  • 1. Data: 2019-09-16 03:57:53
    Temat: Przetwornica dc-dc
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wstep.
    Potrzebna jest przetwornica DC-DC podwyzszajaca napiecie z 12V ( akumulator
    samochodowy) do 40V ( ladowanie hulajnogi).
    Rozwiniecie.
    Chce trzymac hulajnoge w Masterze, zeby nie targac jej do domu. Do Mastera mam
    pociagniety przewod z prostownika. Za duzo pradu przez niego nie plynie bo to
    pomaranczowy przedluzacz pietnasto metrowy. Na 1,5A moge liczyc. Przecietnie
    potrzebuje wbic w hulajnoge ~3Ah. Mam na to kilkanascie godzin. W sprzedazy sporo
    tanich gotowych przetwornic podwyzszajacych. Sa np. Zrobione na XL6019. Niektore
    opisane ze podwyzszaja do 40V i to mi pasuje. Oryginalny zasilacz daje 42V. Jak bym
    ladowal do 40V to ladunek bylby mniejszy ale wzrosla by zywotnosc akumulatorow.
    W czym problem?
    W opisach przetwornic nie napisali jednoznacznie ze z 12V przetwornica zrobi 40V. W
    dokumentacji scalaka tez wprost nie napisali ze z 12 da sie zrobic 40. Wykres co
    prawda dochodzi do 48 na wyjsciu ale zaczyna sie od 20 na wejsciu.
    Zakonczenie.
    Nie jest dla mnie problemem zeby kupic za kilka zlotych gotowy modul. Ale jesli nie
    bedzie sie nadawal to wolalbym kupic sobie loda. Moze ktos ma wieksze doswiadczenie
    bo cwiczyl temat i cos podpowie.

  • 2. Data: 2019-09-16 17:29:19
    Temat: Re: Przetwornica dc-dc
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Chce trzymac hulajnoge w Masterze, zeby nie targac jej do domu. Do Mastera mam
    pociagniety przewod z prostownika. Za duzo pradu przez niego nie plynie bo to
    pomaranczowy przedluzacz pietnasto
    Ładowanie tych chinoli bez nadzoru to trochę ryzyko.... W samochodzie z
    pewnością bym jej nie zostawiał.
    Jakie ogniwa tam masz? Li-ion czy agm? Nie ważne jakie napięcie dasz bo
    i tak układ ładujący zadecyduje o napięciu (o ile jest a ogniwa nie są
    ładowane na chama). Jak dasz za niskie to po prostu nie da rady naładować.

  • 3. Data: 2019-09-16 17:44:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Caly nadzor jest w hulajnodze. Jak nie bede mial 40V to nie naladuje. O akumulatory
    sie nie boje. Mam jedynie obawy czy aby na pewno przetwornica za 7 zlotych zrobi z 12
    woltow 40 woltow i da z pol ampera.

  • 4. Data: 2019-09-16 18:51:58
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 16/09/2019 16:44, Zenek Kapelinder wrote:
    > Caly nadzor jest w hulajnodze. Jak nie bede mial 40V to nie naladuje. O akumulatory
    sie nie boje. Mam jedynie obawy czy aby na pewno przetwornica za 7 zlotych zrobi z 12
    woltow 40 woltow i da z pol ampera.

    Kup 2 moduły : na jednym zrób 12->24, na drugim 24->40
    widze ze w tych zakresach podają ponad 90% sprawności...
    https://www.aliexpress.com/item/32731095937.html (XL6009)

    gówniany pomysł ale przy cenach tych modułów może Ci się opłacić... :-)

  • 5. Data: 2019-09-16 20:35:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Myslalem o czyms takim ale jak kazdy normalny wolalbym jeden nawet jak by kosztowal 3
    razy tyle co dwa.

  • 6. Data: 2019-09-16 22:52:01
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 16/09/2019 19:35, Zenek Kapelinder wrote:
    > Myslalem o czyms takim ale jak kazdy normalny wolalbym jeden nawet jak by kosztowal
    3 razy tyle co dwa.

    there you go

    https://www.aliexpress.com/item/4000161700102.html
    https://www.aliexpress.com/item/4000026688858.html
    https://www.aliexpress.com/item/4000171999338.html

  • 7. Data: 2019-09-16 23:29:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Troche pomarudze. Wolalbym kupic w Polsce. Moc tez zbyt duza. Niby nie problem ale po
    co mi 10A jak potrzebuje 0,5-1A.

  • 8. Data: 2019-09-16 23:45:40
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 16/09/2019 22:29, Zenek Kapelinder wrote:
    > Troche pomarudze. Wolalbym kupic w Polsce. Moc tez zbyt duza. Niby nie problem ale
    po co mi 10A jak potrzebuje 0,5-1A.

    https://allegro.pl/oferta/przetwornica-dc-dc-step-up
    -250w-cc-cv-driver-led-8245646115

    https://allegro.pl/oferta/przetwornica-napiecia-4-40
    v-step-up-lm2587s-bte474-6957580698

    Ja bym nie przesadzał z tym 10A. Do pracy ciągłej bez dodatkowego
    radiatora to max 3A

  • 9. Data: 2019-09-17 00:57:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mowisz ze ta druga przerobi 12 na 40?

  • 10. Data: 2019-09-17 09:11:46
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 16/09/2019 23:57, Zenek Kapelinder wrote:
    > Mowisz ze ta druga przerobi 12 na 40?

    Chyba nie. zmylił mnie opis...