  • 1. Data: 2009-05-10 18:17:49
    Temat: Telefon z ekranem dotykowym
    Od: "skaruzg" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Na codzień używam 3-letniej Nokii 6230i (i Mio 560 do nawigacji) i przyszedł
    czas na zmiany. Nie jestem na bieżąco z telefonami stąd prośba o doradzenie.
    Szukam telefonu który koniecznie będzie miał:
    - ekran dotykowy
    - GPS i możliwość uruchomienia Automapy

    Prawie koniecznie
    - wifi (do czytania www na kanapie)
    - czytnik PDF (j.w.)
    - muzyka przez głośnik (jako zmiennik MP3 playera), jakość wystarczy znośna,
    przez słuchawki powinna być lepsza

    Mile widzialne
    - wejście słuchawkowe na minijack, jak nie będzie to zostanie stosowanie
    przejściówki
    - bateria wytrzymująca min. 2 dni przy dzwonieniu 15 min. dziennie i
    sporadycznym korzystaniu z MP3
    - ładowanie przez USB (wygodniej mi podpiąć do laptopa w biurze niż targać
    ładowarkę)

    Nie chcę zwykłej zwykłej klawiatury ani aparatów typu slide.

    Nie wspominam o dodatkach typu BT, dyktafon bo przy takim telefonie powinny być
    standardem.

    Cena na chwilę obecną nie gra większej roli, chociaż wolałbym nie przekroczyć
    2500 zł. Z tego co znalazłem ekran dotykowy mają HTC (który model wart uwagi?),
    Samsung Omnia. Coś jeszcze?

  • 2. Data: 2009-05-10 19:30:43
    Temat: Re: Telefon z ekranem dotykowym
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    skaruzg pisze:

    > Cena na chwilę obecną nie gra większej roli, chociaż wolałbym nie przekroczyć
    > 2500 zł. Z tego co znalazłem ekran dotykowy mają HTC (który model wart uwagi?),
    > Samsung Omnia. Coś jeszcze?

    Powyższe warunki, za wyjątkiem gniazdka jack (audio na USB) spełnia HTC
    Kaiser (TyTN II) - bardzo udana konstrukcja. Dzisiaj kupisz go już za
    jakieś 700-800 zł, jak poszukasz okazji to nawet taniej.

    Wspominałeś co prawda, że nie chcesz zwykłej klawiatury ani sliderów,
    jednak nie wiem do końca co masz na myśli. Kaiser to też swego rodzaju
    slider, ale rozsuwasz go po odwróceniu o 90 stopni, po wysunięciu pełnej
    (bardzo wygodnej) klawiatury QWERTY zmienia się również orientacja
    ekranu. Możesz go odchylić robiąc z urządzenia "małego laptopa". :)

    Samsung Omnia nie ma wcale klawiatury sprzętowej, a odpowiednią kciukową
    klawiaturę ekranową (choćby taką wzorowaną na iPhone) możesz
    doinstalować do prawie każdego urządzenia z WM.

  • 3. Data: 2009-05-10 20:11:35
    Od: "Daniel" <m...@g...pl>

    Użytkownik "skaruzg" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekroczyć
    > 2500 zł. Z tego co znalazłem ekran dotykowy mają HTC (który model wart

    Miałem prawie identyczne potrzeby i przedłużyłem umowę z plusem biąrąc
    SAMSUNG-a OMNIA - polecam gorąco, po noki bardzo miłe zaskoczenie, że
    bateria może wytrzymać dłużej niż jeden dzień (bardzo dużo rozmawiam) a do
    tego większość programów do nawigacji chodzi idealnie. Mam ten telefon od
    ponad pół roku i szczeże polecam. Pozdrawiam Daniel.

  • 4. Data: 2009-05-10 20:53:12
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]

    > (bardzo wygodnej) klawiatury QWERTY zmienia się również orientacja
    > ekranu. Możesz go odchylić robiąc z urządzenia "małego laptopa". :)

    Wygląda ok, funkcjonalność też taka jakbym potrzebował, ale... wymiary dość
    spore, a dokładniej chodzi o grubość. Ma 19 mm a moja Nokia 6230i 20, czyli
    praktycznie to samo. Myślałem o czymś "mniejszym" aby w kieszeni nie wypychało.
    Niemniej dzięki za sugestię, Ale wezmę go na listę rezerwową.

    > Samsung Omnia nie ma wcale klawiatury sprzętowej, a odpowiednią kciukową
    > klawiaturę ekranową (choćby taką wzorowaną na iPhone) możesz
    > doinstalować do prawie każdego urządzenia z WM.

