  • 1. Data: 2019-09-17 11:16:22
    Temat: Telefon jaskiniowców
    Od: s...@g...com

    Nokia E63. Na pokładzie znajdują się 2 scalaki Betty i Vilma. Betty obsługuje
    wszystkie zasilania. Regulatory napięcia, ładowanie baterii i takie tam. Z baterii
    mamy 3 piny: +3.7V, GND i najprawdopodobniej wyjście z termistora. Telefon mi zdechł,
    pal licho staruszka, ale kontakty są ważne no i chciałbym je odczytać. Bateria
    aktualnie ma 3.17V, po wyjęciu baterii i podłączeniu ładowarki w miejscu bateryjnego
    +3.7V mam zaledwie ok. +1V. Podejrzewam, że jak Betty nie ma odpowiedniego poziomu z
    termistora baterii, to nie daje napięcia. Po podłączeniu do telefonu +3.7V z
    zasilacza laboratoryjnego, telefon też nie startuje. Jedynie po włączeniu mam krótkie
    pierdnięcie wibratora, około jednosekundowe podświetlenie ekranu i tyle. Ten
    termistor wydedukowałem ze schematu telefonu. Jest wewnątrz baterii. Ma może ktoś z
    Was datasheeta do Betty? Jeśli tak, to proszę o namiar. Wtedy będę mógł oszukać Betty
    :-)

  • 2. Data: 2019-09-17 11:50:41
    Temat: Re: Telefon jaskiniowców
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 17/09/2019 10:16, s...@g...com wrote:
    > Nokia E63

    czy w tych czasach nie zapisywało sie kontaktów na SIMie?

    c.

  • 3. Data: 2019-09-17 12:08:20
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 17.09.2019 11:50, cezar wrote:

    > czy w tych czasach nie zapisywało sie kontaktów na SIMie?
    W tych - można, ale niekoniecznie. Domyślnie kontakty przechowywane są w
    pamięci urządzenia. To Symbian, pełnoprawny smartfon.

  • 4. Data: 2019-09-17 12:15:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik stchebel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >wyjście z termistora. Telefon mi zdechł, pal licho staruszka, ale
    >kontakty są ważne no i chciałbym je odczytać.

    Telefon, czy bateria padla ?

> [...]
    >ładowarki w miejscu bateryjnego +3.7V mam zaledwie ok. +1V.
    >Podejrzewam, że jak Betty nie ma odpowiedniego poziomu z termistora

    Telefony ogolnie nie chca sie zasilac z ladowarki, musi byc bateria.

    >Po podłączeniu do telefonu +3.7V z zasilacza laboratoryjnego, telefon
    >też nie startuje. Jedynie po włączeniu mam krótkie pierdnięcie
    >wibratora, około jednosekundowe podświetlenie ekranu i tyle.

    Tam jest duzy prad potrzebny.
    Daj 4.2V, solidne kable, i moze jakis elektrolit przy koncowkach
    baterii.

    A moze po prostu naladuj baterie zasilaczem laboratoryjnym ?

    A na przyszlosc ... kto nie robi backupow ...

    J.

  • 5. Data: 2019-09-17 12:16:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mrvtktjv" napisał w wiadomości grup

    >W tych - można, ale niekoniecznie. Domyślnie kontakty przechowywane
    >są w pamięci urządzenia. To Symbian, pełnoprawny smartfon.

    Wlasne kontakty mialy i wczesniejsze fony.
    ksiazka na SIM jest uboga bardzo ...

    J.

  • 6. Data: 2019-09-17 16:53:25
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 17.09.2019 o 11:16, s...@g...com pisze:
    > Po podłączeniu do telefonu +3.7V z zasilacza laboratoryjnego, telefon też nie
    startuje. 1. daj na zasilaczu 4.1v, bo 3.7 to jest stan raczej rozładowanego
    akumulatorka. nie do zera, ale rozładowanego
    2. ile amper daje ten zasilacz? Bo telefon w szczycie potrafi mocno
    szapnąć.
    3. naładuj tą baterie zasilaczem laboratoryjnym. co z tego że to ją
    prawdopodobnie zabije? Ma raz wystartować, potem telefon będzie działał
    na ładowarce.

    ToMasz