na tak małym
    wizjerze.

    Nie, bo nie ma mechaniki.

  • 3. Data: 2009-01-21 23:51:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Najlepsze co możesz kupić, to Helios 85/1.5, po prostu nieporównywalny z
    > niczym co ma AF. Ale to jest jakieś 900 zł

    Ostatnio na allegro poszedł za 490zł z tego co pamiętam. Niestety nie
    zdarza się on zbyt często tam więc trzeba mocno polować.
    Warte swojej ceny! :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 4. Data: 2009-01-22 05:49:13
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > jakiegoś Heliosa - ale z tym
    > drugim może być różnie pod względem optyki.

    Moj jest ostry jak zyleta. :) I przy okazji ma interesujacy bokeh. Chyba
    jedyna wada to fakt, ze w nowszych wersjach jest troche plastiku.

    > Z utrafieniem na F1.4 może być problem na tak
    > małym wizjerze.

    Oj tak... :/

    > Nie, bo nie ma mechaniki.

    ...dlatego warto wziac pod uwage Pentaksa i cos z bagnetem K - chocby
    wspomnianego Heliosa.

    k,

  • 5. Data: 2009-01-22 07:04:38
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Z utrafieniem na F1.4 może być problem na tak małym
    > wizjerze.

    LV? ;)

  • 6. Data: 2009-01-22 07:44:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    KILu pisze:
> [...]

    Na kilkanaście heliosów w skrajnie różnych stanach żaden nie był
    wyraźnie źle rysujący. Powstają mity przy heliosach, ponieważ otwarty
    jest nieakceptowalny i po prostu niektórzy myślą, że to wada egzemplarza.

    > Moj jest ostry jak zyleta. :) I przy okazji ma interesujacy bokeh. Chyba
    > jedyna wada to fakt, ze w nowszych wersjach jest troche plastiku.

    W żadnym nie ma plastiku.
    Bokeh z heliosa akurat jest nieładny.

    Przy manualach używamy lv, zwłaszcza przy jasnych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2009-01-22 08:35:20
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze kurdybanek:

    > LV? ;)

    Racja, zapomniałem.

  • 8. Data: 2009-01-22 10:38:11
    Od: "http://wszystkoplynie.blogspot.com/" <M...@g...com>

    > Ostatnio na allegro poszedł za 490zł z tego co pamiętam. Niestety nie
    > zdarza się on zbyt często tam więc trzeba mocno polować.
    > Warte swojej ceny! :)

    1) moim skromnym zdaniem wcale nie jest taki super, no i co ma AF do
    rzeczy? ;p

    2) rzeczony helios lezy w komisie za chyba mniej niz 500 stow i nikt
    sie nim nie interesuje ;)

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 9. Data: 2009-01-22 10:54:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    http://wszystkoplynie.blogspot.com/ wrote:

    > 1) moim skromnym zdaniem wcale nie jest taki super, no i co ma AF do
    > rzeczy? ;p

    No dobra - jest porównywalny z 85/1.4. Ale to tak z 5 razy drożej.

    > 2) rzeczony helios lezy w komisie za chyba mniej niz 500 stow i nikt
    > sie nim nie interesuje ;)

    Bo nie jest legendarny z Jeny.

  • 10. Data: 2009-01-22 11:45:33
    Od: j...@a...at

    On 22 Jan., 11:54, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > No dobra - jest porównywalny z 85/1.4. Ale to tak z 5 razy drożej.

    > Bo nie jest legendarny z Jeny.
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    te heliosy byly w analogu takie sobie - lepsze od smieny , ale w sumie
    slabe.
    jesli okazuje sie , ze daja one nagle b dobre wyniki to znaczy , ze
    nasze wymagania spadly.

    XXX