    O doinstalowaniu nie myślałem, warto widzieć.

  • 5. Data: 2009-05-10 21:51:57
    Od: topek <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl>

> [...]
    > tego większość programów do nawigacji chodzi idealnie. Mam ten telefon od
    > ponad pół roku i szczeże polecam. Pozdrawiam Daniel.
    A ja bawilem sie omnia i strasznie mnie irytowal ten telefon.
    Bardzo czuly akcelerometr (czy jak to sie nazywa). Co chwile zmienial
    orientacje.
    Mulil sie dziwnie.
    iGo8 na tej omni wygladal slabo (rozdzialka) na moim palmofonie z VGA
    wygladal sporor lepiej

    Ja bym bral HTC touch HD albo poczekal na diamonda 2 :)
    Obecnie uzywam etena x500+ (od poltora roku) i nizebyt polecam (straszny
    mul, ale poza tym ok).

    Bawilem sie HTC HD z 15 minut i bylem mile zaskoczony.
    Ale i tak bym bral iPhone gdyby dalo sie na tym jakis sensowny soft
    nawigacyjny (igo, tomtom) odpalic.

    --
    topek-> jak zawsze pozdrawiający
    <---napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych--->

  • 6. Data: 2009-05-10 22:20:17
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    skaruzg pisze:
> [...]
    > czas na zmiany. Nie jestem na bieżąco z telefonami stąd prośba o doradzenie.
    > Szukam telefonu który koniecznie będzie miał:

    strzeliłem, ze to spełnia 50% dzisiejszych PDA, pomyliłem sie.
    http://infobot.pl/r/1dgh
    masz 28 kandydatów. napewno jakieś mio sprzedawane przez selgors miało
    GPSi Wifi, ale nie przypomne sobie jakie.

> [...]

    > - bateria wytrzymująca min. 2 dni
    > - ładowanie przez USB (wygodniej mi podpiąć do laptopa w biurze niż targać
    teraz tak... jak PDF= to jak najwiekszy ekran. jak trzymająca bateria -
    odwrotnie. Jeśli Ci zależy na GPS to eten/mio - jak nie - to reszta.
    Kolega wspominał o mulastym etenie x500+(416mhz) - nie prawda, mulasty
    to jest htc phropet(195MHz); etenowi ciaży ekran 640x480, za to mozesz
    go kupić za 500zł w idealnym stanie....
    pytanie czy chcesz mieć jakiś sprzęt z WM czy modny szprzęt z WM.
    Automapa pójdzie tak samo na jednym i drugim. LEpiej będzie wyglądała na
    ekranie który ma wiekszą rozdzielczość, ale takie ekran szybciej zużyje
    baterie...

    Ja bym sie na Twoim miejscu zastanowił czy "dotyk" bez klawiatury
    wystarczy.... Ja brak klawiatury najgorzej wspominam po przesiadce na WM...

    ToMasz

  • 7. Data: 2009-05-10 22:52:59
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    ToMasz pisze:

    > Ja bym sie na Twoim miejscu zastanowił czy "dotyk" bez klawiatury
    > wystarczy.... Ja brak klawiatury najgorzej wspominam po przesiadce na WM...
    >
    > ToMasz

    W takim wypadku może SE Xperia?

  • 8. Data: 2009-05-11 09:05:17
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > Cena na chwilę obecną nie gra większej roli, chociaż wolałbym nie przekroczyć
    > 2500 zł. Z tego co znalazłem ekran dotykowy mają HTC (który model wart uwagi?),
    > Samsung Omnia. Coś jeszcze?

    iphone rzecz jasna niz lepszego do WWW nie znajdziesz.

  • 9. Data: 2009-05-11 11:28:05
    Od: "skaruzg" <s...@p...onet.pl>

    > iphone rzecz jasna niz lepszego do WWW nie znajdziesz.

    Dzięki za sugestię, ale z uwagi na brak możliwości uruchomienia Automapy jak i
    innych wad o których czytałem na tej grupie i forach iPhone jest skreślony.

  • 10. Data: 2009-05-11 13:10:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > iphone rzecz jasna niz lepszego do WWW nie znajdziesz.

    Kwestia głównie softu - jak dla mnie ten cały multitouch nie ma aż tak
    fundamentalnego znaczenia. Producenci oprogramowania pod WM ścigają
    mobilne Safari. Na pewno prędzej pojawią się stabilne wersje takowych
    przeglądarek na WM niż porządna nawigacja z polskimi mapami na iPhone. ;)