  • 1. Data: 2011-07-31 13:57:59
    Temat: Tani sposób na zastąpienie elektrozaworu
    Od: Julia <j...@n...pl>

    Dzień dobry.

    Mam taki problem do rozwiązania: w przewodzie hydraulicznym znajduje się
    ciecz o gęstosci wody pod ciśnieniem niewiele wyższym od atmosferycznego,
    lecz mogącym się wahać w granicach 1,7 - 1,4 bar. Przewód powinien mieć w
    kilku miejscach ujścia, przy czym otwarcie lub zamknięcie powinno być
    realizowane przy pomocy mikrokontrolera. Zastosowanie elektrozaworów jest
    raczej nieopłacalne więc nie wchodzi w grę... Myślałam nad tym, żeby zrobić
    to przy pomocy np. przyciągających się kondensatorów. Moje pytanie dotyczy
    tego, czy ma ktoś może inne pomysły (bo może się okazać, że jak to sobie
    policzę będę miała za małą siłę lub coś)?

    Pozdrawiam,
    Julia.

  • 2. Data: 2011-07-31 15:21:14
    Temat: Re: Tani sposób na zastąpienie elektrozaworu
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Julia"
    > to przy pomocy np. przyciągających się kondensatorów.

    Kondensatorów?

    Czy kilkadziesiąt zł za elektrozawór to drogo?

    Robert

  • 3. Data: 2011-07-31 19:30:10
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-07-31 15:57, Julia pisze:
> [...]
    > realizowane przy pomocy mikrokontrolera. Zastosowanie elektrozaworów jest
    > raczej nieopłacalne więc nie wchodzi w grę...

    Tanie elektrozawory przeznaczone np. do AGD kosztują ~20 zł. Jak nie
    liczysz na 10.000.000 zadziałań, to powinny wystarczyć.

    > Myślałam nad tym, żeby zrobić
    > to przy pomocy np. przyciągających się kondensatorów.

    ???

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2011-07-31 19:52:23
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-31 17:21, Robert Wańkowski pisze:

    > Użytkownik "Julia"
    >
    > Kondensatorów?

    I tak sie rodza geniusze...
    Mamy dwie blachy o okreslonej powierzchni, wiec jak je naladujemy to sie
    beda przyciagac... Teraz wystarczy, zeby jedna z tych blach skutecznie
    blokowala przeplyw, a ciecz niech bedzie izolatorem...

    > Czy kilkadziesiąt zł za elektrozawór to drogo?

    W porownaniu z milionami zarobionmi dzieki patentowi na "zawor
    kondensatorowy"....

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2011-08-01 10:52:32
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    PeJot <P...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    PrzewĂłd powinien mieÄ&#65533;

    > Tanie elektrozawory przeznaczone np. do AGD kosztujÄ&#65533; ~20 zĹ&#65533;. Jak
    nie
    > liczysz na 10.000.000 zadziaĹ&#65533;aĹ&#65533;, to powinny wystarczyÄ&#65533;.

    > ???

    Czytanie ze zrozumieniem. Ciecz podobna do wody. Oczywiście nie wiadomo co to
    jest. A jak to jakiś rozpuszczalnik typu Nitro. Też dasz zawory z pralki z
    gumowymi uszczelkami?. Ciśnienie niewiele wyższe od atmosferycznego. Tanie
    zawory do AGD są zaworami ze wspomaganiem. Do zamknięcia potrzebują ciśnienia
    o wiele wyższego niż niewiele wyższe od atmosferycznego. Może się okazać że
    zawór jaki jest potrzebny kosztuje 1000 złotych. A z tymi dziesięcioma
    milionami zadziałań zaworu za 20 złotych to byś się zdziwił. Spokojnie wytrzyma.

  • 6. Data: 2011-08-01 10:55:28
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-08-01 12:52, kogutek pisze:

    > Czytanie ze zrozumieniem. Ciecz podobna do wody. Oczywiście nie wiadomo co to
    > jest. A jak to jakiś rozpuszczalnik typu Nitro. Też dasz zawory z pralki z
    > gumowymi uszczelkami?.

    Nie, spróbuję takiego od ekspresu do kawy. 20 barów wytrzymuje i zamyka
    się przy zerowym ciśnieniu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2011-08-09 00:20:37
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > raczej nieopłacalne więc nie wchodzi w grę... Myślałam nad tym, żeby zrobić
    > to przy pomocy np. przyciągających się kondensatorów.
    Piszesz na grupę "inżynieria" więc powinnaś podać inżynieryjne dane:
    - jaka to ciecz (co innego kwas solny, ropa, a co innego woda do
    podlewania kwiatków)
    - jakie czasy otwarcia/zamknięcia (szybkość, precyzja, ilość
    otwarć/zamknięć w czasie życia urządzenia) - czy potrzeba dawkowania
    paliwa do silnika spalinowego co obrót wału, czy wody 2x na dobę do doniczki
    - jaka dokładność/precyzja dawkowania cieczy istotna?
    - co to znaczy "tanio" a co "za drogo"
    - jak mało/wielkoseryjna produkcja, bo może jak potrzeba 10 milionów
    sztuk, to faktycznie elektrozawór za 20zł za drogi, bo wyprodukowanie
    swojego będzie tańsze w takiej masówce.
    - i inne dane które ty znasz, a my nie, bo inaczej to ciężko wróżyć z
    fusów (zwłaszcza ze kawę mam rozpuszczalną) co tam najlepiej ci przypasuje

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173