  • 1. Data: 2009-04-25 11:54:39
    Temat: Tani procesor z USB?
    Od: Tomek <b...@f...pl>

    Witam grupę :)

    Poszukuję taniego procesora z interfejsem USB. W zasadzie brak innych
    wymagań (pamięc moze byc mała, obudowa dowolna).

    Niestety w ilościach detalicznych :)
    LPC2141, STM32F102 kosztują około 20-25zł. Da się kupic coś taniej w ilości
    w najlepszym razie kilkadziesiąt sztuk?

    pozdr
    Tomek

  • 2. Data: 2009-04-25 14:04:41
    Temat: Re: Tani procesor z USB?
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

> [...]
    > Niestety w ilościach detalicznych :)
    > LPC2141, STM32F102 kosztują około 20-25zł. Da się kupic coś taniej w ilości

    najtańsze procesory które da sie podłączyć do USB

    AT90S2313
    ATiny2313

    chyba że ktoś zna tańsze

    Andrzej

  • 3. Data: 2009-04-25 15:21:34
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > najtańsze procesory które da sie podłączyć do USB

    Wiesz, podłączyć do USB to ja sobie mogę uA741 ;P.. np. żeby wziąć
    zasilanie ;)... sądzę, że autorowi chodziło o to, aby procesor pewne
    rzeczy obsługiwał samodzielnie, a nie, że 99% czasu procesora
    przeznaczone jest na przełączanie pinów od USB ;)..

  • 4. Data: 2009-04-25 17:27:12
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    >
    > Niestety w ilościach detalicznych :)
    > LPC2141, STM32F102 kosztują około 20-25zł. Da się kupic coś taniej w ilości

    Coś ci się pomerdało z tymi cenami. STM32F103C6T6 kosztuje 13,83 netto w
    detalu w kamami. Przy 30szt. wychodzi < 15zł brutto. A jeśli to nadal za
    dużo to może AVR + software'owe USB?
    http://www.obdev.at/products/vusb/index.html

  • 5. Data: 2009-04-25 17:58:41
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Zbych napisał:

    > Coś ci się pomerdało z tymi cenami. STM32F103C6T6 kosztuje 13,83 netto w
    > detalu w kamami. Przy 30szt. wychodzi < 15zł brutto. A jeśli to nadal za
> [...]

    Mam pytanie o gotowce. Czy sa jakies gotowe klucze USB+procesor, ktory moge
    oprogramowac w C? Ideałem bylby System przejsciowka na klucz USB/flash
    wtedy mozna by zrobic szyfrowanie takiego dysku. Ale nawet zwykle usb,
    ktore by cos liczylo mnie zadowala.
    Warunki to :
    minimum 32kb pamieci ram i 5kb zapisywalnej nieulotnej.

    --
    Niektórzy ludzie mają tak otwarte umysły, że mózg im wycieka

  • 6. Data: 2009-04-25 18:58:46
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Mam pytanie o gotowce. Czy sa jakies gotowe klucze USB+procesor, ktory
    > moge
    > oprogramowac w C? Ideałem bylby System przejsciowka na klucz USB/flash

    Gotowce :
    http://www.obdev.at/products/vusb/prjall.html

    kilka uruchomiłem na Atmega8 - chodzi bez problemów

    klucze (?) - też można zrobić. W przykładach jest komunikacja <=>, zapis,
    odczyt portów, eeprom, itd.
    Mocy procesora też trochę zostaje.

  • 7. Data: 2009-04-26 09:06:41
    Od: Tomek <b...@f...pl>

    > Coś ci się pomerdało z tymi cenami. STM32F103C6T6 kosztuje 13,83 netto w
    > detalu w kamami. Przy 30szt. wychodzi < 15zł brutto.

    Rzeczywiście :) Ślepy chyba byłem, dzięki :)

    > A jeśli to nadal za
    > dużo to może AVR + software'owe USB?
    > http://www.obdev.at/products/vusb/index.html

    Nie nie, partyzantka odpada. To ma działac z każdym kompem, z każdym kablem
    itd.

    pozdr
    Tomek

  • 8. Data: 2009-04-26 17:12:43
    Od: glatocha <g...@g...com>

    In article <1b1u8rzlt2tap.13al413uhb3wu$.dlg@40tude.net>, b...@f...pl
    says...

> [...]
    >
    > Niestety w ilościach detalicznych :)
    > LPC2141, STM32F102 kosztują około 20-25zł. Da się kupic coś taniej w ilości

    A ja Ci polecę PICa, teraz widzę, że jest jakiś nowy PIC18F14K50.
    Przy kilkudziesięciu sztukach 8PLN w TME.

    Dla mnie bardzo fajny jest firmware, który daje Microchip za friko no i
    możesz używać ich numerów USB.
    4 rodzaje firmware'u do wyboru, fajna sprawa generalnie.

    pozdrawiam
    g.

  • 9. Data: 2009-04-26 20:01:06
    Od: Tomek <b...@f...pl>

    > A ja Ci polecę PICa, teraz widzę, że jest jakiś nowy PIC18F14K50.
    > Przy kilkudziesięciu sztukach 8PLN w TME.

    Wygląda przyjaźnie :) jutro mu się przyjżę dokładnie.

    > Dla mnie bardzo fajny jest firmware, który daje Microchip za friko

    Do LPCów i STM32 też dają, to już chyba standard.

    > no i
    > możesz używać ich numerów USB.

    A to jeszcze nie standard i jak dla mnie ważna zaleta. Poczytam jakie są
    warunki.
    Dzięki!

    pozdr
    TOmek