    From: Julia <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Tani sposób na zastąpienie elektrozaworu
    Date: Sun, 31 Jul 2011 15:57:59 +0200

    Dzień dobry.

    Mam taki problem do rozwiązania: w przewodzie hydraulicznym znajduje się
    ciecz o gęstosci wody pod ciśnieniem niewiele wyższym od atmosferycznego,
    lecz mogącym się wahać w granicach 1,7 - 1,4 bar. Przewód powinien mieć w
    kilku miejscach ujścia, przy czym otwarcie lub zamknięcie powinno być
    realizowane przy pomocy mikrokontrolera. Zastosowanie elektrozaworów jest
    raczej nieopłacalne więc nie wchodzi w grę... Myślałam nad tym, żeby zrobić
    to przy pomocy np. przyciągających się kondensatorów. Moje pytanie dotyczy
    tego, czy ma ktoś może inne pomysły (bo może się okazać, że jak to sobie
    policzę będę miała za małą siłę lub coś)?

    Pozdrawiam,
    Julia.